Stres günümüzde insan ilişkilerinin kalitesini ve insanın verimliliğini en çok etkileyen değişkenlerden birisidir. İnsanlarla ilgili birçok değişken stresle ilişkisi açısından incelenmiştir. İnsanların stresten en çok etkilenen özelliklerinden biri de tutumlarıdır. Tutumlar, insan davranışlarının en önemli tayin edicilerinden biridir. Davranışın önemli bir yordayıcısı olarak görülen tutum bireyin yaşadığı çevrenin etkisiyle değişebilmektedir. Bu değişim aynı zamanda duygu, düşünce ve değerlerde de bir değişimi ifade etmektedir. Bu araştırmada Bayburt Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencileri ile Bayburt Eğitim Fakültesinde öğrenim gören formasyon öğrencilerinin eğitim stresi düzeyleri ve öğrenmeye karşı tutumları karşılaştırmalı olarak incelenmiş, stresin öğrenmeye karşı tutumu ne ölçüde yordadığı ortaya konmuştur. Araştırmanın verileri eğitim stresi ölçeği ve öğrenmeye ilişkin tutum ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız t testi, varyans analizi ve regresyon analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları üniversite öğrencilerinin eğitim stresi puanlarının cinsiyete göre anlamlı ölçüde farklılaşmadığını ortaya koymuştur. Formasyon grubu öğretmen adayı üniversite öğrencilerinin eğitim stresi düzeyleri eğitim fakültesi öğrencilerinden anlamlı ölçüde yüksek bulunmuş, çoklu regresyon analizi sonuçlarına göre not kaygısının öğrenmeye ilişkin tutumu negatif şekilde yordadığı ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 2 |