Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin Fair Play davranışlarını sergileme sıklıkları üzerine geliştirilen ölçeğin günümüz şartlarında geçerlik ve güvenirliğini incelemektir. Araştırma 340'ı kadın, 269'u erkek olmak üzere toplam 609 ortaokul öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek için Varimax döndürme ile temel bileşenler analizi kullanılarak Açıklayıcı Faktör Analizi (AFA) yapılmıştır. Faktör yükleri 0,30'un üstünde olan 23 maddenin beş faktörde toplandığı görülmüştür. Doğrulayıcı faktör analizine göre ölçek kabul edilebilir ve uyum indeks değerine sahiptir. Bu yapı ile ölçeğin genelinde varyansın %49,512’ini açıklamıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayıları .81 olarak hesaplanmıştır. Sonuç olarak Fair Play Davranışlarını Sergileme Sıklığı Ölçeğinin ortaokul öğrencilerinin Fair Play davranışlarını sergileme sıklığını belirlemek için uygun, geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 18 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 15 Ocak 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |
APA | Temel, A. , Altun Ekiz, M. & Yıldıran, İ. (2020). Fair Play Davranışlarını Sergileme Sıklığı Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması . Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi , 4 (2) , 74-85 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/besbid/issue/59429/791127 |