BibTex RIS Kaynak Göster

Ebeveyn Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 2, 0 - 0, 23.12.2016

Öz

Bir toplumun geleceğini belirleyecek genç kuşakların çağdaş ölçülerde yetişmeleri son derece önemlidir. Bu eğitime olabildiğince erken başlanmalıdır.  Bu anlayışla işe koyulan toplumlar öncellikle okul öncesinden işe başlamaktadır. Bu durumda 2-6 yaş dönemi önem kazanmaktadır. Bu yaş grubunun eğitiminde okulun yanında ebeveyn tutumları da önemli bir faktör olarak görülmektedir. Bu çalışma, ebeveyn  tutumlarının cinsiyet, yaş, çalışma durumu, sürekli hastalık durumu, ailenin aylık geliri, eğitim düzeyi ve çocuk sayısına göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırma verileri 2-6 yaş arası çocuğu olan toplam 462 anne ve babaya kişisel bilgi formu ile birlikte Demir ve Şendil (2008) tarafından geliştirilen Ebeveyn Tutum Ölçeği uygulanarak elde edilmiştir. Bulgulara göre, cinsiyet, çalışma durumu, aylık gelir, eğitim durumu ve çocuk sayısı değişkenleri açısından ebeveyn tutumları arasında anlamlı farklılaşma bulunurken; yaş, aile tipi ve sürekli hastalık değişkenlerine göre ebeveyn tutumlarının anlamlı olarak farklılaşmadığı görülmüştür.

Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 2, 0 - 0, 23.12.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatih Aydoğdu

Mücahit Dilekmen

Yayımlanma Tarihi 23 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 10 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydoğdu, F., & Dilekmen, M. (2016). Ebeveyn Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2).