Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçenin Hollanda ve Almanya'daki Gücü

Yıl 2003, Cilt: 51 Sayı: 2003/2, 139 - 155, 01.01.2006

Öz

Bu makalede, ilk olarak Hollanda eğitim sisteminde göçmen dilleriyle ilgili eğitim politikaları ve uygulamaları sunulacaktır. İkinci bölümde Hollanda okullarındaki Türkçe öğretiminin özellikleri anlatıldıktan sonra 13 farklı kentten araştırmada yer alan iki dilli Türk öğrencilerin dil kullanımlarıyla ilgili sonuçlar sunulacaktır. Hollanda'daki durumun daha iyi anlaşılması için, Hamburg'da yaptığımız araştırmanın Türk öğrencilerle ilgili sonuçları son bölümde sunulacaktır.

Kaynakça

  • Functionele geletterdheid van Turkse kinderen inTurkije en in Nederland. De Lier: Academisch Boeken Centrum.
  • Commissie Allochtone Leerlingen in het Onderwijs [CALO] (1992). Ceders in de tuin. Naar een nieuwe opzet van het onderwijsbeleid voor allochtone leerlingen. Den Haag: SDU.
  • Bot de, K. & Weltens, B. (1997). Multilingualism in the Netherlands? In:T. Bongaerts & K. de Bot (eds.), Perspectives on Foreign Language Policy, 143-156. Amsterdam: John Benjamins.
  • Extra, G., Aarts, R., Avoird, v. d. T., Broeder, P., & Yagmur, K. (2001). Meertaligheid in Den Haag: de status van allochtone talen thuis en op school. Amsterdam: European Cultural Foundation.
  • Extra, G. & Yagmur, K. (2004). Urban multilingualism in Europe: Immigrant minority languages at home and school. Clevedon: MultilingualMatters.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kutlay Yağmur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 51 Sayı: 2003/2

Kaynak Göster

APA Yağmur, K. (2006). Türkçenin Hollanda ve Almanya’daki Gücü. Türk Dili Araştırmaları Yıllığı - Belleten, 51(2003/2), 139-155.