Bu çalışma, 2007 Fizik Dersi Öğretim Programı’nın öğrenci tutumları üzerindeki etkilerini sınıf seviyesi, cinsiyet ve anne-baba eğitim durumu değişkenleri açısından inceleme amacıyla yürütülmüştür. Çalışma tarama yöntemiyle yürütülmüştür. Doğu Karadeniz Bölgesi’ndeki bir il merkezinde öğrenim gören ortaöğretim öğrencileri çalışmanın evrenini ve tesadüfî olarak seçilmiş 991 ortaöğretim öğrencisi çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veriler, 4’lü likert tipinde ve cronbach-alfa iç tutarlık katsayısı 0,95 olan üç alt faktörlü bir ölçekle toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS programında tek ve iki yönlü MANOVA, bağımsız gruplar t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları öğrencilerin fiziğe karşı tutumlarında sınıf değişkeni açısından anlamlı farklılık olduğunu ve cinsiyet ve anne-baba öğrenim durumu değişkeni açısından anlamlı farklılığın olmadığını göstermiştir. Sınıf değişkeni açısından anlamlı farklılık dokuzuncu sınıfların tutum puanları ortalamalarının üst sınıfların ortalamalarından ayrı ayrı büyük olmasından kaynaklanmaktadır. Bulgular ışığında, öğretim programının sınıf seviyesi arttıkça fiziğe karşı pozitif tutum geliştirmede yeterli olmadığı ancak cinsiyet ve anne-baba öğrenim durumu değişkenleri için tutum farklılıklarına neden olmadığı belirlenmiştir
Fizik tutum cinsiyet sınıf seviyesi anne-baba öğrenim durumu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1 |