Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the New Information Technologies and Software Course Curriculum in terms of the Elements of the Curriculum

Yıl 2022, Cilt: 17 Sayı: 36, 1263 - 1287, 31.12.2022
https://doi.org/10.35675/befdergi.900272

Öz

Because of the fact that many dynamics such as social and economic changes, political policies, scientific developments, individual and social demands, universal developments, technological developments, and legal regulations are in interaction with the education system, insructional and educational programs should be developed. The curriculum development process is a dynamic process and on the basis of feedbacks received from different sources, the curriculum is revised and improved. In this regard, in the current study, it is aimed to investigate the new Information Technologies and Software course curriculum. The data of the study were collected by using the document analysis method and the collected data were subjected to content analysis. The Information Technologies and Software course curriculum aims to impart the 21st century learner skills to learners and presents objectives and goals in line with this target. In this sense, this curriculum can be said to be a curriculum based on universal competences. In addition, the most important point in this process is to take the opinions of stakeholders in each step, suitable conditions to achieve the objectives should be provided and the required steps should be taken to make the curriculum up-to-date in light of technological developments.

Kaynakça

  • Akpınar, Y. & Altun, Y. (2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. İlköğretim Online, 13(1), 1-4.
  • Astrachan, O., Hambrusch, S., Peckham, J., & Settle, A. (2009). The present and future of computational thinking. Proceedings of the 40th ACM Technical Symposium on Computer Science Education-SIGCSE’09, 549-550. doi.org/10.1145/1508865.150953
  • Bocconi, S., Chioccariello, A., Dettori, G., Ferrari, A., & Engelhardt, K. (2016). Developing computational thinking in compulsory education-implications for policy and practice. Retriewed from https://econpapers.repec.org/paper/iptiptwpa/jrc104188.htm
  • Çelebi Uzgur, B. & Aykaç, N. (2016). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Ege bölgesi örneği). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34), 273-297.
  • Demirel, Ö. (2000). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Durdukoca, Ş. F. & Arıbaş, S. (2011). İlköğretim seçmeli bilişim teknolojileri dersi 5. basamak öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Malatya ili örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 140-168.
  • Dursun, F. & Saracaloğlu, A. S. (2016). Bilişim teknolojileri öğretemenlerinin kendi yeterlikleri ve uygulamadaki sorunlar hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. The Journal of International Lingual, Social, and Educational Sciences, 2(2), 40-58.
  • Elçi, A. C. & Sarı, M. (2016). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programına yönelik öğrenci görüşlerinin dijital vatandaşlık bağlamında incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Dergisi, 25(3), 87-102.
  • Erçetin, Ş. Ş. & Durak, A. (2017). Ortaokullarda bilişim teknolojileri ve yazılım dersinin işlenişi, yaşanan problemler ve çözüm önerileri: öğretmen görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 159-176.
  • Fidan, M. (2016). Bilişim etiği boyutlarına göre bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programı kazanımlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1641-1654.
  • Gülcü, A., Aydın, S., & Aydın, Ş. (2013). İlköğretim okullarında bilişim teknolojileri dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 73-92.
  • International Society for Technology in Education (ISTE). (2016). ISTE Standards for Students. Retriewed from https://www.iste.org/standards/for-students-2016
  • Işık, A. D. (2011). ECDL yeterlikleri doğrultusunda bilişim teknolojileri dersinin bilgisayarda yazı yazma becerisi kazandırma yeterliği. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(2), 1367-1374.
  • İbili, E. & Günbatar, M. S. (2020). Ortaokul öğrencilerinin bilgi-işlemsel düşünme becerisi özyeterlik algıları: yeni bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının etkinliğinin bir incelemesi. Trakya Eğitim Dergisi, 10(2), 303-316.
  • Karakuş, M., Çimen Çoşğun, Ü., & Lal, İ. (2015). Ortaokul bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Journal of Turkish Studies, 10(11), 461-486.
  • Karal, H., Reisoğlu, İ., & Günaydın, E. (2010). İlköğretim bilişim teknolojileri dersi öğretim programının değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 46-64.
  • Ministry of Education (MEB). (2007). The National Education Development Project and The Movement of Increasing Opportunities and Improving Technology (FATIH). Retriewed from https://fatihprojesi.meb.gov.tr
  • Ministry of Education (MEB). (2018). Information Technologies and Software Course Curriculum. Retriewed from https://mufredat.meb.gov.tr
  • Organization for Economic Co-operation and Development (OECD). (2005). The Definition and Selection of Key Competencies: Executive Summary. Retriewed from https://www.oecd.org/pisa/35070367.pdf
  • Özdener, N. (2005). Türk ve İngiliz öğretim programlarının bilgisayar ve internet okuryazarlığı açısından karşılaştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 167, 74-80.
  • Özgenel, M., Baydar, F., & Çalışkan Yılmaz, F. (2018). Ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojileri ve yazılım dersine yönelik tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Turkish Studies, 13(6), 111-128.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research & evaluation methods. USA: Sage Publications.
  • Sarıkoz, A. & Bangir Alpan, G. (2019). Öğrenci ve öğretmen bakış açısıyla bilişim teknolojileri ve yazılım dersi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1595-1607.
  • The University of Phoenix Research Institute (2011). Future Work Skills 2020. Retriewed from https://www.iftf.org/uploads/media/SR-1382A_UPRI_future_work_skills_sm.pdf
  • Wing, J. M. (2006). Computational thinking. Communications of the Association for Computing Machinery (ACM), 49(3), 33-35.
  • Yeşiltepe, G. M. & Erdoğan, M. (2013). İlköğretim bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleğe yönelik sorunları, bu sorunların nedenleri ve çözüm önerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 495-530.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Investigation of the New Information Technologies and Software Course Curriculum in terms of the Elements of the Curriculum

Yıl 2022, Cilt: 17 Sayı: 36, 1263 - 1287, 31.12.2022
https://doi.org/10.35675/befdergi.900272

Öz

Eğitimle ilgili yasal düzenlemelerin yanı sıra sosyal ve ekonomik değişmeler, siyasi politikalar, bilimsel gelişmeler, bireysel ve toplumsal talepler, evrensel gelişmeler ve teknolojik gelişmeler gibi birçok dinamiğin eğitim sistemiyle etkileşimli olması nedeniyle eğitim ve öğretim programlarının geliştirilmesi gerekmektedir. Program geliştirme süreci dinamik bir süreç olup söz konusu akış içerisinde öğretim programının uygulanmasından sonra çeşitli kaynaklardan gelen geribildirimlere göre öğretim program yeniden düzenlenmekte ve geliştirilmektedir. Bu bağlamda bu araştırmada yeni Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi öğretim programının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veriler doküman incelemesi ile toplanmış olup elde edilen veriler içerik analizine tabi tuutlmuştur. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretim program, öğrenenlere 21. yy. Öğrenen becerilerini kazandırmayı hedeflemekte, bu hedefler doğrultusunda amaç ve kazanımlar sunmaktadır. Bu anlamda evrensel yeterliklere dayalı bir öğretim program olduğunu söylemek mümkündür. Bununla birlikte bu süreçte en önemli nokta her adımda paydaş görüşleri alınmalı, hedeflere ulaşma yolunda uygun koşullar sağlanmalı ve teknolojik gelişmelerin ışığında öğretim programının güncelliğini sağlamaya yönelik gerekli adımlar atılmalıdır.

Kaynakça

  • Akpınar, Y. & Altun, Y. (2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. İlköğretim Online, 13(1), 1-4.
  • Astrachan, O., Hambrusch, S., Peckham, J., & Settle, A. (2009). The present and future of computational thinking. Proceedings of the 40th ACM Technical Symposium on Computer Science Education-SIGCSE’09, 549-550. doi.org/10.1145/1508865.150953
  • Bocconi, S., Chioccariello, A., Dettori, G., Ferrari, A., & Engelhardt, K. (2016). Developing computational thinking in compulsory education-implications for policy and practice. Retriewed from https://econpapers.repec.org/paper/iptiptwpa/jrc104188.htm
  • Çelebi Uzgur, B. & Aykaç, N. (2016). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Ege bölgesi örneği). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34), 273-297.
  • Demirel, Ö. (2000). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Durdukoca, Ş. F. & Arıbaş, S. (2011). İlköğretim seçmeli bilişim teknolojileri dersi 5. basamak öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Malatya ili örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 140-168.
  • Dursun, F. & Saracaloğlu, A. S. (2016). Bilişim teknolojileri öğretemenlerinin kendi yeterlikleri ve uygulamadaki sorunlar hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. The Journal of International Lingual, Social, and Educational Sciences, 2(2), 40-58.
  • Elçi, A. C. & Sarı, M. (2016). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programına yönelik öğrenci görüşlerinin dijital vatandaşlık bağlamında incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Dergisi, 25(3), 87-102.
  • Erçetin, Ş. Ş. & Durak, A. (2017). Ortaokullarda bilişim teknolojileri ve yazılım dersinin işlenişi, yaşanan problemler ve çözüm önerileri: öğretmen görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 159-176.
  • Fidan, M. (2016). Bilişim etiği boyutlarına göre bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programı kazanımlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1641-1654.
  • Gülcü, A., Aydın, S., & Aydın, Ş. (2013). İlköğretim okullarında bilişim teknolojileri dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 73-92.
  • International Society for Technology in Education (ISTE). (2016). ISTE Standards for Students. Retriewed from https://www.iste.org/standards/for-students-2016
  • Işık, A. D. (2011). ECDL yeterlikleri doğrultusunda bilişim teknolojileri dersinin bilgisayarda yazı yazma becerisi kazandırma yeterliği. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(2), 1367-1374.
  • İbili, E. & Günbatar, M. S. (2020). Ortaokul öğrencilerinin bilgi-işlemsel düşünme becerisi özyeterlik algıları: yeni bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının etkinliğinin bir incelemesi. Trakya Eğitim Dergisi, 10(2), 303-316.
  • Karakuş, M., Çimen Çoşğun, Ü., & Lal, İ. (2015). Ortaokul bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Journal of Turkish Studies, 10(11), 461-486.
  • Karal, H., Reisoğlu, İ., & Günaydın, E. (2010). İlköğretim bilişim teknolojileri dersi öğretim programının değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 46-64.
  • Ministry of Education (MEB). (2007). The National Education Development Project and The Movement of Increasing Opportunities and Improving Technology (FATIH). Retriewed from https://fatihprojesi.meb.gov.tr
  • Ministry of Education (MEB). (2018). Information Technologies and Software Course Curriculum. Retriewed from https://mufredat.meb.gov.tr
  • Organization for Economic Co-operation and Development (OECD). (2005). The Definition and Selection of Key Competencies: Executive Summary. Retriewed from https://www.oecd.org/pisa/35070367.pdf
  • Özdener, N. (2005). Türk ve İngiliz öğretim programlarının bilgisayar ve internet okuryazarlığı açısından karşılaştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 167, 74-80.
  • Özgenel, M., Baydar, F., & Çalışkan Yılmaz, F. (2018). Ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojileri ve yazılım dersine yönelik tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Turkish Studies, 13(6), 111-128.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research & evaluation methods. USA: Sage Publications.
  • Sarıkoz, A. & Bangir Alpan, G. (2019). Öğrenci ve öğretmen bakış açısıyla bilişim teknolojileri ve yazılım dersi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1595-1607.
  • The University of Phoenix Research Institute (2011). Future Work Skills 2020. Retriewed from https://www.iftf.org/uploads/media/SR-1382A_UPRI_future_work_skills_sm.pdf
  • Wing, J. M. (2006). Computational thinking. Communications of the Association for Computing Machinery (ACM), 49(3), 33-35.
  • Yeşiltepe, G. M. & Erdoğan, M. (2013). İlköğretim bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleğe yönelik sorunları, bu sorunların nedenleri ve çözüm önerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 495-530.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cansu Çaka 0000-0001-9110-2544

Erken Görünüm Tarihi 25 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 20 Mart 2021
Kabul Tarihi 13 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 17 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Çaka, C. (2022). Investigation of the New Information Technologies and Software Course Curriculum in terms of the Elements of the Curriculum. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(36), 1263-1287. https://doi.org/10.35675/befdergi.900272