Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının akademik anlamda başarısız olmalarının nedenleri ile sonuçlarını belirlemek ve akademik başarısızlığın önlenmesine yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışma, nitel araştırma desenlerinden olgubilim kapsamında tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme türlerinden aykırı durum örnekleme kullanılmıştır. Bu kapsamda son sınıfta öğrenim gören genel akademik not ortalaması en düşük ve en yüksek dörder öğrenci ile çalışma yürütülmüştür. Görüşme tekniği kullanılarak toplanan veriler ise betimsel ve geleneksel içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda başarısızlığın başlıca nedenlerinin psikolojik sorunlar, uyum sorunları, devam sorunu, konuyu anlamama, planlı ve programlı çalışmama, çalışma tekniğini bilmeme, arkadaş çevresi, ailevi sorunlar, maddi sorunlar, uygun çalışma ortamı olmaması, üniversite hayatının getirmiş olduğu rehavet ve istenmeyen bölüme yerleşme olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Akademik başarısızlığın sonuçları ise düşük özgüven, başarısızlık hissi, psikolojik sorunlar, iş bulma sorunu ve mesleki yetersizliktir.
Akademik başarı başarısızlık eğitim fakültesi öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 19 Sayı: 43 |