Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin dijital yeterlilik algılarını incelenmektir. Araştırmada anlık tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen 149 öğretmenden oluşmuştur. Araştırmanın verileri “Eğitimciler İçin Dijital Yeterlilik Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Normal dağılım göstermediği belirlenen verilerin analizinde betimsel istatistik analizi, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Öğretmenlerin dijital yeterlilik algılarının ölçeğin tamamında, Mesleğinde Dijital Becerilerin Kullanımı, Öğretme ve Öğrenme, Öğrencilerin Dijital Yetkinliklerinin Kolaylaştırılması boyutlarında Bütünleştirici; Dijital Kaynaklar, Değerlendirme, Öğrencilerin Güçlendirilmesi boyutlarında Kâşif düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet, yaş ve branş değişkenleri öğretmenlerin dijital yeterliliğinde anlamlı bir farklılık oluşturmamıştır. Görev yapılan okul türü değişkeni sadece Mesleğinde Dijital Becerilerin Kullanımı boyutunda anlamlı farklılık oluşturmuştur. Araştırmanın sonucuna göre öğretmenlerin dijital yeterlilikleri istenilen seviyede değildir. Bununla birlikte, öğretmenlerin dijital pedagojik yeterlilikleri açısından daha yetersiz oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
A cross-sectional survey model was used in the study. The sample of the study consisted of 149 teachers determined by convenience sampling. The data of the study were collected using the “Digital Competence Scale for Educators”. Descriptive statistical analysis, Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis H test were used to analyze the data, which were determined not to have a normal distribution. It was determined that teachers’ perceptions of their digital competence were at the Integrator level in the whole scale and in the dimensions of Professional Engagement, Teaching and Learning, and Facilitating Learners’ Digital Competence, and at the Explorer level in the dimensions of Digital Resources, Assessment, and Empowering Learners. The gender, age and branch variables did not make a significant difference in terms of teachers’ digital competence. The variable of the type of school of employment only made a significant difference in the dimension of Professional Engagement. According to the results of the study, teachers’ digital competencies are not at the desired level. Furthermore, it has been concluded that teachers are less competent in terms of their digital pedagogical competencies.
Digitalization Education Teaching Teacher Digital competence
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Şubat 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |