BibTex RIS Kaynak Göster

AN EMPIRICAL STUDY ON THE PERCEPTIONS OF THE PUBLIC ON E-GOVERNMENT SERVICES

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 2, 1 - 14, 01.12.2014

Öz

Nowadays, the world economic, political, technological, managerial, scientific and cultural fields, along with improvements in the exchange, and it has become smaller.In a world where globalization is so effective scientific and administrative developments have revealed a new concept:This new concept is electronic government (e-government). It scraped along with the application states that the traditional management structures transactions easier, faster, more modern, more transparent and more directed towards a management structure that is made at less cost.Electronic transactions between the citizen and the state, representing the realization of e-government applications provide better quality services to citizens twenty-four hours seven days of the bureaucracy, red tape and preventing waste of time caused by the operations carried out to provide a faster, increase accountability to the citizens of the state and to save public resources There are many advantages such as to provide

Kaynakça

  • Carter, L., & Bélanger, F. (2005). The Utilization of E-Government Services: Citizen Trust, Innovation and Acceptance Factors. Information Systems Journal, 15(1), 5–25.
  • Çiçek, S., Çiçek, H. G., & Çiçek, U. (2007). Kamu Hizmetlerinin Etkinliğinde E-Devlet Kullanımı Ve Beklentileri. In “Mali Yapılanma Sürecinde Stratejik Yönetim ve Sosyal Güvenlik Sisteminin Kamu Maliyesine Etkileri” konulu 22. Türkiye Maliye Sempozyumu. Antalya.
  • Delibaş, K., & Akgül, A. E. (2010). Dünyada ve Türkiye’de E-devlet Uygulamaları: Türkiye'de E-demokrasi ve E-katılım Potansiyellerinin Harekete Geçirilmesi. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 13(1), 101–144.
  • DPT. (2011). Bilgi Toplumu İstatistikleri 2011 (Vol. 2826). Ankara.
  • Efendioğlu, A., & Sezgin, E. (2007). E-Devlet Uygulamalarında Bilgi Ve Paylaşım Güvenliği. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 219–236.
  • Foley, P. (2005). The Real Benefits, Beneficiaries and Value of E-Government. Publıc Money & Management. Leicester: International Electronic Commerce, Research Centre.
  • Güler, M., & Döventaş, E. (2009). Elektronik Devletten (E-Devlet) Mobil Devlete (M-Devlet) Geçişte Türkiye’de Yerel Yönetim Uygulamaları. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 25– 49.
  • Http://www.waseda.jp/eng/news12/130326_egov.html. (2013). Waseda University.
  • İnce, N. M. (2001). Elektronik Devlet Kamu Hizmetlerinin Sunulmasında Yeni İmkanlar. Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı.
  • ITU. (2008). Electronic Government for Developing Countries (Vol. ICT Applic).
  • Kayalı, C. A., & Yereli, A. N. (2002). Türkiye’de Bilgi Toplumu Yaratılması ve E-Devlet Uygulamalarına Genel Bir Bakış. In I. Ulusal Bilgi, E-konomi ve Yönetim Kongresi (pp. 119–130). İzmit: K.Ü. İ.İ.B.F. Yayını.
  • Larrain, C. O. (2003). E-Government in Developing Countries: Achievements and Prospects, The Transition to E-government: The http://siteresources.worldbank.org/INTEGOVERNMENT/Resources/702478- Comprehensive 1129947675846/orrego_keynote.pdf Strategy of Chile. Retrieved from
  • OECD. (2003). The Case for E-Government: Excerpts from the OECD Report “The E-Government Imperative.” OECD Journal on Budgeting, 3(1), 61–131.
  • Özcivelek, R. (2003). Dünyada Ve Türkiye’de Elektronik Devlet Tartışmaları: Kavram Üzerine Bir Sorgulama. TÜBİTAK-BİLTEN.
  • Sağsan, M. (2001). e-Devlet: Toplumların Yeni Umut Işığı Mı? Stratejik Analiz Dergisi, Avrasya St(19), 89–97.
  • Sevinç, İ., & Şahin, A. (2013). e-Devletin Gelişim Aşamalarına Yönelik Karaman İlinde Bir Araştırma. Türk İdare Dergisi, 85(476), 95–114.
  • Şentürk, Ü. (2003). Değişen Paradigmalar Bağlamında E-Devletin Bazı Toplumsal Boyutları. In II. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi 17-18 Mayıs 2003 (pp. 43–54). Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.
  • TBD. (2001). Türkiye’de E-devlet Nasıl Olmalı? Türkiye Bilişim Derneği Raporu.
  • Uçkan, Ö. (2003). e-Devlet, e-Demokrasi ve Türkiye: Kamu Yönetiminin Yeniden Yapılanması İçin Strateji ve Politikalar-I. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Ulusoy, A., & Karakurt, B. (2002). Türkiye’nin e-Devlete Geçiş Zorunluluğu. In I. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi (pp. 131–144). İzmit: K.Ü. İ.İ.B.F. Yayını.

KAMU HİZMETLERİNİN SUNULMASINDA E-DEVLET UYGULAMALARININ TOPLUMSAL ALGI DÜZEYİ ÜZERİNE AMPİRİK BİR ÇALIŞMA

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 2, 1 - 14, 01.12.2014

Öz

Günümüzde dünya, ekonomik, politik, teknolojik, yönetsel, bilimsel ve kültürel alanlarda yaşanan değişim ve gelişimlerle birlikte daha küçük bir hale gelmiştir. Küreselleşmenin bu denli etkili olduğu bir dünyada bilimsel ve yönetsel gelişmeler yeni bir kavramı ortaya çıkarmıştır: Bu yeni kavram Elektronik devlet (e-devlet)tir. Bu uygulama ile birlikte devletler geleneksel yönetim yapılarından sıyrılarak işlemlerin daha kolay, daha hızlı, daha modern, daha şeffaf ve daha az maliyetle yapıldığı bir yönetim yapısına doğru yönelmişlerdir. Vatandaş ile devlet arasındaki işlemlerin elektronik ortamda gerçekleştirilmesini ifade eden e-devlet uygulamalarının vatandaşlara yedi gün yirmi dört saat daha kaliteli hizmet sunmaları, bürokrasinin yol açtığı kırtasiyecilik ve zaman kayıplarını önlemeleri, işlemlerin daha hızlı gerçekleştirilmesini sağlamaları, devletin vatandaşlara karşı hesap verebilirliğini artırmaları ve kamu kaynaklarında tasarruf sağlamaları gibi pek çok avantajı bulunmaktadır

Kaynakça

  • Carter, L., & Bélanger, F. (2005). The Utilization of E-Government Services: Citizen Trust, Innovation and Acceptance Factors. Information Systems Journal, 15(1), 5–25.
  • Çiçek, S., Çiçek, H. G., & Çiçek, U. (2007). Kamu Hizmetlerinin Etkinliğinde E-Devlet Kullanımı Ve Beklentileri. In “Mali Yapılanma Sürecinde Stratejik Yönetim ve Sosyal Güvenlik Sisteminin Kamu Maliyesine Etkileri” konulu 22. Türkiye Maliye Sempozyumu. Antalya.
  • Delibaş, K., & Akgül, A. E. (2010). Dünyada ve Türkiye’de E-devlet Uygulamaları: Türkiye'de E-demokrasi ve E-katılım Potansiyellerinin Harekete Geçirilmesi. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 13(1), 101–144.
  • DPT. (2011). Bilgi Toplumu İstatistikleri 2011 (Vol. 2826). Ankara.
  • Efendioğlu, A., & Sezgin, E. (2007). E-Devlet Uygulamalarında Bilgi Ve Paylaşım Güvenliği. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 219–236.
  • Foley, P. (2005). The Real Benefits, Beneficiaries and Value of E-Government. Publıc Money & Management. Leicester: International Electronic Commerce, Research Centre.
  • Güler, M., & Döventaş, E. (2009). Elektronik Devletten (E-Devlet) Mobil Devlete (M-Devlet) Geçişte Türkiye’de Yerel Yönetim Uygulamaları. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 25– 49.
  • Http://www.waseda.jp/eng/news12/130326_egov.html. (2013). Waseda University.
  • İnce, N. M. (2001). Elektronik Devlet Kamu Hizmetlerinin Sunulmasında Yeni İmkanlar. Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı.
  • ITU. (2008). Electronic Government for Developing Countries (Vol. ICT Applic).
  • Kayalı, C. A., & Yereli, A. N. (2002). Türkiye’de Bilgi Toplumu Yaratılması ve E-Devlet Uygulamalarına Genel Bir Bakış. In I. Ulusal Bilgi, E-konomi ve Yönetim Kongresi (pp. 119–130). İzmit: K.Ü. İ.İ.B.F. Yayını.
  • Larrain, C. O. (2003). E-Government in Developing Countries: Achievements and Prospects, The Transition to E-government: The http://siteresources.worldbank.org/INTEGOVERNMENT/Resources/702478- Comprehensive 1129947675846/orrego_keynote.pdf Strategy of Chile. Retrieved from
  • OECD. (2003). The Case for E-Government: Excerpts from the OECD Report “The E-Government Imperative.” OECD Journal on Budgeting, 3(1), 61–131.
  • Özcivelek, R. (2003). Dünyada Ve Türkiye’de Elektronik Devlet Tartışmaları: Kavram Üzerine Bir Sorgulama. TÜBİTAK-BİLTEN.
  • Sağsan, M. (2001). e-Devlet: Toplumların Yeni Umut Işığı Mı? Stratejik Analiz Dergisi, Avrasya St(19), 89–97.
  • Sevinç, İ., & Şahin, A. (2013). e-Devletin Gelişim Aşamalarına Yönelik Karaman İlinde Bir Araştırma. Türk İdare Dergisi, 85(476), 95–114.
  • Şentürk, Ü. (2003). Değişen Paradigmalar Bağlamında E-Devletin Bazı Toplumsal Boyutları. In II. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi 17-18 Mayıs 2003 (pp. 43–54). Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.
  • TBD. (2001). Türkiye’de E-devlet Nasıl Olmalı? Türkiye Bilişim Derneği Raporu.
  • Uçkan, Ö. (2003). e-Devlet, e-Demokrasi ve Türkiye: Kamu Yönetiminin Yeniden Yapılanması İçin Strateji ve Politikalar-I. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Ulusoy, A., & Karakurt, B. (2002). Türkiye’nin e-Devlete Geçiş Zorunluluğu. In I. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi (pp. 131–144). İzmit: K.Ü. İ.İ.B.F. Yayını.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ceyda Şataf Bu kişi benim

Hüseyin Güçlü Çiçek Bu kişi benim

Süleyman Dikmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şataf, C., Çiçek, H. G., & Dikmen, S. (2014). KAMU HİZMETLERİNİN SUNULMASINDA E-DEVLET UYGULAMALARININ TOPLUMSAL ALGI DÜZEYİ ÜZERİNE AMPİRİK BİR ÇALIŞMA. Bilgi Ekonomisi Ve Yönetimi Dergisi, 9(2), 1-14.