Bu araştırmanın amacı İlköğretim Sosyal Bilgiler 6. Sınıf programı ve ders kitaplarında yer alan ulusal ve evrensel değerlerin nasıl bir dağılım gösterdiğini belirlemek ve 6.sınıf öğrencilerine verilecek olan değer eğitiminin gerekliliğini ve önemini ortaya koymaktır. Sosyal bilgiler 6.sınıf ders kitabı ve öğretim programının incelenmesi sonucu ulaşılan ulusal ve evrensel değerlerin program geneline dağıtılmaya çalışıldığı ve hemen her ünitede çeşitli değer veya değerlere yer verildiği görülmüştür. Bunun yanı sıra değerleri sınıflandırırken milli ve evrensel değerlerin birbirleriyle sıkı bir ilişki içerisinde olduğu da dikkat çekmektedir.
The aim of this study is to determine how national and universal values, which occur in Primary th Education Social Studies 6 Grade program and course books, are distributed and to mention the th requirement and importance of value education that will be given to 6 grade students. It has been th found out as a result of the analysis of social studies 6 grade course book and education program that national and universal values are tried to be distributed throughout the program in each unit. Furthermore, it is pointed out that national and universal values are in close relationship with each other during the classification of values.
Diğer ID | JA55CM74EN |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1 |