Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Classroom Teachers’ Perceptions about School Culture

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 64 - 77, 01.01.2021

Öz

The purpose of this this research; to determine the perceptions of classroom teachers about school culture. General scanning model was used in the research. The sample of the study consists of 100 classroom teachers working in Darende, Hekimhan and Kuluncak districts of Malatya in 2018-2019 academic year. The data obtained were analyzed with SPSS 26 statistical program. According to teachers' gender variables; unrelated t-test, according to age and district variables; Using one-way analysis of variance "ANOVA", the findings were reached and the findings were interpreted. In cases where there is a significant difference as a result of the analyses, LSD test was applied to determine which group or groups the differentiation originated from.
According to the findings obtained in the research; Classroom teachers' perceptions of school culture are generally at the "I agree" level. Also; When the items related to school culture are analyzed; It was determined that there is a meaningful differentiation between the variables of gender, age and the district where the
classroom teachers work, and in the light of the obtained data, suggestions were made about what should be done to develop an effective understanding of school culture.

Kaynakça

  • Çelik, Ö. (2021). Sınıf öğretmenlerinin okul kültürüne ilişkin algılarının değerlendirilmesi [Evaluation of classroom teachers’ perceptions about school culture]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 5(1), 64-77.

Sınıf Öğretmenlerinin Okul Kültürüne İlişkin Algılarının Değerlendirilmesi

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 64 - 77, 01.01.2021

Öz

Bu araştırmanın amacı; sınıf öğretmenlerinin okul kültürüne ilişkin algılarının ne olduğunu belirlemektir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında ve Malatya’nın Darende, Hekimhan ve Kuluncak ilçelerinde görev yapmakta olan 100 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, Kılıç (2006)’ tarafından geliştirilen okul kültürü ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 26 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Öğretmenlerin cinsiyet değişkenlerine göre; ilişkisiz t-testi, yaş ve görev yapılan ilçe değişkenlerine göre; tek yönlü varyans analizi “ANOVA” kullanılarak bulgulara ulaşılmış, bulgular yorumlanmıştır. Bu test sonucunda anlamlı farklılaşmanın olduğu durumlarda farklılaşmanın hangi grup ya da gruplardan kaynaklandığını tespit etmek için “LSD” uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; sınıf öğretmenlerinin okul kültürü algıları genel olarak “Katılıyorum” düzeyindedir. Okul kültürüne yönelik maddeler analiz edildiğinde; sınıf öğretmenlerinin cinsiyet, yaş ve görev yapılan ilçe değişkenleri arasında anlamlı bir farklılaşmanın olduğu tespit edilmiş, elde edilen veriler ışığında etkin bir okul kültürü anlayışının geliştirilmesine dönük yapılması gerekenler hakkında önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Çelik, Ö. (2021). Sınıf öğretmenlerinin okul kültürüne ilişkin algılarının değerlendirilmesi [Evaluation of classroom teachers’ perceptions about school culture]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 5(1), 64-77.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özer Çelik 0000-0002-9018-0660

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelik, Ö. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin Okul Kültürüne İlişkin Algılarının Değerlendirilmesi. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 5(1), 64-77.

EBSCOhost.jpg
        Google_Scholar_logo_2015.PNG                road-issn.png                    citefactor_logo.png
ici2.png                SIS-Logo.png        15220


Creative Commons Lisansı