Yıl 2020, Cilt 4 , Sayı 1, Sayfalar 23 - 30 2020-01-01

Kırgızistan’da Hibrit Eğitim Uygulaması
The Hybrid Learning Implementation in Kyrgyzstan

Chinara Jumabaeva [1] , Ayzharkyn Sait kyzy [2] , Kasym Baryktabasov [3] , Rita Ismailova [4]


Üniversiteler, öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak için uzun bir süre farklı öğrenme ortamlarını denemektedir. Uzaktan eğitimin bilgi ve iletişim araçlarıyla uygulanması üzerine yapılan önceki araştırmalar göstermiştir ki, öğrenciler ile yüz yüze görüşmeden dersler sadece uzaktan verildiğinde öğrencilerin kendi başlarına çalışmak için bir motivasyon bulmakta zorlanmaktadırlar. Öte yandan, geleneksel sınıf derslerinin internet tabanlı uzaktan eğitim dersleri ile birlikte kullanımı pek çok kişi tarafından araştırılmaktadır. Kırgızistan’da ise hibrit eğitim alanındaki pilot çalışmalar iyi sonuçlar vermektedir. Fakat bu eğitim yöntemin başarı oranı üzerinde etkili olabilecek çeşitli faktörler vardır. Bu çalışma kapsamında, Kırgızistan üniversitelerinin birinde, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nde verilmekte olan dört ders için video içeriği hazırlamıştı. Bu içerik, video ve okuma materyalleri ve öğrencilerin başarısının değerlendirilmesi için soru bankalarını içermektedir. Çekilmiş video içeriği, bilgisayar mühendisliği bölümünde dersler için, çevrimiçi desteği olarak kullanılmış ve bir harmanlanmış (hibrit) eğitim uygulaması gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ders materyallerinin hazırlanması ve öğrencilerin harmanlanmış eğitim algılaması analizi sunulmaktadır. Bu çalışma sonuçlarına dayanarak, harmanlanmış öğrenmenin Kırgızistan'da tam uzaktan öğrenmeden daha uygun olduğu düşünülmektedir.

To meet the needs of students, universities have been experimenting with different learning environments for a long time. Previous research on the application of distance education through information and communication tools has shown that students have difficulties finding motivation to work on their own when they study using distance education approach. On the other hand, many researches have shown effectiveness of hybrid type of education, when internet-based distance education courses are used along with traditional classes, which was also a case in the pilot study conducted in the Kyrgyz Republic. Yet, the success rate of this training method depends on many factors. To determine these factors, video content for the four courses offered at the Computer Engineering Department of a public university, located in the Kyrgyz Republic, was prepared. This content includes video and reading materials and question banks for the assessment of students' achievement. The content was used as an online support for traditional classes in the computer engineering department. Thus, a hybrid-learning environment was implemented. In this study, we present the blended education perception analysis. As the results suggest, the blended learning is considered to be more suitable in Kyrgyzstan than fully distance learning. 

  • Bu makaleye atıf için: Jumabaeva, C., Sait kyzy, A., Baryktabasov, K. & Ismailova, R. (2020). Kırgızistan’da hibrit eğitim uygulaması. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 4(1), 23-30.
  • To cite this article: Jumabaeva, C., Sait kyzy, A., Baryktabasov, K. & Ismailova, R. (2020). The hybrid learning implementation in Kyrgyzstan. Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal), 4(1), 23-30.
Birincil Dil tr
Konular Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-2788-3996
Yazar: Chinara Jumabaeva
Kurum: KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Kyrgyzstan


Orcid: 0000-0001-5149-8273
Yazar: Ayzharkyn Sait kyzy
Kurum: KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Kyrgyzstan


Orcid: 0000-0001-5928-0957
Yazar: Kasym Baryktabasov
Kurum: KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Kyrgyzstan


Orcid: 0000-0003-0308-2315
Yazar: Rita Ismailova (Sorumlu Yazar)
Kurum: KYRGYZ - TURKISH MANAS UNIVERSITY
Ülke: Kyrgyzstan


Destekleyen Kurum Kyrgyz-Turkish Manas University
Proje Numarası KTMU-PGK-2018.FBE.03
Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 1 Ocak 2020

Bibtex @araştırma makalesi { bestdergi600354, journal = {Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi}, issn = {}, eissn = {2630-581X}, address = {Dr. Ömer Tayfur Öztürk. Necmettin Erbakan Üniversitesi. Güzel Sanatlar Fakültesi. Konya}, publisher = {Ömer Tayfur ÖZTÜRK}, year = {2020}, volume = {4}, pages = {23 - 30}, doi = {}, title = {Kırgızistan’da Hibrit Eğitim Uygulaması}, key = {cite}, author = {Jumabaeva, Chinara and Sait kyzy, Ayzharkyn and Baryktabasov, Kasym and Ismailova, Rita} }
APA Jumabaeva, C , Sait kyzy, A , Baryktabasov, K , Ismailova, R . (2020). Kırgızistan’da Hibrit Eğitim Uygulaması. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi , 4 (1) , 23-30 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/bestdergi/issue/50074/600354
MLA Jumabaeva, C , Sait kyzy, A , Baryktabasov, K , Ismailova, R . "Kırgızistan’da Hibrit Eğitim Uygulaması". Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi 4 (2020 ): 23-30 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/bestdergi/issue/50074/600354>
Chicago Jumabaeva, C , Sait kyzy, A , Baryktabasov, K , Ismailova, R . "Kırgızistan’da Hibrit Eğitim Uygulaması". Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi 4 (2020 ): 23-30
RIS TY - JOUR T1 - Kırgızistan’da Hibrit Eğitim Uygulaması AU - Chinara Jumabaeva , Ayzharkyn Sait kyzy , Kasym Baryktabasov , Rita Ismailova Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 23 EP - 30 VL - 4 IS - 1 SN - -2630-581X M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi Kırgızistan’da Hibrit Eğitim Uygulaması %A Chinara Jumabaeva , Ayzharkyn Sait kyzy , Kasym Baryktabasov , Rita Ismailova %T Kırgızistan’da Hibrit Eğitim Uygulaması %D 2020 %J Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi %P -2630-581X %V 4 %N 1 %R %U
ISNAD Jumabaeva, Chinara , Sait kyzy, Ayzharkyn , Baryktabasov, Kasym , Ismailova, Rita . "Kırgızistan’da Hibrit Eğitim Uygulaması". Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi 4 / 1 (Ocak 2020): 23-30 .
AMA Jumabaeva C , Sait kyzy A , Baryktabasov K , Ismailova R . Kırgızistan’da Hibrit Eğitim Uygulaması. BEST Dergi. 2020; 4(1): 23-30.
Vancouver Jumabaeva C , Sait kyzy A , Baryktabasov K , Ismailova R . Kırgızistan’da Hibrit Eğitim Uygulaması. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi. 2020; 4(1): 30-23.