Bu
çalışmada okul öncesi eğitimde değerler eğitiminin uygulanmasına yönelik
öğretmen görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir çalışma
olup olgubilim deseninde gerçekleştirilmiştir. Kahramanmaraş il merkezindeki
bağımsız anaokullarında görev yapan yirmi okul öncesi öğretmeni ile görüşülmüş,
elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda; okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimine okul öncesi
eğitimde başlanılmasının gerekli olduğunu düşündükleri, değerler eğitimi
kapsamında en fazla sevgi, saygı, dürüstlük, sorumluluk, vatan sevgisi,
yardımlaşma, hoşgörü ve paylaşma değerlerine yer verdikleri, değerler eğitimi
içeriklerini daha çok Türkçe ve drama etkinliklerinde işledikleri, değerler
eğitimi kapsamında en fazla resmi kurum ve kuruluşlara yönelik geziler düzenledikleri, değerlerin kazandırılmasında
en fazla öğrenci ve aile kaynaklı nedenlerden dolayı zorlandıkları sonuçlarına
ulaşılmıştır.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 23 |