Hayat
boyu öğrenme, insan yaşamının başlangıcından sonuna kadar devam eden bir
süreçtir. Hayat boyu öğrenme anlayışı, bireylerin toplumdaki değişim ve gelişim
sürecine uyum sağlamalarını, istihdam için gerekli insan kaynağının teminini ve
bu sayede ekonomik gelişmeyi desteklemektedir. Avrupa Birliği'nin eğitim
politikalarının temel çerçevesini oluşturan hayat boyu öğrenme, Türkiye'de
Avrupa Birliği'ne adaylık sürecinin getirdiği etkiyle yaygınlaşmıştır.
Türkiye'de hayat boyu öğrenme üzerine yapılan çalışmalar incelendiğinde;
vatandaşlara okuryazarlık ve temel yaşam becerileri kazandırma, piyasanın
ihtiyaç duyduğu becerilere sahip insan gücü yetiştirme ve toplumsal ihtiyaçları
karşılayabilecek bir hayat boyu öğrenme sistemi kurma gibi konuların ön plana
çıktığı görülmektedir. Hayat boyu öğrenme anlayışının temel kapsamını ve
önemini incelemeyi amaçlayan bu çalışmada ilgili alana yönelik literatür
taraması yapılarak Avrupa Birliği'nin ve Türkiye'nin hayat boyu öğrenme
konusundaki eğitim politikaları incelenmiştir.
Lifelong
learning is a process that goes on from the beginning to the end of human life. The
concept of lifelong learning supports the adaptation of individuals to the
change and development process in society, providing human resources for
employment and thus economic development. Lifelong
learning, which forms the basic framework of education policies of the European
Union, has become widespread with the influence which the process of nomination
to the European Union in Turkey brings. When
studies on lifelong learning in Turkey are examined; it
is seen that subjects such as bringing literacy and basic life skills to the
citizens, training human power with the skills required by the market and
establishing a lifelong learning system that can meet the social needs are seen
as the forefront. In this study, which aims to examine the basic
scope and importance of lifelong learning concept, the literature on the
related field is reviewed and the educational policies of European Union and
Turkey on the topic of lifelong learning are examined.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 11 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 8 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 24 |