Etkili bir öğretimde, önemli konulardan biri de “öğretilenlerde birlik”
sağlanmasıdır. Öğretilenlerde birlik ise, her şeyden önce ortak adlandırma, kavram
ve terimlerle mümkündür.
Hemen her alanda olduğu gibi Türkiye Türkçesinde de en önemli sorunlardan
biri; adlandırma, terim ve sınıflandırma farklılıkları konusudur. Bu çalışmada,
“Türkiye Türkçesi Ses Bilgisi” konularından “ünsüzler” ile ilgili, bazı alan eserleri
ve ders kitaplarında kullanılan adlandırma, terimler ve yapılan sınıflandırmalar
konu edilmiştir. Ünsüzler konusunda, birçok kitapta, verilen bilgilerde bir
birliktelik sağlandığı görülse de adlandırma, terimler ve sınıflandırmada epeyce
farklılık bulunmaktadır. Bu farklılıklar da öğrenenler açısından öğrenme zorluğu
oluşturmaktadır. Dil bilgisi öğretiminde öğrenmeyi kolaylaştırma ve öğrenmede bir
birliktelik sağlama adına böyle bir çalışmanın bu alanda yapılacak çalışmalara katkı
sunacağı kanaatiyle böyle bir araştırma kaleme alındı.
Ünsüz terimi, ünsüzlerin adlandırılma biçimleri, adlandırmalara göre yapılan
sınıflandırmalar, ünsüzlerle ilgili kullanılan terimler, ünsüz grupları ve ünsüz tabloları
esas alınarak kaynak eserler arasında karşılaştırmalar yapılarak birliktelik sağlanan
durumlar ve ayrılık oluşturan durumlar tespit edilmiştir. Bu tespitler doğrultusunda
da çeşitli değerlendirmeler yapılmıştır.
Yaygın olarak kullanılan bazı dil bilgisi kitapları ile lisans düzeyinde hazırlanmış
ders kitaplarından 33’ü esas alınarak yapılan bu çalışmada, konu ile ilgili, kullanılan
adlandırma, terimler ve yapılan sınıflandırmalar ele alınarak eserler arasındaki
benzerlik ve farklılıklar dikkatlere sunulmaya çalışılmıştır.
Effective teaching, one of the important issues “teach those troops” is provided.
Taught those unions, common naming before everything is possible with the concepts
and terms.
Just as in every area of Turkey is one of the most important problems in the Turkish
/actually be considered as a wealth/ naming, terms and classification are subject
differences. In this study, Turkey Turkish Phonetics subject of “consonants “ about
naming used in some of the works and textbooks, terms and classifications have been
made the subject In consonants, in many books, naming even though the information
is provided in a partnership, there are quite a few differences in terminology and
classification. In consonants, in many books, naming even though it is a combination
of the information provided, there are quite a few differences in terminology and
classification. These differences pose a challenge in terms of learning learners.
Facilitate learning in language teaching and working on behalf of such a conviction
that will provide a combination of learning to contribute to the work done in this area
were such a research item.
Consonant term, the naming of consonants formats, the classification made by
calling justification, terms used regarding consonant, consonant groups and consonant
table status provided togetherness making comparisons between the basis of source
materials and separation creates situations have been identified. This determination
was carried out in accordance with a variety of assessments.
With some grammar books are widely used in prepared at the undergraduate level
33 of the textbook principles in this study based, relevant, used in naming and and
terms used in made with classification tried to present to the attention of differences
and similarities between the works by considering the classification.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 65 Sayı: 1 |