Amaç: Bu araştırma ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor derslerinde yaşadıkları sınav kaygı düzeylerinin incelenmesi amacı ile yapılmıştır. Materyal & Metot: Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında Muğla ili Milas ilçesindeki ortaokullarda okuyan araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 226’sı kadın ve 213’ü de erkek olmak üzere toplam 439 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Kişisel bilgi formu ile birlikte “Endişe”, “Kendi Kendine Odaklanma”, “Bedensel Belirtiler”, “Fiziksel Gerginlik” ve “Algılanan Kontrol” alt boyutlarından oluşan “Beden Eğitimi ve Spor Dersi Sınav Kaygısı Ölçeği” uygulanarak veriler toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 22.0 istatistik programına girilerek güvenilirlik testi, tanımlayıcı analizler ve normallik testi yapılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracına uygulanan normallik analizleri sonucunda ölçek verilerinin normal dağılım göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu yüzden iki bağımsız değişkenin karşılaştırılması için parametrik olmayan Mann Whitney-U testinden yararlanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Dersi Sınav Kaygısı Ölçeğinden aldıkları puanlara göre beden eğitimi derslerinde ortalamanın üzerinde sınav kaygısına sahip oldukları, sınıf değişkenine göre gruplar arasında fark olmadığı (p>0,05), cinsiyet değişkenine göre ise ölçek toplam puanı ile endişe ve odaklanma alt boyutlarında erkek öğrenciler lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu (p<0,05), kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha fazla düzeyde beden eğitimi ve spor dersi sınav kaygısına sahip oldukları tespit edilmiştir. Sonuç: Sonuç olarak beden eğitimi ve spor dersi sınav kaygısı üzerinde sınıf değişkeninin gruplar arasında fark oluşturacak kadar etkili olmadığı, cinsiyet değişkenin ise etkili olduğu ifade edilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |