Bu araştırmanın amacı
kendinle konuşma ölçeğinin beden eğitimi ders ortamı için geçerlilik ve
güvenilirliğinin sınanmasıdır. Araştırma grubunu yaşları 14 ile 19 arasında
değişen 172 kız (Art. Ort .± SsYaş =15.50±0.689) ve 139 erkek (Art.
Ort .±SsYaş =16.11 ± 1.349) toplamda 311 (Art. Ort. ± SsYaş =15.77
±1.075) öğrenci oluşturmaktadır. Beden eğitimi ders ortamında Kendinle Konuşma
Ölçeği (KKÖ)’nin geçerlik ve güvenirliğini değerlendirmek için Doğrulayıcı
Faktör Analizi ve Cronbach alpha katsayısı kullanılmıştır. Ölçeğin yapı
geçerliğine ilişkin bulgular, iki faktör modelinin iyi uyum indeks değerlerine
sahip olduğunu göstermiştir (χ2/sd= 112.830/41=2.752 RMSEA= 0,075, NFI= 95
NNFI= 0, 96, CFI= 0,97, GFI= 0,94 ve AGFI= 0, 91). Ölçeğe ait iç tutarlık katsayıları ise
bilişsel işlev için 0.81 ve motivasyonel işlev için 0.92, olarak bulunmuştur.
Sonuçlar, Kendinle Konuşma Ölçeği’nin beden eğitimi ders ortamlarında
öğrencilerin kendileri ile konuşma düzeylerini belirlemek için kullanılabilir
bir ölçüm aracı olduğunu ortaya koymuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Cilt 2 Sayı 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 12 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |