Formal communication channels are determined by the authority structure of the organization and information flows in upward, downward, and horizontal directions. Outside the chain of command, however, employees communicate through informal channels such as Management By Wandering Around, Open-Door Policy, and Grapevine. Formal and informal channels both have positive and negative qualities. Studies conducted in Turkey on the effectiveness of formal and informal channels are rather limited. For the purpose of contributing to the literature, the influence of formal and informal communication over trust is examined. Organizational trust is a critical variable in terms of interpersonal relationships and organizational performance. Besides, the moderating effect of supervisory expert power on the relationship between organizational communication and trust is also studied. The survey form was distributed by electronic mail to 131 respondents who worked in organizations in different sectors. Research findings indicate that formal communication is positively related with both trust in supervisor and trust in organization. Informal communication, on the other hand, is negatively related with both trust in supervisor and trust in organization. Finally, supervisory expert power moderates the relationship between informal communication and trust in supervisor and trust in organization.
Formal communication informal communication supervisory expert power trust in supervisor trust in organization
Çalışanlar arasındaki etkileşimin nasıl gerçekleşmesi gerektiği örgüt şeması tarafından belirlenir ve biçimsel iletişim dikey ve yatay yönlü kanallar aracılığıyla ortaya çıkar. Ancak örgüt şeması dışında gelişen, çalışanların arasına karışarak yönetme, açık kapı politikası, söylenti ve dedikodu gibi biçimsel olmayan iletişim kanalları da mevcuttur. İletişim literatürü incelendiğinde, biçimsel olan ve biçimsel olmayan iletişim tarzlarının olumlu ve olumsuz etkilerini gösteren çalışmalara rastlanmaktadır. Türkçe örgütsel iletişim yazınında bu iki kanalın etkinliği konusunda yapılmış karşılaştırmalı çalışmalar oldukça sınırlıdır. Yazına katkıda bulunmak amacıyla, bu araştırmada, biçimsel ve biçimsel olmayan iletişim tarzlarının; kişilerarası ilişkilerin kalitesi ve kurum başarısı açısından büyük önem taşıyan bir değişken olan güven üzerindeki etkisi incelenmiştir. Ayrıca, yöneticinin sahip olduğu uzmanlık gücünün iletişim ve güven ilişkisi üzerindeki etkisi de ele alınmıştır. Araştırmada kolayda örneklem yoluyla çeşitli kurumlarda orta ve alt kademelerde çalışan 131 kişilik bir katılımcı grubuna elektronik posta bağlantısı yoluyla ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, biçimsel iletişim tarzı yöneticiye ve kuruma güven ile olumlu ilişki gösterirken, biçimsel olmayan iletişim tarzının yönetici ve kuruma güven ile olumsuz bir ilişki içinde olduğu belirlenmiştir. Üstün özel bilgisinden, yeteneğinden ve deneyiminden kaynaklanan uzmanlık gücü ise, biçimsel olmayan iletişim ile yöneticiye ve kuruma duyulan güven arasındaki ilişkiyi etkilemektedir.
Biçimsel iletişim biçimsel olmayan iletişim üstün uzmanlık gücü yöneticiye güven kuruma güven
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2 |