In today’s severely competitive environment, the success of information centers depends on their high-quality, cost-effective, and flexible services that are offered to their researchers. To the extent these services are successful, it will have positive effects on the corporate reputation of information centers in the eyes of the researchers, namely social (external) stakeholders. While interest in the concept of corporate reputation has gained momentum in the last few years, a precise and commonly agreed upon definition is still lacking. As a theory based conceptualization, corporate reputation is the widely shared beliefs of stakeholders that the corporations will behave in the best of their interests and will keep perspectives of stakeholders in the center of decision making process. The purpose of this paper is to explore the level of corporate reputation for the researchers, through case analysis on Islamic Research Center (ISAM) Library, one of the most important information institutions in Istanbul, Turkey. A structured survey was developed and performed. The target population in this study were the researchers (bachelor's, master's and doctoral students and amateur researchers and academic experts) using research center services in ISAM library
Information institutions Islamic Research Center Islamic Research Center Library corporate reputation corporate reputation management social (external) stakeholders
Bilgi kurumlarının başarılarının ardında; araştırmacı beklentilerinin dikkate alındığı kaliteli, düşük maliyetli ve esnek iş anlayışından oluşan hizmet çıktılarını hedef kitlelerine doğru yöntemlerle sunmaları yatmaktadır. Bu eylemler başarılı olduğu ölçüde, bilgi kurumlarının sosyal (dış) paydaşlar, yani araştırmacı gözündeki itibarı da olumlu olmaktadır. Sosyal paydaşların ilgili kurumla rasyonel ve duygusal bağ kurmalarını sağlayan ve ilgili kuruma yönelik itibar algısını ortaya koyan bu durum, günümüzde kurumsal itibar olarak kavramlaştırılmaktadır. Bilgi kurumları arasında yer alan İslâm Araştırmaları Merkezi (İSAM) Kütüphanesi de, -sosyal paydaşların rasyonel ve duygusal bağ kurdukları bir kurum olarak- araştırmacılarına yönelik bilgi hizmeti sunmakta ve onların kuruma dönük saygınlığını kazanmaya çalışmaktadır. Bu çalışmada; İSAM Kütüphanesi’nin sosyal paydaşlar nezdinde oluşturdukları kurumsal itibarın araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, İstanbul’da (Türkiye) bulunan önemli araştırma merkezlerinden biri olan İSAM Kütüphanesi araştırmacılarından oluşan geniş kitle üzerinde “kurumsal itibar” konusunu içeren bir anket çalışması uygulanmıştır. İSAM Kütüphanesinde uygulanan anket çalışmasının evreni bu kurumun araştırmacı kitlesi, yani lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri ile amatör araştırmacılar ve uzman akademik çevre olarak belirlenmiştir
Bilgi kurumları İslâm Araştırmaları Merkezi (İSAM) İslâm Araştırmaları Merkezi (İSAM) Kütüphanesi kurumsal itibar kurumsal itibar yönetimi sosyal (dış) paydaşlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 2 |