EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

Pazarlamada Ölçek ve Ölçüm

Yıl 2007, Cilt 2, Sayı 2, 01.12.2007

Öz

Knowledge and measurement are related terms. Marketing is an art that can be considered to be as old as the human beings and also a young social science in development. We think that correct measurements based on accurate scales are fundamental in applying quantitative methods in marketing as in other scientific branches in order to develop theories to make accurate predictions for the use of marketing management. In this essay, we consider some classical scale proposals and measurement problems, and proposals for possible improvement.

Pazarlamada Ölçek ve Ölçüm

Yıl 2007, Cilt 2, Sayı 2, 01.12.2007

Öz

Bilgi ve ölçüm ilişkili kavramlardır. Pazarlama bir sanat olarak insanlık kadar eski olsa da bir bilim dalı olarak çok yeni, gelişmekte olan bir dal sayılabilir. Diğer bilim dallarında olduğu gibi, pazarlamada da gerek kuram geliştirmek için, gerekse yönetimin kullanabileceği doğru tahminler yapmak için doğru ölçeklerle yapılan doğru ölçümlerin yaşamsal önemi bilinmektedir. Bu çalışmada bazı klasik ölçek önerileri ve ölçüm sorunları üzerinde durularak olası gelişmeler irdelenecektir.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç.dr.a.tansu SAY Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2007
Yayınlandığı Sayı Yıl 2007, Cilt 2, Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @ { beyder47376, journal = {Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi}, eissn = {1308-3937}, address = {}, publisher = {İbrahim Güran YUMUŞAK}, year = {2007}, volume = {2}, number = {2}, pages = { - }, title = {Pazarlamada Ölçek ve Ölçüm}, key = {cite}, author = {Say, Doç.dr.a.tansu} }
APA Say, D. (2007). Pazarlamada Ölçek ve Ölçüm . Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi , 2 (2) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/beyder/issue/3483/47376
MLA Say, D. "Pazarlamada Ölçek ve Ölçüm" . Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi 2 (2007 ): <https://dergipark.org.tr/tr/pub/beyder/issue/3483/47376>
Chicago Say, D. "Pazarlamada Ölçek ve Ölçüm". Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi 2 (2007 ):
RIS TY - JOUR T1 - Pazarlamada Ölçek ve Ölçüm AU - Doç.dr.a.tansuSay Y1 - 2007 PY - 2007 N1 - DO - T2 - Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 2 IS - 2 SN - -1308-3937 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi Pazarlamada Ölçek ve Ölçüm %A Doç.dr.a.tansu Say %T Pazarlamada Ölçek ve Ölçüm %D 2007 %J Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi %P -1308-3937 %V 2 %N 2 %R %U
ISNAD Say, Doç.dr.a.tansu . "Pazarlamada Ölçek ve Ölçüm". Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi 2 / 2 (Aralık 2007): - .
AMA Say D. Pazarlamada Ölçek ve Ölçüm. Journal of Knowlede Economy & Knowledge Management. 2007; 2(2): -.
Vancouver Say D. Pazarlamada Ölçek ve Ölçüm. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi. 2007; 2(2): -.
IEEE D. Say , "Pazarlamada Ölçek ve Ölçüm", Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, c. 2, sayı. 2, Ara. 2007