Amaç: Bu çalışma sportif faaliyetlere katılan öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelemek amacı ile çalışılmıştır. Yöntem: Bu araştırmada betimsel nitelikli tarama modeli kullanılmıştır. Betimsel araştırma yöntemlerinden biri olan Tarama modeli ile bilgiler toplanmıştır. Araştırma 2020-2021 yılı öğretim yılında Gaziantep ili merkez ilçelerinde ortaokul ve lisede okuyan toplam 566 kişi çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla “İnternet Bağımlılığı Ölçeği” kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya. Çoğunlukla erkek öğrencilerin, 15-17 yaş aralığında olanların, eğitim olarak en fazla ortaokul okuyanların ve internet kullanma olarak en fazla 0-1 saat aralığında kullananların katıldığı görülmektedir. Cinsiyet değişkeni ile internet bağımlılık düzeyi arasında anlamlı fark olmadığı, lisede okuyanlar, ortaokulda okuyanlara göre internette kalma isteği daha yüksek olduğu, Yaş arttıkça internet bağlılığının arttığı ve İnternet kullanımı arttığı arttıkça internet bağlılığı görülmektedir. Sonuç: Cinsiyetin internet kullanımında fark yaratmadığı, yaş arttıkça internet kullanımı arttığı ve internet kullanımı arttığı sürece internet bağlılığı da artmakta olduğu görülmektedir.
yok
yok
teşekkürler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2022 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |