Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GUERRILLA MARKETING IN THE DIGITAL WEB 3.0 ENVIRONMENT

Yıl 2023, , 163 - 174, 31.12.2023
https://doi.org/10.54860/beyder.1386816

Öz

The Semantic Internet or Web 3.0 offers increasing access to - popularly called open source programs. At the same time, the digital environment has become an unavoidable area of marketing activity, in many segments more important than the traditional analog environment.
At the time of Web 1.0 web programmers struggled with extremely complicated computer languages (Basic, Cobalt...), Web 2.0 made the work of computer scientists easier because advanced computer languages (CSS, HTML...) were used for programming and coding; while the current Web 3.0 with semantic technologies through “open source” tools, made it possible for wide use. This change allows the digital marketer to produce web media and designs their content independently. Our research, experimenting in the controlled conditions of the semantic internet, which refers to Poper's research method “trial and error” (Poper, 1997: 157), gave a positive answer to the question of whether the currently available open source tools can be used without a special IT prior knowledge in creating content for digital guerrilla marketing in a way to successfully produce written and design content as part of a digital marketing campaign.
The research formulated a new terms: Designer of text and visual and Producer web media. They can “guerrilla free” (or very cheap) create media on the Internet and make design content independently, without special IT knowledge. The terms was imposed as a response to today's ubiquitous “interactive image” - the combination of traditional and digital media in the global IT sphere. We also introduced the new term - web station. It is a station on the Internet where the user in multitasking consumes a web site with several scripts and applications as well, for all available digital devices. The research is intended for communicators, economists and other digital marketer as a practical aspect of independent action in a specific marketing campaign.

Kaynakça

  • Balle, F. (1997) Moć medija. Beograd: Clio
  • Biznisinfo.ba/ (05.04.2023.)
  • Breton, F. (2000) Izmanipulisana reč. Beograd: Clio
  • Canva (21-25.03.2023.)
  • Copy.ai (12-20.03.2023.)
  • Croatian encyclopedia, online edition. Miroslav Krleža Lexicographic Institute, 2021. (6. 2. 2023.) <http://www.enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=21788>.
  • Diggle, K. (1998) Marketing umjetnosti, Beograd: Clio Greatcontent.com/pillar/what-is-copywriting/
  • Jotform (27-29.03.2023.)
  • McLuhan, M. (2008) Razumijevanje medija, Zagreb: Golden marketing-Tehnička knjiga
  • K.R.Poper (1997) U potrazi za boljim svijetom, Zagreb: KruZak
  • Kljajić, M. (2014) Prednosti i nedostaci internet komunikacije i interneta kao medija, Mediji i komunikacije 1/2,
  • Bijelo Polje, Akademija društvenih nauka Crne Gore
  • Spahić, B. & Nožica, M. (2014). Facebook i njegov uticaj na kreiranje sredstava za aktivizam virtualne javnosti u globalnom komunikacijskom prostoru. Svarog 8, Banja Luka: Nezavisni univerzitet Banja Luka
  • Tomić, Z. (2004) Uvod u Sajber-prostor i problemi razgraničenja. Beograd: Zavod za proučavanje kulturnog razvitka
  • Virilio, P. (2000) Informatička bomba. Novi Sad: Svetovi

DİJİTAL WEB 3.0 ORTAMINDA GERİLLA PAZARLAMA

Yıl 2023, , 163 - 174, 31.12.2023
https://doi.org/10.54860/beyder.1386816

Öz

Semantik İnternet veya Web 3.0, popüler olarak açık kaynak kodlu programlara artan erişim sunmaktadır. Aynı zamanda dijital ortam, birçok segmentte geleneksel analog ortamdan daha önemli hale gelerek pazarlama faaliyetinin kaçınılmaz bir alanı haline gelmiştir. Web 1.0'ın ortaya çıktığı dönemde web programcıları son derece karmaşık bilgisayar dilleriyle (Basic, Cobalt...) uğraşırken, Web 2.0 bilgisayar bilimcilerinin işini kolaylaştırdı çünkü programlama ve kodlama için gelişmiş bilgisayar dilleri (CSS, HTML...) kullanılıyordu ; mevcut Web 3.0 ise anlamsal teknolojilerle birlikte “açık kaynak” araçlarla geniş kullanıma olanak sağlamıştır. Bu değişiklik, dijital pazarlamacının web medyası üretmesine ve içeriğini bağımsız olarak tasarlamasına olanak tanıyor. Poper'ın "deneme yanılma" araştırma yöntemine (Poper, 1997: 157) atıfta bulunan semantik internetin kontrollü koşullarında deneyler yapan araştırmamız, mevcut açık kaynak araçların kullanılıp kullanılamayacağı sorusuna olumlu bir cevap verdi. Dijital pazarlama kampanyasının bir parçası olarak yazılı ve tasarım içeriğini başarılı bir şekilde üretecek şekilde dijital gerilla pazarlama için içerik oluşturma konusunda özel bir BT ön bilgisi olmadan.
Araştırma yeni bir terim formüle etti: Metin ve görsel tasarımcısı ve Yapımcı web medyası. İnternette "gerillasız" (veya çok ucuz) medya oluşturabilir ve özel BT bilgisi olmadan bağımsız olarak içerik tasarımı yapabilirler. Şartlar, günümüzün her yerde bulunan “etkileşimli imajına”, yani küresel BT alanında geleneksel ve dijital medyanın birleşimine bir yanıt olarak dayatıldı. Ayrıca yeni terim olan web istasyonunu da tanıttık. Çoklu görev yapan kullanıcının, mevcut tüm dijital cihazlar için çeşitli komut dosyaları ve uygulamalar içeren bir web sitesini kullandığı, İnternet üzerindeki bir istasyondur. Araştırma, belirli bir pazarlama kampanyasında bağımsız eylemin pratik bir yönü olarak iletişimciler, ekonomistler ve diğer dijital pazarlamacılara yöneliktir.

Kaynakça

  • Balle, F. (1997) Moć medija. Beograd: Clio
  • Biznisinfo.ba/ (05.04.2023.)
  • Breton, F. (2000) Izmanipulisana reč. Beograd: Clio
  • Canva (21-25.03.2023.)
  • Copy.ai (12-20.03.2023.)
  • Croatian encyclopedia, online edition. Miroslav Krleža Lexicographic Institute, 2021. (6. 2. 2023.) <http://www.enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=21788>.
  • Diggle, K. (1998) Marketing umjetnosti, Beograd: Clio Greatcontent.com/pillar/what-is-copywriting/
  • Jotform (27-29.03.2023.)
  • McLuhan, M. (2008) Razumijevanje medija, Zagreb: Golden marketing-Tehnička knjiga
  • K.R.Poper (1997) U potrazi za boljim svijetom, Zagreb: KruZak
  • Kljajić, M. (2014) Prednosti i nedostaci internet komunikacije i interneta kao medija, Mediji i komunikacije 1/2,
  • Bijelo Polje, Akademija društvenih nauka Crne Gore
  • Spahić, B. & Nožica, M. (2014). Facebook i njegov uticaj na kreiranje sredstava za aktivizam virtualne javnosti u globalnom komunikacijskom prostoru. Svarog 8, Banja Luka: Nezavisni univerzitet Banja Luka
  • Tomić, Z. (2004) Uvod u Sajber-prostor i problemi razgraničenja. Beograd: Zavod za proučavanje kulturnog razvitka
  • Virilio, P. (2000) Informatička bomba. Novi Sad: Svetovi
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Makro İktisat (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Alendar 0000-0001-6500-3964

Erken Görünüm Tarihi 13 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 6 Kasım 2023
Kabul Tarihi 11 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Alendar, M. (2023). GUERRILLA MARKETING IN THE DIGITAL WEB 3.0 ENVIRONMENT. Bilgi Ekonomisi Ve Yönetimi Dergisi, 18(2), 163-174. https://doi.org/10.54860/beyder.1386816