Görüntü Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship between Literature and Art: An Interview with Literature Teachers

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 146 - 185

Öz

Literature and art are two important fields that feed each other and are in constant interaction. In addition to the activities to be carried out inside and outside the school, it is very important for administrators to provide environments suitable for the functioning of the course, to reduce the workload of teachers, to follow current literature, to develop digital literacy, and to provide students with a reading culture. All these practices will allow students to see that art and literature exist in life. For this reason, this study aims to reveal the literature and art awareness of Turkish language and literature teachers. Based on the opinions of the teachers, the relationship between the concepts of literature and art was discussed within the framework of various elements and it was tried to reveal the extent to which teachers participate in artistic activities and how much they include art in their learning processes. This study was conducted according to the phenomenology design, one of the qualitative research methods. The data were collected with a semi-structured interview form and analyzed by content analysis method.

Kaynakça

  • Yıldız, D. & Gümüş, U. (2024). Edebiyat ve sanat ilişkisi: Edebiyat öğretmenleriyle bir görüşme [The relationship between literature and art: An interview with literature teachers]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 8(2), 146-185.

Edebiyat ve Sanat İlişkisi: Edebiyat Öğretmenleriyle Bir Görüşme

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 146 - 185

Öz

Edebiyat ve sanat birbirini besleyen ve sürekli etkileşim halinde olan iki önemli alandır. Edebiyat öğretiminin sağlanmasında okul içinde ve dışında gerçekleştirilecek etkinliklerin yanında, yöneticilerin dersin işleyişine uygun ortamları sağlaması, öğretmenlerin iş yüklerinin azaltılması, güncel edebiyatın takip edilmesi; dijital okuryazarlığın geliştirilmesi, öğrencilere okuma kültürü kazandırılması oldukça önemlidir. Bütün bu uygulamalar, öğrencilerin sanatın ve edebiyatın yaşamın içinde var olduğunu görmelerine olanak sağlayacaktır. Bu sebeple bu çalışmada, Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin edebiyat ve sanat farkındalığını ortaya koymak amaçlanmış, öğretmenlerinin görüşlerinden yola çıkılarak edebiyat ve sanat kavramları arasında var olan ilişki çeşitli unsurlar çerçevesinde ele alınarak öğretmenlerin sanatsal etkinliklere katılma durumları ve öğrenme süreçlerine sanatı ne kadar dahil ettikleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim desenine göre yürütülmüştür. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Yıldız, D. & Gümüş, U. (2024). Edebiyat ve sanat ilişkisi: Edebiyat öğretmenleriyle bir görüşme [The relationship between literature and art: An interview with literature teachers]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 8(2), 146-185.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Yıldız 0000-0002-1981-072X

Umay Gümüş 0009-0002-5194-0150

Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 23 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 19 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldız, D., & Gümüş, U. (t.y.). Edebiyat ve Sanat İlişkisi: Edebiyat Öğretmenleriyle Bir Görüşme. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 8(2), 146-185.

EBSCOhost.jpg
        Google_Scholar_logo_2015.PNG                road-issn.png                    citefactor_logo.png
ici2.png                SIS-Logo.png        15220


Creative Commons Lisansı