This study is performed in three corporations which are active in automotive industry. Corporation workers are added to the extent of the research. In the research, the relation among organizational learning and innovation is revealed. Organizational learning is organizational processes aiming to bring in value to the knowledge acquired and forwarded in corporations. Organizational learning is discussed in three dimensions as individual learning, learning in team level and learning in organizational level. Innovation is a process that covers all the activities that is carried out for new product, service or improving the process and make it commercial. At the end of the research, positive high correlation was observed between organizational learning and innovation (r=,897)
Bu çalışma, otomotiv sektöründe faaliyet gösteren üç işletmede gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamına işletme çalışanları dahil edilmiştir. Araştırmada, örgütsel öğrenme ile yenilikçilik arasındaki ilişki ortaya konularak örgütsel öğrenmenin yenilikçiliğe olan etkisi belirlenmiştir. Örgütsel öğrenme, bilginin elde edilmesi, paylaşılması, iş süreçlerinde etkin kullanımını amaçlayan örgütsel bir stratejidir. Örgütsel öğrenme, bireysel düzeyde, takım düzeyinde ve örgüt düzeyinde öğrenme olarak üç boyutuyla ele alınmıştır. Yenilikçilik ise, yeni ürün, hizmet veya süreci geliştirmek ve bunu ticari hale getirmek için yürütülen tüm faaliyetleri kapsayan bir süreçtir. Çalışma sonucunda, örgütsel öğrenme ile yenilikçilik arasında pozitif yönlü güçlü bir ilişki (r=,897) saptanmış olduğu ve örgütsel öğrenmenin yenilikçiliği olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 2 |