Bu araştırmanın temel amacı Meslekî Eğitim ve Öğretim Sistemini Güçlendirme Projesi (MEGEP) kapsamında geliştirilen Bilişim Teknolojileri (BT) Alanındaki yeni eğitim programının öğretim sürecindeki mevcut durumu ve karşılaşılan güçlükleri öğretmen görüşleriyle ortaya koymak ve bunlara yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Araştırma, bilişim teknolojileri öğretmenleri görüşlerinin incelenmesine yönelik anket modeline uygun, betimsel bir araştırmadır. Türkiye genelinde Meslek Liselerinde çalışan bilişim teknolojileri öğretmenleri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Sonuca ulaşmak için kullanılan veri toplama aracı Öğretim üyeleri yardımı ile Likert Ölçeğine göre hazırlanan ve Derecelendirmeli Soru tiplerinden oluşan ankettir. Elde edilen veriler SPSS 13.0 programında bağımsız değişkenlere göre frekans (f), yüzde (%) ve ki-kare (χ2) test yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Programın yeni olması ve öğretmenlerin bu konularda yeterli hizmet içi eğitim almamaları en dikkat çekici problemdir. Ayrıca laboratuvar imkânlarının yetersizliği, donanım sıkıntısı, kaynak modüllerin eksik oluşu ve sınıfların kalabalık olması programın uygulamada karşılaştığı diğer sınırlılıklardır. Yeni eğitim programını uygularken çıkabilecek olan sorunların giderilmesinde öğretmenler süratle bilgilendirilmeli ve en kısa zamanda laboratuvar imkânlarının yenilenerek kaynak modüllerin tamamlanması çalışmaları hızlandırılmalıdır.
Meslek Liseleri MEGEP Bilgisayar Eğitimi Bilişim Teknolojileri Modüler Sistem Bilgisayar Destekli Eğitim
The main purpose of this research is to reveal the current state and confronted problems of the new education programme which has been developed under the name of Strengthening the Vocational Education and Training System in Turkey (SVET) for the Informatics Technologies Field of Vocational High Schools from the teachers’ point of view and propose solutions. This is a descriptive research in harmony with the questionaire model aimed at examining the views of computer teachers. The core of this study is the computer teachers working at vocational high schools. The means of data collecting to reach conclusions is the questionnare involving gradable question types developed with the help pf lecturers in accordance with Likert Scale. The collected data were analyzed according to the variables in the SPSS 13.0 software with the help of techniques such as frequency (f), percentage (%), and chisquare (χ2 ). The most conspicuous problems are that the programme is new and the teachers haven’t attended in service training on this subject. Besides, the deficiency of laborotary facilites, inadequate hardware, insufficient source of modules and crowded classrooms are the other restrictions of the programme in practice. The teachers should be informed quickly to eliminate the problems when the new programme is applied and work of completing source modules should be accelerated by renewing the laboratory facilities as soon as possible.
Vocational High Schools SVET Teaching Computer Informatics Technologies Modular System Computer Based Instruction
Diğer ID | JA55BA67NJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2 |