Sağlık
sektöründeki rekabetin artışı, teknolojik gelişmeler ve tüketicilerin
bilincinin artması tüm sağlık kurumları yöneticilerinin pazarlama biliminden
yararlanmasını zorunlu kılmıştır. Bu çalışma sağlık sektöründe yapılan
pazarlama faaliyetlerinin tüketici davranışına etkisini, marka bağlılığı ve
marka güveni ile arasındaki ilişkisini araştıran ve ortaya koyan çalışmaları
incelemiş ve ortak sonuçlara ulaşmaya çalışmıştır. Tanımlayıcı tipteki bu çalışmanın
evrenini Dicle Üniversitesi kütüphanesi veri tabanına kayıtlı 102 çalışma oluşturmaktadır.
Araştırma kapsamına alınacak çalışmalar taranırken, “sağlık, kullanıcı, hasta,
tüketici, memnuniyet, pazarlama” anahtar kelimeleri kullanılmıştır. Çalışmaya ölçütlere
uygun 30 makale dahil edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, sağlık
hizmetlerinde en önem verilen konu hizmetleri sunan personelin davranışı ve
ilgisidir. İkinci en önem verilen konu sağlık kurumlarında sunulan
hizmetlerdir. Hastanelerin fiziksel yapısı ve tanıtım için yapılan faaliyetler
en önemli diğer faktörler arasındadır. Sağlık kurumlarındaki fiyatların ve süreçlerin
son sıralarda geldiği çalışmalarda yaş grupları ve cinsiyet gibi demografik değişkenlerin
hasta tercihlerini etkilediği bulunmuştur.
Due
to increase in competition at health sector, awareness of consumers and technologic
improvements, health professionals were constrained to use marketing tools in
order to be successful. This study focused on articles investigated effect of
marketing activities on consumer intentions and its relationships between brand
loyalty and brand trust in order to reach common results on this issue. In this
descriptive research, 102 articles were investigated on database of Dicle
University Library and 25 of them were found suitable for the study. During
searching articles “health, health marketing, patient, consumer, satisfaction “were
used as keywords. According to the findings of the study health consumers focus
on empathy and interest of people working in hospitals. The second important
issue for consumers is quality of goods and services in the hospitals. Also
advertising companies and promotions are important for health service users.
For health consumers prices in hospitals and process of activities are not as
important as other issues. It was found that different demographic groups had different
priorities while choosing e health institute.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 18 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.