Fonksiyon kavramı matematik dersinin önemli konularından biri olmasına rağmen yapılan birçok araştırma, bu konunun öğrenilmesinde öğrencilerin zorluk yaşadıklarını göstermektedir. Bu zorlukların temelini öğrencilerin önemli bir çoğunluğunun fonksiyonlar konusunu öğrenirken fonksiyonun tanımını değil, fonksiyonu açıklamak için kullanılan örnekler, temsiller ve cebirsel kurallar arasından kendi düşünce yapılarıyla uyuşan prototipleri zihinlerine kodlamaları oluşturmaktadır. Bu nedenle öğretmenlerin fonksiyon konusunda sundukları örnekler öğrencilerin fonksiyonlar konusunu anlamalarında oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada, iki matematik öğretmenin fonksiyonlar konusunda kullandığı örnek türlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında yapılandırılmamış gözlemlerden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde Bills vd. (2006)’ nin, örnekleri sınıflandırmak için kullanmış oldukları teorik çatıdan yararlanılmıştır. Elde edilen bulgularda öğretmenlerin derslerinde jenerik örneklerden ve örnek olmayan örneklerden sıklıkla yararlandıkları, buna karşın derslerinde karşıt örnekleri hiç vermedikleri tespit edilmiştir.
Although the concept of function is one of the important subject of mathematics courses, many studies show that learners have difficulty in this subject. The basis of these difficulties is that most students encode the prototypes of examples, representations and algebraic rules used for explaining function concept, which match with their own thinking, instead of the definition of function at learning the functions. Therefore, the examples which teachers present in the functions have an important roles in students’ learning on this subject. In this study, it is aimed to determine the types of examples which two teachers use in the functions. In the scope of the study, it is made use of unstructured observations and informal interviews. The theoretical framework which Bills et al (2006) use in classification of examples, is utilized in analyzing the data. In the findings, it is found that the teachers use generic examples and non-examples in their lessons, despite that they don’t use counter examples
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 23 |