Bu çalışmanın amacı, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 2018’de yürürlüğe giren 4. sınıf beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programı ile 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı içerisinde yer alan psikomotor kazanımların “hazırbulunuşluk” açısından karşılaştırılarak değerlendirilmesidir. Karşılaştırma yapılırken öncelikle uzman görüşlerine başvurulmuş ve 4. sınıf beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programı ile 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı içerisinde yer alan psikomotor kazanımlar belirlenmiştir. Daha sonra, bu iki sınıf için verilmiş olan psikomotor kazanımlar hazırbulunuşluk açısından karşılaştırılmış ve kazanımların içerik ve öğretim ilkelerine uygunluğu değerlendirilmiştir. Araştırma için nitel analiz yöntemlerinden doküman incelemesi tekniğine başvurulmuştur. Kazanımların karşılaştırılması sonucunda; 4. sınıftaki beden eğitimi ve oyun dersi psikomotor kazanımları arasında yer alan 4 kazanımın, 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersi psikomotor kazanımları arasında yer alan 5 kazanımı içerik ilişkileri ve öğretim ilkelerine uygunluk açısından desteklediği bulunmuştur. İlkokul 4. sınıf beden eğitimi ve oyun dersi psikomotor kazanımları arasında yer alan 2 kazanımın ortaokul 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersi psikomotor kazanımları arasında yer alan 2 kazanım ile içerik ve öğretim ilkeleri açısından uyum göstermediği belirlenmiştir. İlkokul 4. sınıf beden eğitimi ve oyun dersi psikomotor kazanımları arasında yer alan 1 kazanımında ortaokul 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersi psikomotor kazanımları arasında karşılığı olmadığı görülmüştür. İlkokul 4. sınıf beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programında yer alan psikomotor kazanımların ortaokul 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersi psikomotor kazanımlarını hazırbulunuşluk açısından karşılaması öğrencilerin bir üst kademede yer alan kazanımları daha kolay gerçekleştirmesi açısından önemlidir. Beden eğitimi ve sporun bütün kademelerdeki öğrenci gelişimine katkısı göz önünde bulundurularak ilkokulda yer alan beden eğitimi ve oyun dersinin beden eğitimi ve spor öğretmenleri tarafından yürütülmesi gerektiği düşünülmektedir.
Beden Eğitimi ve Spor Öğretim Programı Kazanım Değerlendirme
The aim of this study is to compare and evaluate the psychomotor outcomes stated in the 4th grade Physical Education and Game Class Curriculum and the 5th grade Physical Education and Sports Class Curriculum, which were prepared by the Ministry of National Education and came into force in 2018, regarding readiness. To make comparisons, expert opinions were consulted initially to determine the psychomotor outcomes stated in the 4th grade Physical Education and Game Curriculum and the 5th grade Physical Education and Sports Curriculum. Then, the psychomotor outcomes for these two classes were compared regarding readiness and the evaluation of suitability of the outcomes with the content and teaching principles was carried out. Document analysis technique, one of the qualitative analysis methods, was used for this study. It was found that 4 outcomes within the 4th grade Physical Education and Game Lesson psychomotor outcomes supported 5 outcomes within the 5th grade Physical Education and Sports Lesson psychomotor outcomes for content relations and teaching principles. It was determined that 2 outcomes within the 4th grade Physical Education and Game Lesson psychomotor outcomes did not comply with the 2 outcomes within the 5th Grade Physical Education and Sports Lesson psychomotor outcomes regarding content and teaching principles. It was also found that one of the psychomotor outcomes within the 4th grade Physical Education and Game Lesson, did not have a corresponding outcome within the 5th grade Physical Education and Sports Lesson psychomotor outcomes. It is important that the psychomotor outcomes in the 4th grade Physical Education and Game Curriculum to meet the 5th grade Physical Education and Sports Course psychomotor outcomes regarding readiness, for the students to succeed the outcomes in the next level more easily. Considering the contribution of physical education and sports to student development at all education levels, it is thought that physical education and game lessons in primary school should be carried out by physical education and sports teachers.
Curriculum Physical Education and Sports Evaluation of the Outcomes
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Eylül 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 25 Temmuz 2022 |
Kabul Tarihi | 19 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1 |