Amaç: Araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yatkınlık düzeylerinin incelenmesidir. Materyal & Metot: Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılında Yozgat ili merkezinde ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen 222 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada kişisel bilgi formu (cinsiyet, yaş, sınıf ve spor yapma durumu) ve beden eğitimi dersine yatkınlık ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizleri için SPSS 24.0 programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikle öğrencilerin kişisel özelliklerini belirlemeye ilişkin betimleyici frekans (n), yüzde (%), aritmetik ortalama ( ) ve standart sapma (ss) kullanılmıştır. Veri setinin çarpıklık değerlerinin -.218 ile -.596 arasında olduğu, basıklık değerlerinin -.768 ile -1.11 aralığında olduğu ve normal dağılım sergilediği belirlenmiştir. Bu doğrultuda ikili grup karşılaştırmalarında bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiye korelasyon analizi ile bakılmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak 0.05 belirlenmiştir. Bulgular: Gerçekleştirilen analizler sonucunda; cinsiyet değişkenine göre beden eğitimi dersine yatkınlık ölçeği alt boyutları (Beden eğitimi dersine verilen değer ve Beden eğitimi dersine yönelik algılanan yetenek) ve toplam puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmemiştir. Yaş ve sınıf değişkenlerine göre beden eğitimimi dersine verilen değer alt botu arasında düşük düzeyde, negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Spor yapma durumu değişkenine göre ise tüm alt boyutlarda ve ölçek toplam puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar tespit edilmiştir. Sonuç: Sonuç olarak ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yatkınlık düzeylerinin yüksek seviyede olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Oyun, Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |