Gerek Kur’an ve sünnet gerekse on
dört asırlık İslam medeniyeti birikimi ve yapılan araştırmalar, küçük yaşlardan
itibaren din eğitiminin gerekliliği hususunda birçok örnekler sunmaktadır. Ülkemizde
toplumu dini konularda aydınlatma ve rehberlik etme görevi yüklenen Diyanet
İşleri Başkanlığı, Kur’an öğrenmede yaş sınırının kaldırılmasının ardından
toplumun beklentilerini de göz önüne alarak bireyin gelişiminin en önemli
dönemlerinden biri kabul edilen okul öncesi döneme yönelik din hizmeti sunmak
amacıyla 4-6 Yaş Grubu Kur’an Kursları öğretim programını faaliyete
geçirmiştir.
Bu
çalışma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulan ve günümüze kadar
sayıları hızla artan 4-6 Yaş Grubu Kur’an Kurslarında eğitim-öğretim faaliyetlerinin durumunu ve
bu kursların problemlerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaçla
Zonguldak merkez ve Çaycuma ilçesinde görev yapan 32 öğreticiye uygulanan anket
ve 11 öğreticiyle yapılan yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Elde edilen
verilerden hareketle, kurslarda eğitim-öğretim faaliyetlerinin birtakım
eksiklerle birlikte amacına uygun olarak ilerlediği ve kursların öğretim
programının öğrenci seviyesine yeterince uygun olmadığı, gerek fiziki durum
gerekse yöneticilerin kendinden ve öğrencilerden kaynaklanan bazı problemlerin
olduğu sonucuna varılmıştır.
Din Eğitimi Diyanet İşleri Başkanlığı Kur’an Kursları 4-6 Yaş Grubu Kur’an Kursları Okul Öncesi Din Eğitimi
The Administration of Religious Affairs of
Turkey carries out activities to enlighten and guide the society in religious
matters. In this context, following the abolition of the age limit to learn the
Qur'an, the Administration of Religious Affairs launched the 4-6 Age Group
Qur'an Courses curriculum. These Qur'an courses are of great importance in
terms of coinciding with the preschool period, which is considered one of the
most important periods in the development of the individual in the age of 4-6 years. This study has been prepared in order to determine the status of educational activities and current problems of the 4-6 Age Group Qur'an Courses, which have been implemented in 2013-2014 academic year and whose number has increased rapidly until today. For this purpose, 32 instructors working in Zonguldak and Çaycuma districts were interviewed and semi-structured interviews were conducted with 11 instructors. Based on the data obtained from the research, it was concluded that the education and training activities carried out in the courses were carried out in accordance with the purpose despite some deficiencies. The main deficiencies determined in the Qur’an Courses are lack of physical conditions, insufficiency of curriculum in terms of its suitability for the students’ level and some problems stemming from the administrators and students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |
BEÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC ND) ile lisanslanmıştır