To meet the needs of
students, universities have been experimenting with different learning
environments for a long time. Previous research on the application of distance
education through information and communication tools has shown that students
have difficulties finding motivation to work on their own when they study using
distance education approach. On the other hand, many researches have shown
effectiveness of hybrid type of education, when internet-based distance
education courses are used along with traditional classes, which was also a
case in the pilot study conducted in the Kyrgyz Republic. Yet, the success rate
of this training method depends on many factors. To determine these factors,
video content for the four courses offered at the Computer Engineering
Department of a public university, located in the Kyrgyz Republic, was
prepared. This content includes video and reading materials and question banks
for the assessment of students' achievement. The content was used as an online
support for traditional classes in the computer engineering department. Thus, a
hybrid-learning environment was implemented. In this study, we present the
blended education perception analysis. As the results suggest, the blended
learning is considered to be more suitable in Kyrgyzstan than fully distance
learning.
Blended learning System usability scale Online education Video course content Engineering education
Kyrgyz-Turkish Manas University
KTMU-PGK-2018.FBE.03
Üniversiteler, öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak
için uzun bir süre farklı öğrenme ortamlarını denemektedir. Uzaktan eğitimin
bilgi ve iletişim araçlarıyla uygulanması üzerine yapılan önceki araştırmalar
göstermiştir ki, öğrenciler ile yüz yüze görüşmeden dersler sadece uzaktan verildiğinde
öğrencilerin kendi başlarına çalışmak için bir motivasyon bulmakta
zorlanmaktadırlar. Öte yandan, geleneksel sınıf derslerinin internet tabanlı
uzaktan eğitim dersleri ile birlikte kullanımı pek çok kişi tarafından
araştırılmaktadır. Kırgızistan’da ise hibrit eğitim alanındaki pilot çalışmalar
iyi sonuçlar vermektedir. Fakat bu eğitim yöntemin başarı oranı üzerinde etkili
olabilecek çeşitli faktörler vardır. Bu çalışma kapsamında, Kırgızistan üniversitelerinin
birinde, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nde verilmekte olan dört ders için
video içeriği hazırlamıştı. Bu içerik, video ve okuma materyalleri ve
öğrencilerin başarısının değerlendirilmesi için soru bankalarını içermektedir.
Çekilmiş video içeriği, bilgisayar mühendisliği bölümünde dersler için,
çevrimiçi desteği olarak kullanılmış ve bir harmanlanmış (hibrit) eğitim
uygulaması gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ders materyallerinin hazırlanması ve
öğrencilerin harmanlanmış eğitim algılaması analizi sunulmaktadır. Bu çalışma
sonuçlarına dayanarak, harmanlanmış öğrenmenin Kırgızistan'da tam uzaktan
öğrenmeden daha uygun olduğu düşünülmektedir.
Harmanlanmış öğrenme Sistem kullanılabilirliği ölçeği Çevrimiçi eğitim Video ders içeriği Mühendislik eğitimi
KTMU-PGK-2018.FBE.03
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | KTMU-PGK-2018.FBE.03 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |