This study discussed the use of social media in Turkish cities on the UNESCO World Heritage list. The aim of the research is to examine the social media usage patterns of the municipalities of the Turkish cities on the UNESCO World Heritage list and how, how often and for what purpose these cities use social media. In this regard, the posts of Pamukkale, Safranbolu and Göreme municipalities, which are on the Unesco World Heritage permanent list, and Mardin-Midyat, Eskişehir-Odunpazarı and Alanya municipalities, which are on the Unesco World Heritage temporary list, on Facebook, Instagram, Twitter and Youtube platforms within 10 months period were analyzed by content analysis method. As a result, it has been observed that the cities on the UNESCO World Heritage lists mostly use social media platforms for the purpose of promoting events and services. Municipalities use social media platforms as a one-way communication tool, just like traditional media tools, and do not benefit from the interactive and participatory features of social media. In addition, in line with the social media usage status of the relevant municipalities, the most actively used platforms are Instagram and Facebook; The platform they use least is YouTube.
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte ortaya çıkan yeni iletişim teknolojileri birey ve kurumlara iletişim bağlamında yenilikler sunmuştur. Sosyal medya platformları kurum ve birey arasındaki iletişimin sağlıklı düzeyde devam edebilmesi bağlamında önem arz etmektedir. Amaç; UNESCO Dünya Mirası listesindeki Türk kent belediyelerinin sosyal medya kullanım şekilleri incelenerek ilgili belediyelerin kurumsal iletişim bağlamında sosyal medyayı nasıl, ne sıklıkla ve hangi amaçla kullandıklarını belirlemektir. Bu doğrultuda UNESCO Dünya Mirası listelerindeki Pamukkale, Safranbolu, Göreme, Midyat, Odunpazarı ve Alanya belediyelerinin Facebook, Instagram, Twitter ve Youtube platformlarında bulunan 1 Ocak 2023 – 31 Ekim 2023 tarih aralığındaki paylaşımları içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen analiz sonucunda UNESCO Dünya Mirası listelerinde yer alan kentlerin sosyal medya platformlarını çoğunlukla etkinlik ile hizmetlerin tanıtımı amacıyla kullandıkları, sosyal medya platformlarını tıpkı geleneksel medya araçları gibi tek yönlü bir iletişim aracı gibi kullandıkları ve sosyal medyanın etkileşimci ve katılımcı özelliklerinden faydalanmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ilgili belediyelerin sosyal medya kullanım durumları doğrultusunda en aktif kullandıkları platformların Instagram ve Facebook olduğu, en az kullandıkları platformun ise Youtube olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Bitlis Eren Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.