Çalışmada; elektrik konusunda 5e öğrenme modeline dayalı öğretimin üniversite öğrencilerin bilimsel işlem becerilerine ve fizik laboratuvarına karşı tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada örneklem olarak 2007–2008 eğitim-öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören ve Genel Fizik Laboratuvarı II dersini alan toplam 42 1.sınıf üniversite öğrencisi kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere 5E öğrenme modeline dayalı öğretim yapılırken, kontrol grubuna ise doğrulama türü laboratuvar metodu kullanılmıştır. Çalışmanın verileri bilimsel işlem beceri testi ve fizik laboratuvarı tutum testleri kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarında öğrencilerin bilimsel işlem becerilerinin gelişimi ve fizik laboratuvarına karşı tutumları açısından deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencileri arasında deney grubu lehine anlamlı farklar olduğu tespit edilmiştir.
Fizik Eğitimi, Elektrik Konuları, Bilimsel İşlem Becerileri, Fizik Laboratuvarına Karşı Tutum, 5E Öğrenme Modeli
In this study,it was aimed to explore the influence of teaching based on 5E learning model on the students’ scientific process skills and their attitudes towards physics laboratory. In the research, a semi- experimental research method with pre-test and post-test control group is used. The sample of the research consists of fourty-two students the department of Elementary Science Teaching in Kazım Karabekir Faculty of Education in Ataturk University within the academic year 2007-2008. The students in the experimental group were exposed to 5E learning model-based-instruction while the students in the control group received a laboratory validation method based-instruction. The data was collected using scientific process skills test and a physics laboratory attitude test. The data is statiscally analyzed using SPSS program. Form results of the analyses it is determined that in terms of students’ skills of scientific process and their attitudes towards physics laboratory; especially in favour of the experimental group, there is statistically significant difference between the experimental and the control group.
Physics Education, Electric Topics, Scientific Process Skills, The Attitude Towards Physics Laboratory, 5E Learning Model
Diğer ID | JA55DM44CD |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2009, Cilt 4, Sayı 1 |
APA | Açışlı, S. & Turgut, Ü. (2009). Elektrik Konusunda 5e Öğrenme Modeline Dayalı Öğretimin Üniversite Öğrencilerinin Bilimsel İşlem Becerilerine ve Fizik Laboratuvarına Karşı Tutumlarına Etkisi . Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , 4 (1) , 80-92 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/befdergi/issue/23159/247370 |