Bu çalışmanın amacı, Erzurum il merkezindeki ilköğretim okulu öğrencilerinin ders dışı etkinliklerini niçin tercih ettiklerini incelemektir. Çalışmada survey yöntemi kullanılmış ve veriler anket yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin ders dışı etkinlikleri seçmede cinsiyetin anlamlı bir etken olmadığı, sınıf düzeyinin ve ailenin sosyo-ekonomik durumunun önemli bir etken olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğrencilerin ders dışı etkinlikleri, bilinçli olarak kendilerine fayda sağlaması için seçtikleri görülmüştür.
The aim of this study is to investigate on by the primary school children in the city centre have choosers the out of class activities in Erzurum. It was used the survey method and also applied the questionnaire for collecting data in the study. In according to findings, it was found that the sex of children didnot effect nearing fill on chasing the out of class activities but the level of class grade and the socia-economic position of the students) families played an effective rote. In addition to these, the pupils seemed to choose the out of class activities to get benefits for themselves.
Diğer ID | JA55EG39RR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 2 Sayı: 2 |