Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Takım Sporu Ve Bireysel Spor Yapan Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Şiddet Eğilimlerinin İncelenmesi (İstanbul Esenyurt Üniversitesi Örneği)

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 20 - 29, 24.07.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı; İstanbul Esenyurt
Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Spor Yöneticiliği bölümü
öğrencilerinin, takım sporu ve bireysel spor yapan öğrencilerin şiddet eğilimi
incelenmesi ve öğrencilerin ilgilendikleri spor branşları ile sporda şiddete
bakış açılarının incelenmesidir.    



Yöntem; çalışmaya İstanbul ili, Avrupa
yakası, Esenyurt ilçesi içerisinde bulunan, Esenyurt Üniversitesi Spor
Yöneticiliği bölümündeki 120 öğrenci katılmıştır. 43’ü Kadın, 77’si Erkek
öğrencileri kapsamaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; “ Kişisel
Bilgi Formu ” ve “Şiddet Eğilim Ölçeği” kullanılmıştır. Yaptığımız bu çalışma
sonucunda, sporcuların şiddet eğilimi, yaşa, cinsiyete, lisanslı veya lisanslı
olmayan sporculara göre bir farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır.



Bulgular; katılımcıların şiddet
eğilimlerinin cinsiyet dağılımlarına göre cevaplarının karşılaştırılması
incelendiğinde; şiddet eğilimi ortalaması kadınlarda 54,86±12,41 puan,
erkeklerde ise 56,32±10,01 puan, olarak tespit edilirken, cinsiyetler arasında
istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunamamıştır (p>0,05). 



Sonuç; yaptığımız bu çalışma sonucunda, sporcuların şiddet
eğilimi, yaşa, cinsiyete, lisanslı veya lisanslı olmayan sporculara göre bir
farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Aydın, P., Ersoy A. ve Aktaş N. (2015). Aktif spor yapan ve yapmayan 12-14 yaş ortaokul öğrencilerinin şiddet eğilimlerinin incelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2/1, 1-9.
  • Certel, Z. ve Bahadır B. (2012). Takım sporu yapan sporcularda benlik saygısı ve sürekli öfke ve öfke ifade tarz ilişkisinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14/2, 157-164.
  • Erşan, E., Doğan O. ve Doğan S. (2009). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin sosyodemografik açıdan değerlendirilmesi. Cumhuriyet Medical Journal, 31/3, 231-238.
  • Girginer, N., Aydin, S. ve Cavdar, Z. (2006). Üniversite öğrencilerinin sporda şiddet konusuna yaklaşımları: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7/2.
  • Kabak, F. (2009). Ergenlerde spora katılımın saldırgan davranışlar üzerine etkilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Karaarslan, İ. (2017). Şiddet eğiliminin kişilik tipolojileri ve çocukluk çağı travması ile ilişkisi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
  • Nike (2017). NikeiD allows “i can’t breathe” on nike lebron 12 & kyrie 1. https://www.nicekicks.com/nikeid-allows-cant-breathe-nike-lebron-12-kyrie-1/ adresinden erişildi. (ET:19.10.2017)
  • Novis (2017). No violence in sport. https://www.novisport.eu/index.php/news/ adresinden erişildi. (ET:07.11.2017)
  • Saz, İ. (2013). Spor-şiddet ilişkisi, nedenleri ve çözüm önerileri. Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi, 2, 137-157.
  • The Football Supporters’ Federation (2017). Keep the passion, lose the poison. http://www.fsf.org.uk/blog/view/keep-the-passion-lose-the-poison adresinden erişildi. (ET:29.08.2017)
  • The New York Times (2017). I can’t breathe’: eric garner’s life and death. https://www.nytimes.com/2017/11/17/books/review/i-cant-breathe-matt-taibbi-eric-garner.html adresinden erişildi. (ET:27.11.2017)
  • The Premier League (2017). Keep the passion, but lose the poison. https://www.premierleague.com/news/948566 adresinden erişildi. (ET:29.08.2017)
  • The Union Of European Football Associations (2017). No to racism. https://www.uefa.com/insideuefa/social-responsibility/respect/no-to-racism/index.html adresinden erişildi. (ET:22.06.2017)
  • Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (2017). Fair play. http://www.olimpiyatkomitesi.org.tr/Detay/ Faaliyetlerimiz/Fair-Play/28/1 adresinden erişildi. (ET:25.07.2017)
  • Yakut, H. İ. vd. (2012) . Sağlıkta güvenlik ve fiziksel şiddet: Ankara çocuk sağlığı ve hastalıkları hematoloji onkoloji eğitim ve araştırma hastanesi’nden bir çalışma. Türkiye Çocuk Hastalıkları Dergisi, 6/3.
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 20 - 29, 24.07.2019

Öz

Kaynakça

  • Aydın, P., Ersoy A. ve Aktaş N. (2015). Aktif spor yapan ve yapmayan 12-14 yaş ortaokul öğrencilerinin şiddet eğilimlerinin incelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2/1, 1-9.
  • Certel, Z. ve Bahadır B. (2012). Takım sporu yapan sporcularda benlik saygısı ve sürekli öfke ve öfke ifade tarz ilişkisinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14/2, 157-164.
  • Erşan, E., Doğan O. ve Doğan S. (2009). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin sosyodemografik açıdan değerlendirilmesi. Cumhuriyet Medical Journal, 31/3, 231-238.
  • Girginer, N., Aydin, S. ve Cavdar, Z. (2006). Üniversite öğrencilerinin sporda şiddet konusuna yaklaşımları: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7/2.
  • Kabak, F. (2009). Ergenlerde spora katılımın saldırgan davranışlar üzerine etkilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Karaarslan, İ. (2017). Şiddet eğiliminin kişilik tipolojileri ve çocukluk çağı travması ile ilişkisi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
  • Nike (2017). NikeiD allows “i can’t breathe” on nike lebron 12 & kyrie 1. https://www.nicekicks.com/nikeid-allows-cant-breathe-nike-lebron-12-kyrie-1/ adresinden erişildi. (ET:19.10.2017)
  • Novis (2017). No violence in sport. https://www.novisport.eu/index.php/news/ adresinden erişildi. (ET:07.11.2017)
  • Saz, İ. (2013). Spor-şiddet ilişkisi, nedenleri ve çözüm önerileri. Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi, 2, 137-157.
  • The Football Supporters’ Federation (2017). Keep the passion, lose the poison. http://www.fsf.org.uk/blog/view/keep-the-passion-lose-the-poison adresinden erişildi. (ET:29.08.2017)
  • The New York Times (2017). I can’t breathe’: eric garner’s life and death. https://www.nytimes.com/2017/11/17/books/review/i-cant-breathe-matt-taibbi-eric-garner.html adresinden erişildi. (ET:27.11.2017)
  • The Premier League (2017). Keep the passion, but lose the poison. https://www.premierleague.com/news/948566 adresinden erişildi. (ET:29.08.2017)
  • The Union Of European Football Associations (2017). No to racism. https://www.uefa.com/insideuefa/social-responsibility/respect/no-to-racism/index.html adresinden erişildi. (ET:22.06.2017)
  • Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (2017). Fair play. http://www.olimpiyatkomitesi.org.tr/Detay/ Faaliyetlerimiz/Fair-Play/28/1 adresinden erişildi. (ET:25.07.2017)
  • Yakut, H. İ. vd. (2012) . Sağlıkta güvenlik ve fiziksel şiddet: Ankara çocuk sağlığı ve hastalıkları hematoloji onkoloji eğitim ve araştırma hastanesi’nden bir çalışma. Türkiye Çocuk Hastalıkları Dergisi, 6/3.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Melda Aytan Bu kişi benim

Mehmet Soyal 0000-0001-6528-0275

Aydıner Attila

Yayımlanma Tarihi 24 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 20 Mayıs 2019
Kabul Tarihi 24 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aytan, M., Soyal, M., & Attila, A. (2019). Takım Sporu Ve Bireysel Spor Yapan Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Şiddet Eğilimlerinin İncelenmesi (İstanbul Esenyurt Üniversitesi Örneği). Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 20-29.