Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Örgüt Kültürünün Kurumsal İmaja Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 136 - 148, 25.10.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı uzunca bir süredir önemi anlaşılan örgüt kültürü ile kurumsal imaj ilişkisini incelemek ve örgüt kültürünün kurumsal imaja olan etkisini tespit etmek içindir. Bu kapsamda 6 boyut ve 20 ifadeden oluşan örgüt kültürü ölçeği ile tek boyut beş ifadeden oluşan kurumsal imaj ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bir devlet üniversitesinde yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre örgüt kültürü ile kurumsal imaj arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca örgüt kültürünün alt boyutlarından bireye saygı ve güvenin kurumsal imajı etkilediği sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Akar, S. (2020). Örgüt Kültüründe Bir İş Ahlakı Problemi Olarak Nepotizm. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 3(1), 241-251. Https://Doi.Org/10.33712/Mana.697413
  • Bakan, İ., Doğan, İ. F., Koçdemi̇r, M., & Oğuz, M. (2018). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal İmaj Ve İş Tatmini İlişkisi. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 205-226. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Asead/505260
  • Bal, M. (2012). Çalışan Personelin Kurumsal İmaj Oluşumuna Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 219-0. Http://İibfdergisi.Ksu.Edu.Tr/Tr/Pub/Ksuiibf/125895
  • Basri, S., & Zorlu, K. (2020). Örgüt Kültürü Algısının Örgütsel Çeviklik Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 20(39), 147-164. Https://Doi.Org/10.30976/Susead.705821
  • Bayer, E. (2005). Müşteri Sermayesi İle Kurumsal İmaj Arasındaki Stratejik İlişkinin Belirlenmesi Ve İşletmelerin Kurumsallaşma Sürecine Etkilerinin Değerlendirilmesi. Verimlilik Dergisi, 1, 0-0. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Verimlilik/331913
  • Baykasoğlu, A., Dereli̇, T., Sönmez, A. İ., & Yağcı, E. (2004). İmaj Yönetimi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 1-18. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Cagsbd/490476
  • Bektaş, F. (2016). Örgütsel İmaj Ve Örgüt Kültürü: Öğretmen Adayı Örnekleminde Nedensel Bir Araştırma. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 1, 5-18. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Eibd/242235
  • Berberoğlu, G. (1990). Örgüt Kültürü Ve Yönetsel Etkinliğe Katkısı. Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 153-161. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Anadoluibfd/630216
  • Berberoğlu, G., Besler, S., & Tonus, H. Z. (1998). Örgüt Kültürü: Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Örgüt Kültürü Araştırması. Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 29-52. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Anadoluibfd/630133
  • Bolat, O. İ. (2006). Konaklama İşletmelerinde Kurumsal İmaj Oluşturma Süreci. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(15), 107-126. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Baunsobed/651809
  • Bravo, R., Montaner, T., & Pina, J. M. (2009). The Role Of Bank İmage For Customers Versus Non‐Customers. International Journal Of Bank Marketing, 27(4), 315-334. Https://Doi.Org/10.1108/02652320910968377
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2019). Sosyal Bilimler İçin İstatistik,. Pegem Akademi.
  • Cerit, Y. (2006). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 47(47), 343-365. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Kuey/126755
  • Çiçek, B., & Almalı, V. (2020). Kurumsal Kimlik Oluşturmada Kurumsal İmaj Algısının Rolü: Örgüt Kültürünün Aracılık Etkisi. Yönetim Ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(2), 219-238. Https://Doi.Org/10.18657/Yonveek.543841
  • Demir, Ö., & Bağlıoğlu, A. (2017). Sağlık Kurumlarında Kurumsal İmaj Sürecinde Lider Yöneticilik. Fırat Üniversitesi Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 1(2), 1-26. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Fuuiibfdergi/458055
  • Demi̇r, S., & Fettahlıoğlu, Ö. O. (2020). A Research To Determine The Impact Of Talent Management On Corporate Image And Employer Brand. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 1237-1246. Https://Doi.Org/10.18506/Anemon.644644
  • Doğan, S. Y., & Vari̇nli̇, İ. (2010). Social Responsibility Concept And Institutional Image Relation İn Managements: A Research Intended For Bank Clients. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 0. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Esad/81404
  • Dursun, M. (2018). Müşterilerin Kurumsal İmaj Algısının Müşteri Bağlılığı Üzerindeki Etkisi: Hizmet Sektöründe Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 22(69), 97-118. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/İuiieyd/115547
  • Duyar, M. S. (2020). Kişisel İmaj Yönetimi Bağlamında Sosyal Medyanın Kullanımı. Anasay, 11, 149-170. Https://Doi.Org/10.33404/Anasay.661012
  • Erdoğan, Z., Develi̇oğlu, K., Gönüllüoğlu, S., & Özkaya, H. (2015). Kurumsal İmajın Şirketin Farklı Paydaşları Tarafından Algılanışı Üzerine Bir Araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Dpusbe/65340
  • Eroğlu, E., & Özkan, G. (2013). “Örgüt Kültürü” Ve “İletişim Doyumu” İle Bireysel Özellikler Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi: Bir Uygulama Örneği. Selçuk İletişim, 5(4), 50-61. Https://Doi.Org/10.18094/Si.51727
  • Fatt, J., Wei, M., Yuen, S., & Suan, W. (2000). Enhancing Corporate İmage İn Organisations. Management Research News, 23(5/6), 28-54. Https://Doi.Org/10.1108/01409170010782037
  • Fidan, A. (2013). Kişisel Ve Kurumsal Açıdan İmaj Oluşturma, İmaj Yaratma Ve İmaj Yenileme Süreçlerine İlişkin Tespitler Ve Bireysel / Kurumsal İmaj Oluşturma Ve İmaj Koruma Modeli Önerisi. Kent Akademisi, 6(15), 63-73. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Kent/379864
  • Fidan, M. (2018). Örgüt Yazınının Kuramsal İncelemesi Ve Metaforik Bir Tasarım Olarak Mutlu Örgüt. International Journal Of Management And Administration, 2(3), 17-33. Https://Doi.Org/10.29064/İjma.380252
  • Hofstede, G., Neuijen, B., Ohayv, D. D., & Sanders, G. (1990). Measuring Organizational Cultures: A Qualitative And Quantitative Study Across Twenty Cases. Administrative Science Quarterly, 35(2), 286. Https://Doi.Org/10.2307/2393392
  • İbicioğlu, D. D. H. (2005). Üniversite Öğrencilerinde Kurumsal İmaj Algılamalarını Etkileyen Faktörlere İlişkin Sdü İibf Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 59-73. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Sduiibfd/223358
  • Ivy, J. (2001). Higher Education İnstitution İmage: Acorrespondence Analysis Approach. International Journal Of Educational Management, 15(6), 276-282. Https://Doi.Org/10.1108/09513540110401484
  • Kahyaoğlu, M., & Akça, M. (2020). Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 225-240. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Touraj/721324
  • Karabey, C. N., & İşcan, Ö. F. (2010). Örgütsel Özdeşleşme, Örgütsel İmaj Ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı İlişkisi: Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 21(2), 231-241. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Atauniiibd/35428
  • Kaynak, İ. (2020). Yönetim Danışmanlığı Ve Değer Zincirine Katkısı. Kriter Basım Yayım Dağıtım.
  • Köse, S., Teti̇K, S., & Ercan, C. (2001). “Örgüt Kültürünü Oluşturan Faktörler ”. Yönetim Ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 219-242. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Yonveek/165476
  • Köybaşı, F., Uğurlu, C. T., & Ceylan, N. (2017). Okullarda Örgütsel Bağlılık Yaratan Bir Öncül Olarak İmaj. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 155-172. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Ataunikkefd/303760
  • Kulualp, H. G., & Yiğit, M. (2019). Kurumsal İmaj Algısında Fiziki Unsurların Müşteri Sadakatine Etkisi: Tarihi Otel İşletmelerinde Bir İnceleme. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 497-519. Https://Doi.Org/10.11616/Basbed.V19i47045.527276
  • Leblebici, N. D. (2008). Örgüt Kuramında Paradigmalar Ve Metaforlar. Sü İibf Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 8(15), 345-360.
  • Marangoz, M., & Biber, L. (2007). Kurumsal İmajın Ve Kurumsal Ünün Müşteri Bağlılığına Etkileri. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(2), 173-193. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Kmusekad/125681
  • Oktay, F. (2016). Çağdaş Örgütlerde Kurumsal İmaj Ve Yenilikçi Örgütsel Vatandaşlık Bağlamında Bir Analiz. Öneri Dergisi, 12(45), 341-356. Https://Doi.Org/10.14783/Od.V12i45.1000020016
  • Özgözgü, S. (2017). Kurumsal İmaj, Örgüt Kültürü Ve Örgütsel Özdeşleşme İlişkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 581-596. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Kefdergi/313580
  • Pettigrew, A. M. (1979). On Studying Organizational Cultures. Administrative Science Quarterly, 24(4), 570. Https://Doi.Org/10.2307/2392363
  • Robbins, S. P., Judge, T. A., & Erdem, İ. (2013). Örgütsel Davranış. Nobel.
  • Sanchez‐Cañizares, S. M., Ángel Ayuso Muñoz, M., & López‐Guzmán, T. (2007). Organizational Culture And İntellectual Capital: A New Model. Journal Of Intellectual Capital, 8(3), 409-430. Https://Doi.Org/10.1108/14691930710774849
  • Sarıtaş, A., & Bakır, L. (2020). Örgüt Kültürünün Ve İşletme Demografisinin Kosgeb Desteklerine Etkisi: Burdur İli Araştırması. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 3(2), 385-402. Https://Doi.Org/10.33712/Mana.771799
  • Schraeder, M., Tears, R. S., & Jordan, M. H. (2005). Organizational Culture İn Public Sector Organizations: Promoting Change Through Training And Leading By Example. Leadership & Organization Development Journal, 26(6), 492-502. Https://Doi.Org/10.1108/01437730510617681
  • Silverthorne, C. (2004). The İmpact Of Organizational Culture And Person‐Organization Fit On Organizational Commitment And Job Satisfaction İn Taiwan. Leadership & Organization Development Journal, 25(7), 592-599. Https://Doi.Org/10.1108/01437730410561477
  • Souiden, N., Kassim, N. M., & Hong, H. (2006). The Effect Of Corporate Branding Dimensions On Consumers’ Product Evaluation: A Cross‐Cultural Analysis. European Journal Of Marketing, 40(7/8), 825-845. Https://Doi.Org/10.1108/03090560610670016
  • Şahin, H., & Topal, B. (2017). İşgörenlerin Kurumsal İmaj Algılarını Etkileyen Faktörlerin Araştırılması. Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, Icomep 2017 Özel Sayısı, 164-181. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Bsbd/362611
  • Şeşen, Y., & Şeşen, E. (2019). Bilgi Merkezlerinde Kurumsal İmaj Uygulamaları. Laü Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 1-18. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Euljss/598129
  • Şişli, G., & Köse, S. (2015). Kurum Kültürü Ve Kurumsal İmaj İlişkisi: Devlet Ve Vakıf Üniversiteleri Üzerinde Bir Uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 41, 165-193. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Erciyesiibd/78037
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S., & Ullman, J. B. (2007). Using Multivariate Statistics (Seventh Edition). Pearson.
  • Taşlıyan, M., Paksoy, H. M., & Hirlak, B. (2013). The Investigation Of Relationship Between Organizational Images With Organizational Commitment, Organizational Citizenship Behavior And Academic Success. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(4), 775-805. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Jss/256859
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların Ölçülmesi Ve Spss İle Veri Analizi (6. Bs). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Teke, A., & Şimşek, H. (2020). Emniyet Yönetim Sistemi Uygulamalarının Kurumsal İmaj Üzerindeki Etkileri: Uçuş Eğitim Organizasyonlarında Bir Araştırma. Journal Of Aviation, 4(1), 45-60. Https://Doi.Org/10.30518/Jav.737910
  • Türkkahraman, D. D. M. (2011). Günümüzün Büyüsü İmaj Ve Gerçek Hayat. Sosyoloji Konferansları, 30, 1-14. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/İusoskon/118826
  • Uluçay, D. M. (2017). Kurumsal İmaj Ölçümünde Kişiselleştirme Metaforu. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 28, 102-118. Https://Doi.Org/10.31123/Akil.437466
  • Yalçınsoy, A. (2019). Örgütsel Sinizmin Nedeni Örgüt Kültürü Müdür? International Journal Of Management And Administration, 3(5), 13-20. Https://Doi.Org/10.29064/İjma.494113
  • Zengin, Y., & Kaygın, E. (2019). Örgüt Kültürünün Örgütsel Yenilik Ve Personel Güçlendirmeyle İlişkisi: Şanlıurfa’da Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(70), 903-928. Https://Doi.Org/10.17755/Esosder.480286
Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 136 - 148, 25.10.2020

Öz

Kaynakça

  • Akar, S. (2020). Örgüt Kültüründe Bir İş Ahlakı Problemi Olarak Nepotizm. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 3(1), 241-251. Https://Doi.Org/10.33712/Mana.697413
  • Bakan, İ., Doğan, İ. F., Koçdemi̇r, M., & Oğuz, M. (2018). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal İmaj Ve İş Tatmini İlişkisi. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 205-226. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Asead/505260
  • Bal, M. (2012). Çalışan Personelin Kurumsal İmaj Oluşumuna Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 219-0. Http://İibfdergisi.Ksu.Edu.Tr/Tr/Pub/Ksuiibf/125895
  • Basri, S., & Zorlu, K. (2020). Örgüt Kültürü Algısının Örgütsel Çeviklik Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 20(39), 147-164. Https://Doi.Org/10.30976/Susead.705821
  • Bayer, E. (2005). Müşteri Sermayesi İle Kurumsal İmaj Arasındaki Stratejik İlişkinin Belirlenmesi Ve İşletmelerin Kurumsallaşma Sürecine Etkilerinin Değerlendirilmesi. Verimlilik Dergisi, 1, 0-0. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Verimlilik/331913
  • Baykasoğlu, A., Dereli̇, T., Sönmez, A. İ., & Yağcı, E. (2004). İmaj Yönetimi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 1-18. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Cagsbd/490476
  • Bektaş, F. (2016). Örgütsel İmaj Ve Örgüt Kültürü: Öğretmen Adayı Örnekleminde Nedensel Bir Araştırma. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 1, 5-18. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Eibd/242235
  • Berberoğlu, G. (1990). Örgüt Kültürü Ve Yönetsel Etkinliğe Katkısı. Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 153-161. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Anadoluibfd/630216
  • Berberoğlu, G., Besler, S., & Tonus, H. Z. (1998). Örgüt Kültürü: Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Örgüt Kültürü Araştırması. Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 29-52. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Anadoluibfd/630133
  • Bolat, O. İ. (2006). Konaklama İşletmelerinde Kurumsal İmaj Oluşturma Süreci. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(15), 107-126. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Baunsobed/651809
  • Bravo, R., Montaner, T., & Pina, J. M. (2009). The Role Of Bank İmage For Customers Versus Non‐Customers. International Journal Of Bank Marketing, 27(4), 315-334. Https://Doi.Org/10.1108/02652320910968377
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2019). Sosyal Bilimler İçin İstatistik,. Pegem Akademi.
  • Cerit, Y. (2006). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 47(47), 343-365. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Kuey/126755
  • Çiçek, B., & Almalı, V. (2020). Kurumsal Kimlik Oluşturmada Kurumsal İmaj Algısının Rolü: Örgüt Kültürünün Aracılık Etkisi. Yönetim Ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(2), 219-238. Https://Doi.Org/10.18657/Yonveek.543841
  • Demir, Ö., & Bağlıoğlu, A. (2017). Sağlık Kurumlarında Kurumsal İmaj Sürecinde Lider Yöneticilik. Fırat Üniversitesi Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 1(2), 1-26. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Fuuiibfdergi/458055
  • Demi̇r, S., & Fettahlıoğlu, Ö. O. (2020). A Research To Determine The Impact Of Talent Management On Corporate Image And Employer Brand. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 1237-1246. Https://Doi.Org/10.18506/Anemon.644644
  • Doğan, S. Y., & Vari̇nli̇, İ. (2010). Social Responsibility Concept And Institutional Image Relation İn Managements: A Research Intended For Bank Clients. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 0. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Esad/81404
  • Dursun, M. (2018). Müşterilerin Kurumsal İmaj Algısının Müşteri Bağlılığı Üzerindeki Etkisi: Hizmet Sektöründe Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 22(69), 97-118. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/İuiieyd/115547
  • Duyar, M. S. (2020). Kişisel İmaj Yönetimi Bağlamında Sosyal Medyanın Kullanımı. Anasay, 11, 149-170. Https://Doi.Org/10.33404/Anasay.661012
  • Erdoğan, Z., Develi̇oğlu, K., Gönüllüoğlu, S., & Özkaya, H. (2015). Kurumsal İmajın Şirketin Farklı Paydaşları Tarafından Algılanışı Üzerine Bir Araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Dpusbe/65340
  • Eroğlu, E., & Özkan, G. (2013). “Örgüt Kültürü” Ve “İletişim Doyumu” İle Bireysel Özellikler Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi: Bir Uygulama Örneği. Selçuk İletişim, 5(4), 50-61. Https://Doi.Org/10.18094/Si.51727
  • Fatt, J., Wei, M., Yuen, S., & Suan, W. (2000). Enhancing Corporate İmage İn Organisations. Management Research News, 23(5/6), 28-54. Https://Doi.Org/10.1108/01409170010782037
  • Fidan, A. (2013). Kişisel Ve Kurumsal Açıdan İmaj Oluşturma, İmaj Yaratma Ve İmaj Yenileme Süreçlerine İlişkin Tespitler Ve Bireysel / Kurumsal İmaj Oluşturma Ve İmaj Koruma Modeli Önerisi. Kent Akademisi, 6(15), 63-73. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Kent/379864
  • Fidan, M. (2018). Örgüt Yazınının Kuramsal İncelemesi Ve Metaforik Bir Tasarım Olarak Mutlu Örgüt. International Journal Of Management And Administration, 2(3), 17-33. Https://Doi.Org/10.29064/İjma.380252
  • Hofstede, G., Neuijen, B., Ohayv, D. D., & Sanders, G. (1990). Measuring Organizational Cultures: A Qualitative And Quantitative Study Across Twenty Cases. Administrative Science Quarterly, 35(2), 286. Https://Doi.Org/10.2307/2393392
  • İbicioğlu, D. D. H. (2005). Üniversite Öğrencilerinde Kurumsal İmaj Algılamalarını Etkileyen Faktörlere İlişkin Sdü İibf Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 59-73. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Sduiibfd/223358
  • Ivy, J. (2001). Higher Education İnstitution İmage: Acorrespondence Analysis Approach. International Journal Of Educational Management, 15(6), 276-282. Https://Doi.Org/10.1108/09513540110401484
  • Kahyaoğlu, M., & Akça, M. (2020). Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 225-240. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Touraj/721324
  • Karabey, C. N., & İşcan, Ö. F. (2010). Örgütsel Özdeşleşme, Örgütsel İmaj Ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı İlişkisi: Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 21(2), 231-241. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Atauniiibd/35428
  • Kaynak, İ. (2020). Yönetim Danışmanlığı Ve Değer Zincirine Katkısı. Kriter Basım Yayım Dağıtım.
  • Köse, S., Teti̇K, S., & Ercan, C. (2001). “Örgüt Kültürünü Oluşturan Faktörler ”. Yönetim Ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 219-242. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Yonveek/165476
  • Köybaşı, F., Uğurlu, C. T., & Ceylan, N. (2017). Okullarda Örgütsel Bağlılık Yaratan Bir Öncül Olarak İmaj. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 155-172. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Ataunikkefd/303760
  • Kulualp, H. G., & Yiğit, M. (2019). Kurumsal İmaj Algısında Fiziki Unsurların Müşteri Sadakatine Etkisi: Tarihi Otel İşletmelerinde Bir İnceleme. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 497-519. Https://Doi.Org/10.11616/Basbed.V19i47045.527276
  • Leblebici, N. D. (2008). Örgüt Kuramında Paradigmalar Ve Metaforlar. Sü İibf Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 8(15), 345-360.
  • Marangoz, M., & Biber, L. (2007). Kurumsal İmajın Ve Kurumsal Ünün Müşteri Bağlılığına Etkileri. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(2), 173-193. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Kmusekad/125681
  • Oktay, F. (2016). Çağdaş Örgütlerde Kurumsal İmaj Ve Yenilikçi Örgütsel Vatandaşlık Bağlamında Bir Analiz. Öneri Dergisi, 12(45), 341-356. Https://Doi.Org/10.14783/Od.V12i45.1000020016
  • Özgözgü, S. (2017). Kurumsal İmaj, Örgüt Kültürü Ve Örgütsel Özdeşleşme İlişkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 581-596. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Kefdergi/313580
  • Pettigrew, A. M. (1979). On Studying Organizational Cultures. Administrative Science Quarterly, 24(4), 570. Https://Doi.Org/10.2307/2392363
  • Robbins, S. P., Judge, T. A., & Erdem, İ. (2013). Örgütsel Davranış. Nobel.
  • Sanchez‐Cañizares, S. M., Ángel Ayuso Muñoz, M., & López‐Guzmán, T. (2007). Organizational Culture And İntellectual Capital: A New Model. Journal Of Intellectual Capital, 8(3), 409-430. Https://Doi.Org/10.1108/14691930710774849
  • Sarıtaş, A., & Bakır, L. (2020). Örgüt Kültürünün Ve İşletme Demografisinin Kosgeb Desteklerine Etkisi: Burdur İli Araştırması. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 3(2), 385-402. Https://Doi.Org/10.33712/Mana.771799
  • Schraeder, M., Tears, R. S., & Jordan, M. H. (2005). Organizational Culture İn Public Sector Organizations: Promoting Change Through Training And Leading By Example. Leadership & Organization Development Journal, 26(6), 492-502. Https://Doi.Org/10.1108/01437730510617681
  • Silverthorne, C. (2004). The İmpact Of Organizational Culture And Person‐Organization Fit On Organizational Commitment And Job Satisfaction İn Taiwan. Leadership & Organization Development Journal, 25(7), 592-599. Https://Doi.Org/10.1108/01437730410561477
  • Souiden, N., Kassim, N. M., & Hong, H. (2006). The Effect Of Corporate Branding Dimensions On Consumers’ Product Evaluation: A Cross‐Cultural Analysis. European Journal Of Marketing, 40(7/8), 825-845. Https://Doi.Org/10.1108/03090560610670016
  • Şahin, H., & Topal, B. (2017). İşgörenlerin Kurumsal İmaj Algılarını Etkileyen Faktörlerin Araştırılması. Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, Icomep 2017 Özel Sayısı, 164-181. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Bsbd/362611
  • Şeşen, Y., & Şeşen, E. (2019). Bilgi Merkezlerinde Kurumsal İmaj Uygulamaları. Laü Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 1-18. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Euljss/598129
  • Şişli, G., & Köse, S. (2015). Kurum Kültürü Ve Kurumsal İmaj İlişkisi: Devlet Ve Vakıf Üniversiteleri Üzerinde Bir Uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 41, 165-193. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Erciyesiibd/78037
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S., & Ullman, J. B. (2007). Using Multivariate Statistics (Seventh Edition). Pearson.
  • Taşlıyan, M., Paksoy, H. M., & Hirlak, B. (2013). The Investigation Of Relationship Between Organizational Images With Organizational Commitment, Organizational Citizenship Behavior And Academic Success. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(4), 775-805. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Jss/256859
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların Ölçülmesi Ve Spss İle Veri Analizi (6. Bs). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Teke, A., & Şimşek, H. (2020). Emniyet Yönetim Sistemi Uygulamalarının Kurumsal İmaj Üzerindeki Etkileri: Uçuş Eğitim Organizasyonlarında Bir Araştırma. Journal Of Aviation, 4(1), 45-60. Https://Doi.Org/10.30518/Jav.737910
  • Türkkahraman, D. D. M. (2011). Günümüzün Büyüsü İmaj Ve Gerçek Hayat. Sosyoloji Konferansları, 30, 1-14. Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/İusoskon/118826
  • Uluçay, D. M. (2017). Kurumsal İmaj Ölçümünde Kişiselleştirme Metaforu. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 28, 102-118. Https://Doi.Org/10.31123/Akil.437466
  • Yalçınsoy, A. (2019). Örgütsel Sinizmin Nedeni Örgüt Kültürü Müdür? International Journal Of Management And Administration, 3(5), 13-20. Https://Doi.Org/10.29064/İjma.494113
  • Zengin, Y., & Kaygın, E. (2019). Örgüt Kültürünün Örgütsel Yenilik Ve Personel Güçlendirmeyle İlişkisi: Şanlıurfa’da Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(70), 903-928. Https://Doi.Org/10.17755/Esosder.480286
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İnan Kaynak 0000-0001-9944-1540

Yayımlanma Tarihi 25 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaynak, İ. (2020). Örgüt Kültürünün Kurumsal İmaja Etkisi. Akademik İzdüşüm Dergisi, 5(2), 136-148.

Yayın için kabul edilen yazıların yayın hakkı ve yayınlanan yazılarında her türlü telif hakları dergiye aittir. Yazara herhangi bir telif hakkı ödenmez.