Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yetişkin Eğitiminde ‘Sekiz Süreç Elementi’ Doğrultusunda Öğretmenlerin Aldıkları Hizmet İçi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 24, 613 - 634, 29.12.2017

Öz

Bu
çalışmanın amacı, öğretmenlerin aldıkları hizmet içi eğitim programlarının
yetişkin eğitimindeki ‘sekiz süreç elementi’ doğrultusunda
değerlendirilmesidir. Araştırmada, öğretmen görüşlerini ortaya koyarken
yetişkin eğitimindeki sekiz süreç elementine yönelik ayrı ayrı sorular
sorularak öğretmenlerin aldıkları hizmet içi eğitimlerin bu süreç elementlerine
uygun olarak yapılıp yapılmadığı irdelenmeye çalışılmıştır. Çalışmada nitel
araştırma yöntemlerinden en sık kullanılan görüşme tekniği kullanılmıştır.
Çalışmada, Kahramanmaraş ilinde görev yapmakta olan 9 öğretmen ile görüşmeler
yapılmıştır. Yapılan görüşmeler; ses kayıt cihazına kaydedilmiş ve yazıya
dökülmüştür. Yazıya dökülen veriler betimsel analiz yöntemiyle değerlendirilmiş
ve kodlaması yapılmıştır. Kodlar kullanılarak yorumlamalara gidilmiştir. Sonuç
olarak genel itibariyle öğretmenlerin katıldıkları hizmet içi eğitimlerin
yetişkin eğitiminin sekiz süreç elementine yönelik düzenlenmediği kanısına
varılmıştır.

Kaynakça

  • Akbaş, Y. ve Uzunöz, A., (2012). Trabzon’da Görev Yapmakta Olan Coğrafya Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim Faaliyetlerinin Yeterliliği İle İlgili Düşünceleri, Karadeniz İncelemeleri Dergisi, 6(12), 189-202.
  • Bıçak, B. Ve Nartgün, Z. (2009). Performans Yönetimi, MEB Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Göçmen, A. (2003). Yetişkinler İçin El Kitabı Yeniden Öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Günbayı, İ. ve Taşdöğen, B., (2012). İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitim Programları Üzerine Görüşleri: Bir Durum Çalışması, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(3), 87-117.
  • Knowles, M. S., Holton III, E. F., ve Swanson, R. A. (2005). The adult learner. The Definitive in Adult Education and Human Resource Development (6th ed). ElsevierInc, California.
  • Patton, M. Q., (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri (3. Baskı). Pegem Akademi, Ankara.
  • Sarıgöz, O. (2011). İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri İle İlgili Görüşlerinin Değerlendirilmesi, II. International Conference On New Trends In Education and Their Implications, Bildiri Kitabı, Siyasal Kitabevi, 1021-1030, Antalya
  • Ulusoy Gökkoca, F. Z., (2001). Sağlık Eğitimi Açısından Yetişkin Eğitimi, Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 10(11), 412-414.
  • Yayla, D. (2009). Türk Yetişkin Eğitimi Sisteminin Değerlendirilmesi. Ankara: MEB Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (EARGED).
  • Yılmaz, H. Ve Kocasaraç, H., (2010). Hizmetiçi Öğretmen Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım: Yenilikçi Öğretmenler Programı Ve Değerlendirmesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (3), s. 51-64.
  • Yılmaz, K. Ve Altınkurt, Y., (2011). Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), s. 942-973.

Evaluating In-Service Teacher Training Programs That Teachers Had in Accordance with ‘The Eight Process Elements’ within the Adult Education

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 24, 613 - 634, 29.12.2017

Öz

The purpose of this study is to evaluatein-service teacher training programs that teachers had in accordance with ‘the eight processelements’ within the adult education.  In this study; while presenting the opinions of the teachers, the questions of the eight process elements in the adult education were asked separately, whether or not in-service teacher trainings were suitable to this process elements was analyzed.  In this study, interview technique,which is commonly used and one of the techniques of the qualitative research methods, is used. In this study, interviews were conducted with 9 teachers who teach in Kahramanmaras. The interviews were recorded via audio recording device and transcribed. Data transcribed were evaluated and coded through the descriptive analysis method. Interpretations were made by using the codes. As a result, it is found out that in general in-service teacher training programs are not organised according to the eight process elements of adult education.

Kaynakça

  • Akbaş, Y. ve Uzunöz, A., (2012). Trabzon’da Görev Yapmakta Olan Coğrafya Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim Faaliyetlerinin Yeterliliği İle İlgili Düşünceleri, Karadeniz İncelemeleri Dergisi, 6(12), 189-202.
  • Bıçak, B. Ve Nartgün, Z. (2009). Performans Yönetimi, MEB Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Göçmen, A. (2003). Yetişkinler İçin El Kitabı Yeniden Öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Günbayı, İ. ve Taşdöğen, B., (2012). İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitim Programları Üzerine Görüşleri: Bir Durum Çalışması, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(3), 87-117.
  • Knowles, M. S., Holton III, E. F., ve Swanson, R. A. (2005). The adult learner. The Definitive in Adult Education and Human Resource Development (6th ed). ElsevierInc, California.
  • Patton, M. Q., (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri (3. Baskı). Pegem Akademi, Ankara.
  • Sarıgöz, O. (2011). İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri İle İlgili Görüşlerinin Değerlendirilmesi, II. International Conference On New Trends In Education and Their Implications, Bildiri Kitabı, Siyasal Kitabevi, 1021-1030, Antalya
  • Ulusoy Gökkoca, F. Z., (2001). Sağlık Eğitimi Açısından Yetişkin Eğitimi, Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 10(11), 412-414.
  • Yayla, D. (2009). Türk Yetişkin Eğitimi Sisteminin Değerlendirilmesi. Ankara: MEB Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (EARGED).
  • Yılmaz, H. Ve Kocasaraç, H., (2010). Hizmetiçi Öğretmen Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım: Yenilikçi Öğretmenler Programı Ve Değerlendirmesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (3), s. 51-64.
  • Yılmaz, K. Ve Altınkurt, Y., (2011). Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), s. 942-973.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kevser Kara

Berna Karakoç

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 3 Nisan 2017
Kabul Tarihi 18 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Kara, K., & Karakoç, B. (2017). Yetişkin Eğitiminde ‘Sekiz Süreç Elementi’ Doğrultusunda Öğretmenlerin Aldıkları Hizmet İçi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 613-634.