Bu çalışmada, ulusal ve uluslar arası çalışmalar gözönünde bulundurularak yeniden ele alınan Matematik Gücü (MG) kavramı “bireyin; belirlenen içerik çerçevesindeki kavramsal ve işlemsel bilgisini; muhakeme, ilişkilendirme ve iletişim becerileriyle bir arada işleterek, karşılaştığı problem durumun çözümünde kullanabilme yeterliği” olarak tanımlanmıştır. Bu tanım ışığında ülkemizdeki matematik programlarının genel hedefinin de öğrencilerde MG gelişimini sağlamaktır. Ancak bu hedef programın en önemli öğelerinden değerlendirme aşamasında göz ardı edilmekte ve öğrencileri sıralamaya ve seçmeye yönelik standart testler uygulanmaktadır. Dolayısıyla programın hedefi ile değerlendirmenin hedefi çelişmektedir ve bu çelişki nedeniyle öğrencilerin MG düzeyini belirlemek mümkün olmamaktadır. Bu problemden yola çıkılarak, çok yönlü bir davranış olan MG’nün her boyutunun kendi içinde ve birbiriyle ilişkili olarak değerlendirilebileceği, çeşitli ölçme araçlarından oluşan, gerçekçi ve somut veriler elde edilmesini sağlayacak bir model oluşturulmuştur. Böyle bir değerlendirme modelinin uygulanması durumunda öğrencilerin MG gelişim süreçlerinin izlenebileceği ve değerlendirme cetvelleri aracılığıyla MG düzeyleri hakkında bir karara varılabileceği belirlenmiştir.
Matematik Gücü Ölçme ve Değerlendirme Değerlendirme Cetvelleri.
After considering the national and international researchs, concept of Mathematical Power (MP) is defined in this study as “an individual’s competency to use his/her conceptual and operational knowledge together with reasoning, making connections and communication skills to solve the problem situation”. In the light of this definition, the general aim of mathematics curriculums in our country is to provide MP development. However, this aim is ignored during the assesment process, which is the most important part of curriculum. Instead of this, students are subjected to multiple choice tests which aims grading and selecting. So the targets of curriculum and assesment contrast and because of this contradiction it becomes impossible to determine the students’ MP level. On the basis of this problem; a new model, consisting of various measuring tools, is developed to provide realistic and concrete data about this multidimensional treatment, MP, and it’s interrelated diemensions. It’s determined that it can be possible to follow-up the MP improvement process of students and to decide the MP levels in case of using this kind of assesment model.
Diğer ID | JA55AU93BV |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 1 |