Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

8. SINIF T.C. İNKILAP TARİHİ ve ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNE İLİŞKİN TEZLERİN İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ

Yıl 2021, Sayı: 22, 825 - 843, 01.07.2021
https://doi.org/10.33431/belgi.940240

Öz

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi; milli ve tarihi değerlerimizi, Cumhuriyetimizin kuruluş esaslarını, Atatürk ilke ve inkılaplarını, yakın tarihimizi, milli birlik ve beraberliğimizi, ulusal bilincimizi, vatan ve millet sevgisini, çağdaş, ulusal ve demokratik değerleri konu edinen ve tüm bunları Türk gençliğine aktarmayı ve benimsetmeyi amaçlayan bir derstir. Bu araştırmanın amacı, 8. Sınıf T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi ile ilgili yapılan tezleri yöntemsel ve tematik açıdan inceleyerek bu alandaki genel eğilimleri belirlemektir. Bu amaç çerçevesinde, araştırma kapsamında yer alan tezlere YÖK tez tarama merkezi üzerinden “İnkılap tarihi”, “Atatürk ilkeleri”, “Atatürkçülük”, “İnkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi” ve “8. Sınıf” anahtar kelimeleri ile arama yapılmış ve bunun neticesinde, 43 yüksek lisans tezi ve 7 doktora tezi olmak üzere toplam 50 adet teze ulaşılmıştır. Bu tezler; tezlerin türü, yayımlandığı yıl, araştırmacının cinsiyeti, tezlerin yapıldığı üniversite, araştırmanın yöntemi ve deseni, örneklem grubu ve büyüklüğü, veri toplama aracı, tezlerdeki konular ve yapılan analizler vs. açısından incelenmiştir. Bu araştırma kapsamına alınan tezlerin verileri öncelikle excel formatına dönüştürülerek incelenmiş ve betimsel istatistik yöntemi ile analiz edilmiştir. Ayrıca, çalışma verilerinin frekans ve yüzde hesapları da yapılmıştır. Yapılan inceleme neticesinde; İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi ile ilgili tezler içerisinde en fazla öğrencilerin akademik başarılarının ve derse yönelik tutumlarının belirlenmesi ile İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde çeşitli öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin kullanımı konularına ağırlık verildiği görülmüştür. Bunun yanı sıra, tezlerde genel olarak nitel yöntemin kullanıldığı ve deneysel modelin tercih edildiği, veri toplama aracı olarak görüşme formunun ilk sırada yer aldığı, nitel ve betimleyici analizlerin en fazla kullanılan analizler olduğu, ortaokul öğrencileri ile öğretmenlerin en fazla örneklem grubu olan tercih edildikleri ve daha çok küçük örneklem grupları kullanıldığı görülmüştür

Kaynakça

  • Akaydın, Şenol-Çeçen, Mehmet Akif (2015), “Okuma Becerisiyle İlgili Makaleler Üzerine Bir İçerik Analizi”, Eğitim ve Bilim, C. 40, S. 178, s. 183-198.
  • Akbaba, Bülent (2008), “Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinin Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar (Gazi Üniversitesi Örneği)”, Akademik Bakış, C.1, S.2, s.177- 197.
  • Akgün, İsmail-Akgün, Muhterem (2021), “Sosyal Bilgiler Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Tezlerin İncelenmesi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.58, s. 227-247.
  • Aslan, Sabahaddin-Şeker, Kadir (2013), “Sekizinci Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Kavramlarının Öğretiminde Bulmacaların Öğrenci Başarısına Etkisi”, Mediterranean Journal of Humanities, C.3, S.1, s.29-42.
  • Atıcı, Bünyamin-Akgün, Muhterem (2021), “Eğitimde Bulut Bilişime İlişkin Araştırmaların İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi”, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, C.10, S.1, s.272-284.
  • Baş, Fatih-Sağırlı, Meryem Özturan (2017), “Türkiye’de Eğitim Alanında Üstbiliş Odaklı Yapılan Makalelere Yönelik Bir İçerik Analizi”, Eğitim ve Bilim, C.42, S.192, s.1-33.
  • Bıkmaz, Fatma Hazır-Aksoy, Erdem-Tatar, Özden-Altınyüzük, Canan Atak (2013), “Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Doktora Tezlerine Ait İçerik Çözümlemesi (1974-2009)”, Eğitim ve Bilim, C.38, S.168, s.288-303.
  • Cohen, Louis-Manion, Lawrence-Morrison, Keith (2007), Research Methods in Education (5th Ed.), London and New York:Routledge Falmer.
  • Çalık, Muammer-Sözbilir, Mustafa (2014), “İçerik Analizinin Parametreleri”, Eğitim ve Bilim, C.39, S.174, s.33-38.
  • Çevik, Mustafa (2017), “Content Analysis of STEM-Focused Education Research in Turkey”, Journal of Turkish Science Education, C.14, S.2, s.12-26.
  • Dilek, Ali-Baysan, Sultan-Öztürk, A. Adnan (2018), “Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Üzerine Yapilan Yüksek Lisans Tezleri: Bir İçerik Analizi Çalışması”, Turkish Journal of Social Research/Turkiye Sosyal Arastirmalar Dergisi, C.22, S.2, s.581-602.
  • Dönmez, Cengiz-Yazıcı, Kubilay (2008), TC. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Genç, Hayriye Nevin (2020), “Fen Bilgisi Eğitimi Alanında Kavram Karikatürü İle İlgili Tezler Üzerine Bir İçerik Analizi: Türkiye Örneği (2007-2019)”, Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, C.6, S.13, s.267-290.
  • Gezer, Melehat (2020), “Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanında Metafor Kullanılan Araştırmaların Tematik İçerik Analizi”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C.24, S.3, s.1513-1528.
  • Göktas, Yüksel-Hasançebi, Funda-Varisoglu, Behice-Akçay, Ahmet-Bayrak, Naci-Baran, Mukadder-Sözbilir, Mustafa (2012), “Trends in Educational Research in Turkey: A Content Analysis”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, C.12, S.1, s. 455-460.
  • Gül, Şeyda-Sözbilir, Mustafa (2016), “International Trends in Biology Education Research From 1997 To 2014: A Content Analysis of Papers in Selected Journals”, Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, C.12, S.6, s.1631-1651.
  • Gülbahar, Yasemin-Alper, Ayfer (2009). “A Content Analysis of The Studies in İnstructional Technologies Area”, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C.42, S.2, s.93-111.
  • Gülmez, Nurettin (2003), “Üniversite Gençliğinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersine Bakışı”, Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, C.57, S.19, s.1043-1088.
  • Gündoğdu, Kerim-Yüksel, Sezin-Akyol, Bertan-Vural, Ruken Akar (2016), “Hayat Boyu Öğrenme Konusunda Yayımlanan Tez ve Makalelere İlişkin Bir İçerik Analizi: 2000-2015”, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C.18, S.2, s.1491-1513.
  • Güven, Semra-Kılıç, Zeynep (2017), “Hayat Bilgisi Dersinde Kullanılan Öğretim Yöntemlerinin Etkililiği Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, C.15, S.2, s.200-223.
  • İslamoğlu, Hakan-Ursavaş, Ömer-Reisoğlu, İlknur (2015), “FATİH Projesi Üzerine Yapılan Akademik Çalışmaların İçerik Analizi”, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, C.5, S.1, s.161-183.
  • Kabapınar, Yücel-Camkıran, Tülay (2012), “Bilginin Sunumu Boyutunda 1981 ve 2006 Yılı İnkılâp Tarihi Programları’na Göre Hazırlanmış Ders Kitaplarına Bakmak”, M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, S.36, s.147- 168.
  • Lin, Tzu-Chiang-Lin, Tzung-Jin-Tsai, Chin-Chung (2014), “Research Trends in Science Education From 2008 To 2012: A Systematic Content Analysis of Publications in Selected Journals”, International Journal of Science Education, C.36, S.8, s.1346-1372.
  • MEB. (2018), T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı (Ortaokul 8. Sınıf). Ankara.
  • Miles, Matthew B.-Huberman, A. Michael (1994), “Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook”, Thousand Oaks, California: Sage.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu (1973). https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf (02.05.2021 tarihinde erişim sağlanmıştır).
  • Selçuk, Ziya-Palancı, Mehmet-Kandemir, Mehmet-Dündar, Hakan (2014). “Eğitim ve Bilim Dergisinde Yayınlanan Araştırmaların Eğilimleri: İçerik Analizi”, Eğitim ve Bilim, C.39, S.173, s.430-453.
  • Suri, Harsh-Clarke, David (2009), “Advancements in Research Systhesis Methods: From A Methodologically İnclusive Perspective”, Review of Educational Research, C.79, S.1, s.395-430.
  • Tangülü, Zafer-Süvari, Şefket (2019), “2005 T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Programı ile 2018 T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Programının Karşılaştırması”, Tarih Okulu Dergisi, S.38, s.235-254.
  • Turan Altunpara, Ahmet (2019), Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Yer Alan Kavramları Anlama Düzeyleri, Sivas: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Turan, Lokman-Sevim, Oğuzhan-Tunagür, Muhammed (2018), “Türkçe Eğitimi Alanında Hazırlanan Doktora Tez Özetlerine Yönelik Bir İçerik Analizi”, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, S.11, s.29-44.
  • Kula, Fulya-Sadi, Özlem (2016), “Türk Fen Bilimleri Eğitiminde Araştırma ve Yönelimler: 2005–2014 Yılları Arası Bir İçerik Analizi”, İlköğretim Online, C.15, S.2, s.594-614.
  • Yalçınkaya,Yüksel-Özkan, Hasan Hüseyin (2012), “2000-2011 Yılları Arasında Eğitim Fakülteleri Dergilerinde Yayımlanan Matematik Öğretimi Alternatif Yöntemleri ile İlgili Makalelerin İçerik Analizi”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S.16, s.31-45.
  • Yenilmez, Kürşat-Yıldız, Şafak (2019), “Matematiksel Modelleme İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Tematik İçerik Analizi”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.20, s.1-22.
  • Yıldırım, Ali-Şimşek, Hasan (2006), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, Melek Merve-Özen Uyar, Rabia-Dikici Sığırtmaç, Ayperi (2020), “Okul Öncesi Fen Eğitimi Alanında Yapılan Çalışmaların Tematik İçerik Analizi: 2015-2019 Yılları Arası”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, C.40, S.2, s.553-589.
  • Yılmaz, Zeynel Abidin (2019), “2000-2017 Yılları Arasında Türkiye’de Fizik Eğitimi İle İlgili Yapılan Tezlerin İçerik Analizi”, Sosyal Bilimler Dergisi, C.9, S.17, s.56-67.
  • Yılmazer, Ayşegül (2016), Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin T.C. İnkılap Tarihi ve Atatükçülük Dersine Karşı Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.

INVESTIGATION OF THESES REGARDING 8TH GRADE REVOLUTION HISTORY OF TURKISH REPUBLIC (TR) AND KEMALISM COURSE BY CONTENT ANALYSIS METHOD

Yıl 2021, Sayı: 22, 825 - 843, 01.07.2021
https://doi.org/10.33431/belgi.940240

Öz

T.R. History of Revolution and Kemalism course; It is a course that focuses on our national and historical values, the principles of the foundation of our Republic, Atatürk's principles and reforms, our recent history, our national unity and solidarity, our national consciousness, love of the country and the nation, contemporary, national and democratic values and aims to transfer and adopt all these to Turkish youth. The aim of this research is to examine the theses made on the 8th grade Turkish Republic History of Revolution and Kemalism course from a methodological and thematic perspective and to determine the general trends in this field. Within the framework of this purpose, the theses within the scope of the research are included in the "History of Revolution", "Atatürk's Principles", "Kemalism", "History of Revolution and Kemalism course" and "8. Class "keywords" and as a result of this, a total of 50 theses including 43 master's theses and 7 doctoral dissertations were reached. These theses; the type of theses, the year they were published, the gender of the researcher, the university where the theses were made, the method and design of the research, the sample group and size, the data collection tool, the topics in the theses and the analysis, etc. It has been examined in terms of. As a result of the examination; Among the theses related to the History of Revolution and Kemalism course, it was observed that the students mostly focused on determining their academic achievements and attitudes towards the course and the use of various teaching strategies, methods and techniques in the History of Revolution and Kemalism course. In addition, in theses, the qualitative method is generally used and the experimental model is preferred, the interview form as the data collection tool is in the first place, qualitative and descriptive analyzes are the most used analyzes, middle school students and teachers are preferred as the most sampling group and more It was observed that very small sample groups were used.

Kaynakça

  • Akaydın, Şenol-Çeçen, Mehmet Akif (2015), “Okuma Becerisiyle İlgili Makaleler Üzerine Bir İçerik Analizi”, Eğitim ve Bilim, C. 40, S. 178, s. 183-198.
  • Akbaba, Bülent (2008), “Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinin Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar (Gazi Üniversitesi Örneği)”, Akademik Bakış, C.1, S.2, s.177- 197.
  • Akgün, İsmail-Akgün, Muhterem (2021), “Sosyal Bilgiler Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Tezlerin İncelenmesi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.58, s. 227-247.
  • Aslan, Sabahaddin-Şeker, Kadir (2013), “Sekizinci Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Kavramlarının Öğretiminde Bulmacaların Öğrenci Başarısına Etkisi”, Mediterranean Journal of Humanities, C.3, S.1, s.29-42.
  • Atıcı, Bünyamin-Akgün, Muhterem (2021), “Eğitimde Bulut Bilişime İlişkin Araştırmaların İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi”, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, C.10, S.1, s.272-284.
  • Baş, Fatih-Sağırlı, Meryem Özturan (2017), “Türkiye’de Eğitim Alanında Üstbiliş Odaklı Yapılan Makalelere Yönelik Bir İçerik Analizi”, Eğitim ve Bilim, C.42, S.192, s.1-33.
  • Bıkmaz, Fatma Hazır-Aksoy, Erdem-Tatar, Özden-Altınyüzük, Canan Atak (2013), “Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Doktora Tezlerine Ait İçerik Çözümlemesi (1974-2009)”, Eğitim ve Bilim, C.38, S.168, s.288-303.
  • Cohen, Louis-Manion, Lawrence-Morrison, Keith (2007), Research Methods in Education (5th Ed.), London and New York:Routledge Falmer.
  • Çalık, Muammer-Sözbilir, Mustafa (2014), “İçerik Analizinin Parametreleri”, Eğitim ve Bilim, C.39, S.174, s.33-38.
  • Çevik, Mustafa (2017), “Content Analysis of STEM-Focused Education Research in Turkey”, Journal of Turkish Science Education, C.14, S.2, s.12-26.
  • Dilek, Ali-Baysan, Sultan-Öztürk, A. Adnan (2018), “Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Üzerine Yapilan Yüksek Lisans Tezleri: Bir İçerik Analizi Çalışması”, Turkish Journal of Social Research/Turkiye Sosyal Arastirmalar Dergisi, C.22, S.2, s.581-602.
  • Dönmez, Cengiz-Yazıcı, Kubilay (2008), TC. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Genç, Hayriye Nevin (2020), “Fen Bilgisi Eğitimi Alanında Kavram Karikatürü İle İlgili Tezler Üzerine Bir İçerik Analizi: Türkiye Örneği (2007-2019)”, Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, C.6, S.13, s.267-290.
  • Gezer, Melehat (2020), “Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanında Metafor Kullanılan Araştırmaların Tematik İçerik Analizi”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C.24, S.3, s.1513-1528.
  • Göktas, Yüksel-Hasançebi, Funda-Varisoglu, Behice-Akçay, Ahmet-Bayrak, Naci-Baran, Mukadder-Sözbilir, Mustafa (2012), “Trends in Educational Research in Turkey: A Content Analysis”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, C.12, S.1, s. 455-460.
  • Gül, Şeyda-Sözbilir, Mustafa (2016), “International Trends in Biology Education Research From 1997 To 2014: A Content Analysis of Papers in Selected Journals”, Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, C.12, S.6, s.1631-1651.
  • Gülbahar, Yasemin-Alper, Ayfer (2009). “A Content Analysis of The Studies in İnstructional Technologies Area”, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C.42, S.2, s.93-111.
  • Gülmez, Nurettin (2003), “Üniversite Gençliğinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersine Bakışı”, Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, C.57, S.19, s.1043-1088.
  • Gündoğdu, Kerim-Yüksel, Sezin-Akyol, Bertan-Vural, Ruken Akar (2016), “Hayat Boyu Öğrenme Konusunda Yayımlanan Tez ve Makalelere İlişkin Bir İçerik Analizi: 2000-2015”, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C.18, S.2, s.1491-1513.
  • Güven, Semra-Kılıç, Zeynep (2017), “Hayat Bilgisi Dersinde Kullanılan Öğretim Yöntemlerinin Etkililiği Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, C.15, S.2, s.200-223.
  • İslamoğlu, Hakan-Ursavaş, Ömer-Reisoğlu, İlknur (2015), “FATİH Projesi Üzerine Yapılan Akademik Çalışmaların İçerik Analizi”, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, C.5, S.1, s.161-183.
  • Kabapınar, Yücel-Camkıran, Tülay (2012), “Bilginin Sunumu Boyutunda 1981 ve 2006 Yılı İnkılâp Tarihi Programları’na Göre Hazırlanmış Ders Kitaplarına Bakmak”, M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, S.36, s.147- 168.
  • Lin, Tzu-Chiang-Lin, Tzung-Jin-Tsai, Chin-Chung (2014), “Research Trends in Science Education From 2008 To 2012: A Systematic Content Analysis of Publications in Selected Journals”, International Journal of Science Education, C.36, S.8, s.1346-1372.
  • MEB. (2018), T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı (Ortaokul 8. Sınıf). Ankara.
  • Miles, Matthew B.-Huberman, A. Michael (1994), “Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook”, Thousand Oaks, California: Sage.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu (1973). https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf (02.05.2021 tarihinde erişim sağlanmıştır).
  • Selçuk, Ziya-Palancı, Mehmet-Kandemir, Mehmet-Dündar, Hakan (2014). “Eğitim ve Bilim Dergisinde Yayınlanan Araştırmaların Eğilimleri: İçerik Analizi”, Eğitim ve Bilim, C.39, S.173, s.430-453.
  • Suri, Harsh-Clarke, David (2009), “Advancements in Research Systhesis Methods: From A Methodologically İnclusive Perspective”, Review of Educational Research, C.79, S.1, s.395-430.
  • Tangülü, Zafer-Süvari, Şefket (2019), “2005 T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Programı ile 2018 T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Programının Karşılaştırması”, Tarih Okulu Dergisi, S.38, s.235-254.
  • Turan Altunpara, Ahmet (2019), Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Yer Alan Kavramları Anlama Düzeyleri, Sivas: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Turan, Lokman-Sevim, Oğuzhan-Tunagür, Muhammed (2018), “Türkçe Eğitimi Alanında Hazırlanan Doktora Tez Özetlerine Yönelik Bir İçerik Analizi”, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, S.11, s.29-44.
  • Kula, Fulya-Sadi, Özlem (2016), “Türk Fen Bilimleri Eğitiminde Araştırma ve Yönelimler: 2005–2014 Yılları Arası Bir İçerik Analizi”, İlköğretim Online, C.15, S.2, s.594-614.
  • Yalçınkaya,Yüksel-Özkan, Hasan Hüseyin (2012), “2000-2011 Yılları Arasında Eğitim Fakülteleri Dergilerinde Yayımlanan Matematik Öğretimi Alternatif Yöntemleri ile İlgili Makalelerin İçerik Analizi”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S.16, s.31-45.
  • Yenilmez, Kürşat-Yıldız, Şafak (2019), “Matematiksel Modelleme İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Tematik İçerik Analizi”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.20, s.1-22.
  • Yıldırım, Ali-Şimşek, Hasan (2006), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, Melek Merve-Özen Uyar, Rabia-Dikici Sığırtmaç, Ayperi (2020), “Okul Öncesi Fen Eğitimi Alanında Yapılan Çalışmaların Tematik İçerik Analizi: 2015-2019 Yılları Arası”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, C.40, S.2, s.553-589.
  • Yılmaz, Zeynel Abidin (2019), “2000-2017 Yılları Arasında Türkiye’de Fizik Eğitimi İle İlgili Yapılan Tezlerin İçerik Analizi”, Sosyal Bilimler Dergisi, C.9, S.17, s.56-67.
  • Yılmazer, Ayşegül (2016), Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin T.C. İnkılap Tarihi ve Atatükçülük Dersine Karşı Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zafer Çakmak 0000-0002-0612-814X

İsmail Hakan Akgün 0000-0003-0190-1866

Murat Salur 0000-0002-2569-4788

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2021
Gönderilme Tarihi 20 Mayıs 2021
Kabul Tarihi 22 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 22

Kaynak Göster

Chicago Çakmak, Zafer, İsmail Hakan Akgün, ve Murat Salur. “8. SINIF T.C. İNKILAP TARİHİ Ve ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNE İLİŞKİN TEZLERİN İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ”. Belgi Dergisi, sy. 22 (Temmuz 2021): 825-43. https://doi.org/10.33431/belgi.940240.