ÖĞRENCİLERİN HAZIRBULUNUŞLUKLARI BAĞLAMINDA 4. SINIF BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİ İLE 5. SINIF BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİ BİLİŞSEL KAZANIMLARININ KARŞILAŞTIRILARAK DEĞERLENDİRİLMESİ
Yıl 2022,
Cilt: 3 Sayı: 1, 24 - 37, 29.10.2022
Okan Karakütük
,
Volkan Filiz
,
Murat Üstün
Öz
Bu çalışmanın amacı Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından hazırlanan ve 2018’de yürürlüğe giren İlkokul 4. sınıf beden eğitimi ve oyun dersi ile Ortaokul 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersi öğretim programında yer alan bilişsel kazanımların hazırbulunuşluk bağlamında karşılaştırılarak değerlendirilmesidir. Çalışma literatür taraması esnasında ve sonrasında bulguların değerlendirilmesi ile yorumlanması şeklinde yapılmış bir doküman incelemedir. Bu çalışmada; Millî Eğitim Bakanlığının 2018 yılında yayınladığı “Beden Eğitimi ve Spor” ile “Beden Eğitimi ve Oyun Dersi” öğretim programları doküman analizi tekniği kullanılarak bilişsel kazanımlar karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Karşılaştırma yapılırken öncelikle İlkokul 4. sınıf beden eğitimi ve oyun dersi ile Ortaokul 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersi öğretim programında yer alan kazanımları; uzman görüşüne başvurularak bilişsel, psikomotor ve duyuşsal öğrenme alanlarına göre ayrılmıştır. Daha sonra 4. sınıf bilişsel kazanımlar ile 5. sınıf bilişsel kazanımlar hazırbulunuşluk bağlamında karşılaştırılmıştır. Kazanımların karşılaştırmaları sonucunda 4. sınıftaki 3 adet kazanımın 5. sınıfta karşılığı olduğu ve birbirini tamamladığı görülürken 5. sınıf bilişsel kazanımlarından 9 tanesinin 4. sınıf bilişsel kazanımlarda bir altyapı karşılığının olmadığı görülmektedir. Aynı zamanda 3 tane kazanımın öğretim ilkelerinden basitten-karmaşığa ilkesine uygun olmadığı görülmektedir. İlkokul 4. sınıftaki 2 tane kazanımın da 5. sınıfta tamamlayıcı bir kazanımı olmadığı görülmektedir. Ayrıca İlkokul 4. sınıf beden eğitimi ve oyun derslerinin beden eğitimi ve spor öğretmenleri tarafından icra edilmesi, öğrenci gelişim ve alana özgü becerilerin daha iyi aktarılması bakımından önemli görülmektedir.
Kaynakça
- Alıncak, F., Ayan, S. ve Abakay, U. (2015). Sınıf öğretmenlerinin Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersine ilişkin değerlendirmeleri. Route Educational and Social Science Journal, 2(3), 58-66.
- Altunbakır, S. (2019). Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Bilişsel Alan Kazanımlarının Değerlendirilmesi: Mersin İli Örneği., (Yüksek Lisans Tezi), Mersin: Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., ve Eds. (2001). Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. Needham Heights.
- Aydemir, B. (2021). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Oyun Dersi Öğretim Programının Uygulanabilme Koşulları ile İlgili Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
- Aydın, E., Temel, A., ve Kangalgil, M. (2022). Geçmişten Günümüze Ortaöğretim Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programlarının İncelenmesi. Journal of Global Sport and Education Research, 5(1), 99-117. doi:10.55142/jogser.1113312.
- Arı, A. (2013). Bilişsel Alan Sınıflamasında Yenilenmiş Bloom, SOLO, Fink, Dettmer Taksonomileri ve Uluslararası Alanda Tanınma Durumları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 259-290.
- Bloom, B. S. (1956). Taxonomy Of Educatıonal Objectıves. The Classification of Educational Goals.
- Büyüköztürk, Şener vd. (2019). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (26 b.). Ankara: Pegem Akademi.
- Canbulat, T. (2017). Kesintili Zorunlu Eğitimden Etkilenen İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okula Uyum ve Okula Hazır Bulunuşluk Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(4), 1573-1586.
- Çağlayan, G. N. ve Ağgön, E. (2021). Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel Felsefi ve Genel Amaçlarına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Anatolia Sport Research, 2(2), 26-32. doi:10.29228/anatoliasr.13.
- Çelik, H. (2010). İlköğretim 7. Sınıf Matematik Dersinde Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeyini Arttırmaya Yönelik Bir Program Önerisi ve Etkililiği (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Çıldır, A. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi., (Yüksek Lisans Tezi), Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Danişman, Ş., ve Karadağ, E. (2015). Öğrenme Alanları ve Kazanımlar Bağlamında 2005 ve 2013 Beşinci Sınıf Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(3), 380-298.
- Doğan, H. (2019). Orta Öğretim Programları Üzerinde Bir İnceleme. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 3 (1), 65-90. DOI: 10.1501/Egifak_0000000310.
- Doğru, Z., ve Uçan, Y. (2021). Beden Eğitimi ve Sporda Motivasyon. Ankara: Anı Yayıncılık.
- Forehand, M. (2010). Bloom's Taxonomy. Ed: Orey, M. Emerging Perspectives on Learning, Teaching and Technology. https://textbookequity.org/Textbooks/Orey_Emergin_Perspectives_Learning.pdf. Date of Access: 10.05.2022; 17:30, p. 41-47.
- Güçoğlu, H. A., ve Savaş, S. (2020). Spor Bilimleri Fakültesinde Üç Farklı Yöntem ile İşlenen Basketbol Derslerinin Öğrencilerin Bilişsel Duyuşsal ve Psikomotor Gelişim Düzeylerine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(2). doi:10.24106/kefdergi.693491.
- Harman, G., ve Çelikler, D. (2012). Eğitimde Hazır Bulunuşluğun Önemi Üzerine Bir Derleme Çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3).
- Havadar, T., ve Taşdan, M. (2015). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İlköğretim 4.-5. Sınıf Öğretim Programları Hakkında Görüşleri (Ardahan, Iğdır ve Kars İli Örneği). İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 29-43.
- Işıkgöz, E. (2015). Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği). Sakarya University Journal of Education, 5(3), 27-41. https://dergipark.org.tr/tr/pub/suje/issue/20640/220094
- Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi (26 b.). Ankara: Nobel Yayın.
- Kuruoğlu, S. (2016). Temel Hareket Eğitiminin 10 Yaş Lisanslı Yüzücüler Üzerindeki Hazırbulunuşluk Etkilerinin İncelenmesi., (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
- Millî Eğitim Bakanlığı. (2018a). Beden Eğitimi ve Oyun Dersi Öğretim Programı (İlkokul 1, 2, 3 ve 4. Sınıflar). Öğretim Programlarını İzleme ve Değerlendirme Merkezi: http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx adresinden alındı.
- Millî Eğitim Bakanlığı. (2018b). Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı (Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Öğretim Programlarını İzleme ve Değerlendirme Merkezi: http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx adresinden alındı.
- Millî Eğitim Bakanlığı. (2018c). İlkokul Beden Eğitimi ve Oyun Dersi (1-4. Sınıflar) Etkinlik Kılavuzu: https://koyulhisariho.meb.k12.tr/icerikler/beden-egitimi-ve-oyun-dersi-etkinlik-kilavuzu-ilkokul-1-4-siniflar-2018-2019_6163027.html adresinden alındı.
- Millî Eğitim Bakanlığı. (2018d). Beden Eğitimi ve Spor Dersi Etkinlik Kılavuzu (Ortaokul 5-8. Sınıflar): http://tegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_04/05145719_beden.pdf adresinden alındı.
- Özcan, G., ve Mirzeoğlu, A. D. (2014). Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğrenci, Veli ve Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 98-121.
- Özçelik, D.A. (1998). Eğitim programları ve öğretim (genel öğretim yöntemi). Ankara: ÖSYM Yayınları.
- Tekin, H., ve Koçyiğit, S. (2020). Öz Düzenleme Becerilerinin İlkokula Hazırbulunuşluk Üzerindeki Etkisi. Kastamonu Education Journal, 28(5), 1932-1945. doi: 10.24106/ kefdergi.3928.
- Tuna, A., ve Kaçar, A. (2005). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programına Başlayan Öğrencilerin Lise 2 Matematik Konularındaki Hazır Bulunuşluk Düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 117-128.
- Turaçoğlu, İ., ve Kartal, M. (2014). 9.Sınıf Öğrencilerinin Kimya Dersinde Bilişsel Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Belirlenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21-36.
- Türkyılmaz, M. İ. (2018). İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Yeterlik ve Hazırbulunuşluk Becerilerinin İncelenmesi (Yüksel Lisans Tezi). Amasya: Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Yenilmez, K., ve Kakmacı, Ö. (2008). İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematikteki Hazır Bulunuşluk Düzeyi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 529-542.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11 b.). Ankara: Şeçkin Yayıncılık.
- Yıldız, M. (2021). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (4-8) Öğretim Programı’ndaki Bilişsel Kazanımların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. 19, s. 307-342.
- Zorluoğlu, S. L., Şahintürk, A., ve Bağrıyanık, K. E. (2017). 2013 Yılı Fen Bilimleri Öğretim Programı Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analizi ve Değerlendirilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 1-15.
EVALUATION OF THE COGNITIVE OUTCOMES OF THE 4TH GRADE PHYSICAL EDUCATION & GAME AND THE 5TH GRADE PHYSICAL EDUCATION & SPORTS CLASSES IN THE CONTEXT OF THE READINESS OF THE STUDENTS
Yıl 2022,
Cilt: 3 Sayı: 1, 24 - 37, 29.10.2022
Okan Karakütük
,
Volkan Filiz
,
Murat Üstün
Öz
This study aims to compare and evaluate the cognitive acquisitions in the primary school 4th grade physical education and game and the secondary school 5th grade physical education and sports classes’ curriculum prepared by the Ministry of National Education (MEB) in the context of readiness. The study is a document review made in the form of evaluation and interpretation of the findings during and after the literature review. The document analysis technique was used and the "Physical Education and Sports and Physical Education and Game Curriculum" published by the Ministry of National Education in 2018 was inspected to collect data. To make the comparisons, the outcomes in the Primary School 4th grade physical education and game and the Secondary School 5th grade physical education and sports classes’ curriculum were classified into cognitive, psychomotor and affective learning areas by referring to expert opinion. Then, the 4th grade cognitive outcomes and the 5th grade cognitive outcomes were compared in the context of readiness. As a result of the comparison of the outcomes, it was seen that 3 outcomes in the 4th grade corresponded to and complemented each other in the 5th grade, while it was seen that 9 of the 5th grade cognitive outcomes did not have any theoretical equivalent in the 4th grade cognitive outcomes. It was also found that 3 outcomes were not appropriate for the basic-to-complex principle of teaching principles. It was seen that 2 outcomes in the 4th grade did not have a complementary outcome in the 5th grade. The performance of the physical education and sports teachers teaching at primary schools 4th grade physical education and game lessons is considered important in developing students and in transferring field-specific skills better.
Kaynakça
- Alıncak, F., Ayan, S. ve Abakay, U. (2015). Sınıf öğretmenlerinin Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersine ilişkin değerlendirmeleri. Route Educational and Social Science Journal, 2(3), 58-66.
- Altunbakır, S. (2019). Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Bilişsel Alan Kazanımlarının Değerlendirilmesi: Mersin İli Örneği., (Yüksek Lisans Tezi), Mersin: Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., ve Eds. (2001). Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. Needham Heights.
- Aydemir, B. (2021). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Oyun Dersi Öğretim Programının Uygulanabilme Koşulları ile İlgili Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
- Aydın, E., Temel, A., ve Kangalgil, M. (2022). Geçmişten Günümüze Ortaöğretim Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programlarının İncelenmesi. Journal of Global Sport and Education Research, 5(1), 99-117. doi:10.55142/jogser.1113312.
- Arı, A. (2013). Bilişsel Alan Sınıflamasında Yenilenmiş Bloom, SOLO, Fink, Dettmer Taksonomileri ve Uluslararası Alanda Tanınma Durumları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 259-290.
- Bloom, B. S. (1956). Taxonomy Of Educatıonal Objectıves. The Classification of Educational Goals.
- Büyüköztürk, Şener vd. (2019). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (26 b.). Ankara: Pegem Akademi.
- Canbulat, T. (2017). Kesintili Zorunlu Eğitimden Etkilenen İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okula Uyum ve Okula Hazır Bulunuşluk Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(4), 1573-1586.
- Çağlayan, G. N. ve Ağgön, E. (2021). Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel Felsefi ve Genel Amaçlarına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Anatolia Sport Research, 2(2), 26-32. doi:10.29228/anatoliasr.13.
- Çelik, H. (2010). İlköğretim 7. Sınıf Matematik Dersinde Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeyini Arttırmaya Yönelik Bir Program Önerisi ve Etkililiği (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Çıldır, A. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi., (Yüksek Lisans Tezi), Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Danişman, Ş., ve Karadağ, E. (2015). Öğrenme Alanları ve Kazanımlar Bağlamında 2005 ve 2013 Beşinci Sınıf Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(3), 380-298.
- Doğan, H. (2019). Orta Öğretim Programları Üzerinde Bir İnceleme. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 3 (1), 65-90. DOI: 10.1501/Egifak_0000000310.
- Doğru, Z., ve Uçan, Y. (2021). Beden Eğitimi ve Sporda Motivasyon. Ankara: Anı Yayıncılık.
- Forehand, M. (2010). Bloom's Taxonomy. Ed: Orey, M. Emerging Perspectives on Learning, Teaching and Technology. https://textbookequity.org/Textbooks/Orey_Emergin_Perspectives_Learning.pdf. Date of Access: 10.05.2022; 17:30, p. 41-47.
- Güçoğlu, H. A., ve Savaş, S. (2020). Spor Bilimleri Fakültesinde Üç Farklı Yöntem ile İşlenen Basketbol Derslerinin Öğrencilerin Bilişsel Duyuşsal ve Psikomotor Gelişim Düzeylerine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(2). doi:10.24106/kefdergi.693491.
- Harman, G., ve Çelikler, D. (2012). Eğitimde Hazır Bulunuşluğun Önemi Üzerine Bir Derleme Çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3).
- Havadar, T., ve Taşdan, M. (2015). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İlköğretim 4.-5. Sınıf Öğretim Programları Hakkında Görüşleri (Ardahan, Iğdır ve Kars İli Örneği). İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 29-43.
- Işıkgöz, E. (2015). Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği). Sakarya University Journal of Education, 5(3), 27-41. https://dergipark.org.tr/tr/pub/suje/issue/20640/220094
- Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi (26 b.). Ankara: Nobel Yayın.
- Kuruoğlu, S. (2016). Temel Hareket Eğitiminin 10 Yaş Lisanslı Yüzücüler Üzerindeki Hazırbulunuşluk Etkilerinin İncelenmesi., (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
- Millî Eğitim Bakanlığı. (2018a). Beden Eğitimi ve Oyun Dersi Öğretim Programı (İlkokul 1, 2, 3 ve 4. Sınıflar). Öğretim Programlarını İzleme ve Değerlendirme Merkezi: http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx adresinden alındı.
- Millî Eğitim Bakanlığı. (2018b). Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı (Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Öğretim Programlarını İzleme ve Değerlendirme Merkezi: http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx adresinden alındı.
- Millî Eğitim Bakanlığı. (2018c). İlkokul Beden Eğitimi ve Oyun Dersi (1-4. Sınıflar) Etkinlik Kılavuzu: https://koyulhisariho.meb.k12.tr/icerikler/beden-egitimi-ve-oyun-dersi-etkinlik-kilavuzu-ilkokul-1-4-siniflar-2018-2019_6163027.html adresinden alındı.
- Millî Eğitim Bakanlığı. (2018d). Beden Eğitimi ve Spor Dersi Etkinlik Kılavuzu (Ortaokul 5-8. Sınıflar): http://tegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_04/05145719_beden.pdf adresinden alındı.
- Özcan, G., ve Mirzeoğlu, A. D. (2014). Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğrenci, Veli ve Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 98-121.
- Özçelik, D.A. (1998). Eğitim programları ve öğretim (genel öğretim yöntemi). Ankara: ÖSYM Yayınları.
- Tekin, H., ve Koçyiğit, S. (2020). Öz Düzenleme Becerilerinin İlkokula Hazırbulunuşluk Üzerindeki Etkisi. Kastamonu Education Journal, 28(5), 1932-1945. doi: 10.24106/ kefdergi.3928.
- Tuna, A., ve Kaçar, A. (2005). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programına Başlayan Öğrencilerin Lise 2 Matematik Konularındaki Hazır Bulunuşluk Düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 117-128.
- Turaçoğlu, İ., ve Kartal, M. (2014). 9.Sınıf Öğrencilerinin Kimya Dersinde Bilişsel Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Belirlenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21-36.
- Türkyılmaz, M. İ. (2018). İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Yeterlik ve Hazırbulunuşluk Becerilerinin İncelenmesi (Yüksel Lisans Tezi). Amasya: Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Yenilmez, K., ve Kakmacı, Ö. (2008). İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematikteki Hazır Bulunuşluk Düzeyi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 529-542.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11 b.). Ankara: Şeçkin Yayıncılık.
- Yıldız, M. (2021). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (4-8) Öğretim Programı’ndaki Bilişsel Kazanımların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. 19, s. 307-342.
- Zorluoğlu, S. L., Şahintürk, A., ve Bağrıyanık, K. E. (2017). 2013 Yılı Fen Bilimleri Öğretim Programı Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analizi ve Değerlendirilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 1-15.