Bu çalışma, eğitim fakültelerinde hizmetöncesinde öğretmen eğitimi programlarında yürütülmekte olan Özel Öğretim Yöntemleri-I ve II ile Öğretim Teknolojileri veMateryal Geliştirme (ÖÖY-I ve II ile ÖTMG) dersleriyle öğretmen adaylarının kazanmaları beklenen davranışları belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Böylelikle bu derslerin, öğretmen yeterliklerinin kazanılmasında ve gelişiminde ne derecede önemli olduğunu ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında, ilgili derslerin uygulanmaya başlandığı günden günümüze kadar bu dersler hakkında yürütülen tüm çalışmalara ulaşılmaya çalışılmıştır. İlgili araştırmalar genel bir bakış açısı oluşturularak sistematik olarak incelenmiş ve mevcut uygulamaların her biri için araştırma sorusuna uygun değerlendirmeler yapılmıştır. Buna göre, tanımlanan bu derslerle adaylara kazandırılması amaçlanan kazanımlar bir matris üzerinde özetlenerek gösterilmiştir. Araştırma bulguları, ÖÖY-I ve II ile ÖTMG derslerinin öğretmenlik mesleğine yönelik temel birçok kazanımı kapsadığını göstermiştir.Çalışma, ilgili derslerin daha etkin yürütülmesine ve adayların mesleki yeterliklerini kazanmalarının desteklenmesine yönelik önerilerle tamamlanmıştır.
hizmetöncesi eğitim ÖÖY-I ÖÖY-II ÖTMG öğretmenlik meslek dersi kazanım öğretmen adayı.
This study aims to determine the skills should be developed by pre-service teachers while taking “Special Teaching Methods I and II with the Instructional Technology and Material Development” (STM-I, II and ITMD) courses. In this regard, the study aims to highlight the importance of these courses for student teacher’s improvement on their teaching abilities. In order to achieve this goal, we examined almost all studies related to these courses through a review up to the present day. In order to create a global perspective on this topic, we systematically reviewed the literature and thematically classified finding by considering each research question. The behaviours are presented in a matrix to summarize. Research findings showed that STM-I, II and ITMD courses cover many of the basic competencies for teaching profession such as developing lesson plans, using instructional technologies, using various teaching methods, applying constructivist teaching approach, developing/using worksheets/ slides, using daily life experiences, using board, communicating with students. Study was ended the recommendations through pre-service teacher education.
Student Teacher preservice teacher education Special Teaching Methods Course-I and II Instructional Technology and Material Development Competency
Diğer ID | JA54ZZ37CS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 1 |