Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KATILIM BANKACILIĞI PERSONELİNE YÖNELİK İSLAM EKONOMİSİ VE FİNANSI EĞİTİMİNİN ŞUBE PERFORMANSINA ETKİSİ: ÖRNEK BİR UYGULAMA

Yıl 2021, Cilt: 16 Sayı: 1, 39 - 73, 01.07.2021

Öz

Türkiye’de faaliyet gösteren katılım bankaları, müşterilerine verdikleri bankacılık hizmetlerini İslam ekonomisi ve finansı ilkelerine bağlı olarak yürütmektedirler. Tasarruflarını faizsiz yatırım araçlarında değerlendirmek isteyen müşterilerin bilgi almak için ilk başvurdukları yerler genellikle katılım bankalarının şubeleri olmaktadır. Bu nedenle, katılım bankalarında, özellikle müşterilere hitap eden şube çalışanlarının, İslam ekonomisi ve finansı açısından yeterli bilgi ve donanıma sahip olması gerekmektedir.
Bu çalışma, şube çalışanlarına yönelik olarak verilen İslam ekonomisi ve finansı eğitimlerinin şube performansına etkisinin olup olmadığının ve kullanılan eğitim yöntemlerinden hangisinin daha verimli olduğunun tespit edilmesini amaçlamaktadır.
İlk olarak katılım bankacılığı çalışan şube personeline İslam ekonomisi ve finansı eğitimleri sınıf içi yöntemle verilmiştir. İkinci olarak sanal sınıflar aracılığı ile uzaktan eğitim yöntemi kullanılmıştır. Üçüncü olarak ise VR uygulaması geliştirilerek sanal gerçeklik yöntemiyle eğitimler yapılmıştır.
Üç farklı yöntemle yapılan eğitimler sonrasında, etki ve sonuç analizi yapılarak elde edilen bulgular karşılaştırılmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar çerçevesinde, katılım bankacılığı personeline yönelik İslam ekonomisi ve finansı eğitimleri için hangi yöntemin şube performansına daha çok katkı sağladığı VIKOR araştırma yöntemi kullanılarak tespit edilmiştir.
Bu araştırmadan elde edilen bulgulara göre, katılım bankaları çalışanlarına yönelik verilen İslam ekonomisi ve finansı eğitiminin şube bireysel performanslarını pozitif yönde etkilediği ve performans verimliliği açısından en iyi yöntemlerin ise sanal gerçeklik ve uzaktan eğitim ortamlarında verilen eğitim olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Adil, B. (2011). Katılım Bankalarında Verilen Hizmet İçi Eğitimlerin Personel Algısına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Afyon Kocatepe Üniversitesi İslam İktisadı ve Finansı Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği, Resmi Gazete, 21 Kasım 2017, 30247, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/11/20171121-4.htm [18.01.2020].
  • AIMS, (2020). Certified Islamic Finance Expert, https://www.aims.education/islamic-finance-certification-courses/ [26.01.2020].
  • Akçay, S. ve Gökçearslan, A. (2016). Grafik Tasarım Dersinde Uzaktan Eğitim Yönteminin Kullanımına Yönelik Bir Uygulama ve Öğrenci Algıları: Gazi Üniversitesi Örneği, Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (4): 1983-2004.
  • Akdemir, E. (2012). Aday Öğretmenlere Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programının Değerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi Kuram ve Uygulama Dergisi, 2(2): 25-41.
  • Aktamış, H. ve Arıcı, V. (2013). Sanal Gerçeklik Programlarının Astronomi Konularının Öğretiminde Kullanılmasının Akademik Başarı ve Kalıcılığına Etkisi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2): 58-70.
  • Albaraka, (2017). Katılım Bankacılığı Sistemi, Çalışma Esasları ve Uygulaması, Albaraka Yayınları, İstanbul.
  • Alkan, C. (1997). Eğitim Teknolojisi (5. baskı), Ankara: Anı.
  • Alsancak, H., Balcı, F. ve Yıldırım, M. (2012). Türk Polis Eğitiminde Durum Eğitimi Modelinin Uygulanması, Ankara: Polis Akademisi Yayınları, 11-23.
  • Amundsen, C. (1993). The Evolution Of Theory In Distance Education. In Theoretical Principles Of Distance Education, D. Keegan. (Ed.), New York: Routledge.
  • Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi - Uluslararası İslam Ekonomisi ve Finansı Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği, Resmi Gazete, 16 Temmuz 2018, 30480, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/07/20180716-3.htm [12.01.2020].
  • Ardahan Üniversitesi İslam Ekonomisi ve Finansı Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği, Resmi Gazete, 27 Nisan 2018, Sayı 30404, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/04/20180427-8.htm [18.01.2020].
  • Arslan, B. (2015). Finans Sektöründe Çalışan İşgörenlerin Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Tutumlarının İncelenmesi (İstanbul İli Örneği) (Yüksek Lisans Tezi), Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ataklı, A. (1992). Eğitim ve Mesleki Başarı, Verimlilik Dergisi, 1(1992):1-67.
  • Ayan, B. (2008). İşletmelerde Eğitimin Çalışanlar Üzerindeki İş Tatmini: Gıda Sektöründe Bir Uygulama (Yüksek Lisans Tezi), Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aytaç, T. (2000). Hizmet İçi Eğitimin Kavramı ve Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar, Milli Eğitim Dergisi, 147(2000): 66-69.
  • Balcı, F., Çelik N. ve Kara, H. B. (2012). Türk Polis Eğitiminde Teoriden Pratiğe Geçiş: Uygulamalı Durum Eğitimi, Polis Bilimleri Dergisi, 14 (3), 1-25 . Barron, B. (2006). Interest and Self-Sustained Learning as Catalysts of Development: A Learning Ecologies Perspective, Human Development, 49(4): 193-224.
  • Barut, L. (2015). Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutumları İle Bilgisayar Öz Yeterlik Algıları Arasındaki İlişki (Yüksek Lisans Tezi), Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Biruni Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, Resmi Gazete, 30 Ekim 2018, 30580, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/10/20181030.pdf [11.01.2020].
  • Boud A., vd. (1999). “Virtual Reality and Augmented Reality as a Training Tool For Assembly Tasks”, Int. Conf. on Information Visualization. 32-36. London, UK.
  • Can, H., vd. (1998). Kamu ve Özel Kesimde Personel Yönetimi, 3.Basım. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Canman, D. (2000). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Yargı.
  • Chen, L.Y. ve Wang T. (2009). Optimizing Partners’ Choice in IS/IT Outsourcing Process: The Strategic Decision Of Fuzzy Vikor. International Journal of Production Economics, 120(1): 233-242.
  • CIE, (2020). Centre for Islamic Economics - Islamic Finance and Banking, http://cie.com.pk/course-list/ [26.01.2020].
  • CIMA, (2020). Islamic Finance Qualifications - Certificates in Islamic Finance, https://www.cimaglobal.com/Qualifications/Islamic-finance-qualifications/Certificates-in-Islamic-Finance-/ [26.01.2020].
  • CISI, (2020). Islamic Finance Qualification, http://www.cisi.org/mwg-internal/de5fs23hu73ds/progress?id=Iljf_G-o2_weRTIFpeKFLiI_D4Zd3DqncH-OJZ9SELw [26.01.2020].
  • CU, (2020). Cambridge University - Islamic Finance Leadership Programme, https://cambridge-ifa.net/iflp/iflp_intro.php [26.01.2020].
  • Çelik, D. (2017), Türkiye Üniversitelerinde Uzaktan Eğitim Merkezleri Uygulamalarının Yetişkin Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi (Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çobankaya, F.T. (2014). Katılım Bankalarının Türkiye’deki Farkındalık Düzeyinin Tespiti: Batı Akdeniz Bölgesinde Bir Araştırma (Yüksek Lisans Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Demir, O. (2009). Bankacılık Alanında Hizmet İçi Eğitimde Elektronik Dönüşüm ve Bir Uygulama (Yüksek Lisans Tezi), Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demir, R. (2019). Sanal Gerçeklik Gözlüğüne Dayalı Din Öğretimine Yönelik Öğretmen Adaylarının Tutumu. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1): 847-861.
  • Demirel, Ö. Altun, E. (2010). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara.
  • Dinçer, H. ve Görener, A. (2011). Performans Değerlendirmesinde AHP-Vıkor ve AHP-TOPSIS Yaklaşımları: Hizmet Sektöründe Bir Uygulama, Sigma: Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi, 29(3): 244-260.
  • DU, (2020). Durham University - Islamic Economics and Finance Summer School Programme, https://www.dur.ac.uk/dcief/ [26.01.2020].
  • EDX, (2020). Economics and Finance - İslamic Finance and Banking, https://www.edx.org/course/islamic-finance-and-banking [19.01.2020].
  • EGM, (2019). Emeklilik Gözetim Merkezi Hakkında, https://www.egm.org.tr/kurumsal/egm-hakkinda/ [18.10.2019].
  • Ekmekci, Ö. (2018). Türk Bankacılık Sektöründe İnsan Kaynakları Uygulamaları Üzerine Nitel Bir Araştırma, İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(2): 703-704.
  • Elfakhani, S. M., Zbib, I. J. ve Ahmed, Z. U. (2007). Marketing of Islamic financial products, Handbook of Islamic Banking. Edited by University of New Orleans, USA Lewis, M. K. ve Hassan, M. K, 1-161.
  • Ergeç, E. H., Kaytancı, B.G. ve Toprak, M. (2014). Katılım Bankası Müşterilerinin Bankacılık Sistemi Kullanım Tercihleri: Mevduat Bankaları İçin İslami Bankacılık Penceresi, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 53-90.
  • Erki, B. S. (1988). Bankalarda Personel Yetiştirme Sorunları ve Bir Hizmet İçi Eğitim Modeli (Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ertuğrul, İ. ve Karakaşoğlu, N. (2009), Banka Şube Performanslarının VIKOR Yöntemi ile Değerlendirilmesi, Endüstri Mühendisliği Dergisi, 20(1):19-28.
  • Erturan, Y. N., vd. (2012). Eğitimde Webinar ( Sanal Sınıf) Kullanımı: Ticari (Adobe Connect) ve Açık Kaynak (OpenMeetings) Webinar Uygulamalarının Karşılaştırılması, Akademik Bilişim Konferansları, Bildiri 107.
  • Ertürk, S. (2010). İnsan Kaynakları Eğitimi: Uzaktan Eğitim Yönetimi İle İnsan Kaynakları Eğitimi Konusunda Bir Uygulama (Yüksek Lisans Tezi), Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Eskici, M. M. (2007). Türkiye'de Katılım Bankacılığı Uygulaması ve Katılım Bankalarının Müşteri Özellikleri (Yüksek Lisans Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • ETHICA, (2020). Certificate in Islamic Finance Executive, https://www.ethicainstitute.com/trainingmodules.aspx [26.01.2020].
  • EUIEBIF, (2020). Sarajevo Islamic Finance Summer School, https://islamicfinanceeurope.com/sifss-program/ [26.01.2020].
  • Fidan, N. (2012). Okulda Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Gümüş, E. ve Şişman, M. (2014). Eğitim Ekonomisi ve Planlaması. Ankara: Pegem Akademi.
  • Gürüz, D. ve Yaylacı, Ö. G. (2004). İletişimci Gözüyle İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Güven, A. ve Alan, Ç. (2016). Yerelde Personel Yönetiminde Hizmet Öncesi ve Hizmet İçi Eğitim Sorunsalı, International Conference on New Horizons in Education, Volume 5, 555-561.
  • Hitit Üniversitesi İslam Ekonomisi ve Finansı Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği, Resmi Gazete, 29 Nisan 2018, 30406, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/04/20180429-2.htm [11.01.2020].
  • Holmberg, B. (2005). Theory and Practice of Distance Education, New York: Routledge.
  • IBFIM, (2020). Certified Qualification in Islamic Finance, https://ibfimonline.com/programmes/qualification/certified-qualification-in-islamic-finance-cqif/introduction/ [25.01.2020].
  • ICC, (2020). ICC Academy - Introduciton to Islamic Banking and Finance, https://icc.academy/wp-content/uploads/2019/11/Introduction-to-Islamic-Banking-and-Finance.pdf [25.01.2020].
  • IFMP, (2020). Islamic Finance Certification, https://ifmp.org.pk/islamic-finance-certification/ [26.01.2020].
  • INCEIF, (2020). Professional Certificate in Islamic Finance, https://www.inceif.org/professional-certificate/ [26.01.2020].
  • IOU, (2020). International Open University - Certificate in Islamic Economics, Banking and Finance, https://iou.edu.gm/stream/cibe/curriculum/ [25.01.2020].
  • İçtüzer, E. (2009). Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nda Çalışanlara Verilen Hizmet İçi Eğitimler Üzerine Bir Araştırma (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İKAM, (2020). İslam İktisadı Araştırma Merkezi, https://ikam.org.tr/islam-iktisadi-temel-egitim-programi [11.01.2020].
  • İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, (2020). İslam Ekonomisi ve Katılım Bankacılığı Sertifika Programı, https://www.izu.edu.tr/izusem/egitimlerimiz/i-slam-ekonomisi-ve-kat%C4%B1l%C4%B1m-bankac%C4%B1l%C4%B1%C4%9F%C4%B1-sertifika-program%C4%B1 [18.01.2020].
  • İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi İslam Ekonomisi ve Finansı Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği, Resmi Gazete, 18 Temmuz 2012, 28357, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/07/20120718-6.htm [11.01.2020].
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi İslam Ekonomisi ve Ekonomik Sistemler Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği, Resmi Gazete, 26 Eylül 2013, 28777, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/09/20130926-5.htm [19.01.2020].
  • İstanbul Üniversitesi İslam İktisadı ve Finansı Araştırma Merkezi Yönetmeliği, Resmi Gazete, 13 Şubat 2017, 29978, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/02/20170213-3.htm [19.01.2020].
  • İşman, A. (2002). Sakarya İli Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Yönündeki Yeterlilikleri, The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 1(1):72-91.
  • -------. (2011). Uzaktan Eğitim Yöntemi, Uzaktan Eğitim, Ankara: Pegem Akademi, 473-474.
  • Kaleci, D., Tepe, T. ve Tüzün, H. (2017). Üç Boyutlu Sanal Gerçeklik Ortamlarındaki Deneyimlere İlişkin Kullanıcı Görüşleri, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 0(3): 669-689.
  • Kara, M. (2006). Katılım Bankalarında Personel Eğitimi (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karaca, M. Ş. (2015). Öğrenme Hedefi Özerkliğinin Bir Teknik Eğitim Kursunda Başarıya Etkileri: Öz-Belirleme Teorisi Yaklaşımı (Yüksek Lisans Tezi), Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karaman, G. E. (2015). Canlı Ders Etkileşim Düzeyi Belirleme Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Otomatik Kestirim Sisteminin Tasarlanması, Doktora Tezi, Orta Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Karaosman, E. (2014). Katılım Bankalarında Verilen Hizmetiçi Eğitimin İş Tatmini Üzerine Etkileri Katılım Bankalarında Çalışan Personel Üzerinde Bir Uygulama (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kastamonu Üniversitesi İslam Ekonomisi Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği, Resmi Gazete, 09 Mart 2017, 30002, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/03/20170309-11.htm [18.01.2020].
  • Kayabaşı, Y. (2005). Sanal Gerçeklik ve Eğitim Amaçlı Kullanılması, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3): 151-158.
  • Keskin, M. (2016). Müşteri Sadakatini Sağlamak İçin Şikâyet Yönetimi Ve Eğitim Sektöründe Yönelik Bir Uygulama, Toros Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5): 92-109.
  • Kınık, R.Ü. (2010). Bankalarda Ürün Yeniliğinin Müşteri Memnuniyeti Açısından Değerlendirilmesi: Bir Özel Banka Uygulaması (Yüksek Lisans Tezi), Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Korkutan, D. (2015). Bankalarda Hizmet İçi Eğitim ve Eğitim İhtiyacının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kököz, A. (2019). İnfografiklerin Coğrafya Öğretiminde Akademik Başarıya Etkisi (Yüksek Lisans Tezi), Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Marmara Üniversitesi İslam Düşüncesi Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği, Resmi Gazete, 17 Kasım 2019, 30951, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/11/20191117-5.htm [19.01.2020].
  • Marmara Üniversitesi İslam İktisadı ve Finansı Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği, Resmi Gazete, 13 Temmuz 2018, 30477, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/07/20180713-7.htm [18.01.2020].
  • Mathison, S. (2005). Encyclopedia of Evaluation, California: Sage Publications.
  • Mercan, M. vd. (2009). Bilgisayar Destekli Eğitim ve Bilgisayar Destekli Öğretimin Dünyada ve Türkiye’de Uygulamaları, Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 369-372. Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.
  • Nam, S. (2018). Yönetsel Yetkinliklerin Geliştirilmesinde E-Öğrenmenin Başarısını Etkileyen Faktörler; Katılım Bankacılığı Sektöründe Bir Durum Çalışması (Doktora Tezi), Sakarya Üniversitesi, İşletme Enstitüsü, Sakarya.
  • Noe, R. A. (2008). İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi, 4. Basım, (C. Çetin, Çev.), İstanbul: Beta Yayınları.
  • O’Hanlon, J. ve Rocha, M. (1993). Electronic Banking for Retail Customers, London: Banking Technology Ltd.
  • Okumuş, H. Ş. (2005). Interest-Free Banking in Turkey: A Study of Customer Satisfaction and Bank Selection Criteria, Journal of Economic Cooperation, 26(4): 51-86.
  • Opricovic, S. ve Tzeng, G.H. (2004). Compromise Solution by MCDM Methods: A Comparative Analysis of VIKOR and TOPSIS, European Journal of Operational Research, 156(2): 445-455.
  • Orhan, Z. H. (2017). Türkiye’de İslam İktisadı ve Finansı Lisansüstü Programları Müfredatı, Araştırma Raporu, 2017 (1), 17-22
  • Özçelik, O. (2000). Eğitim ve Geliştirme, İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, No:7.
  • Özdemir, İ. (2012). Bankacılıkta Halkla İlişkiler ve Müşteri İlişkileri, Bankacılık ve Sigortacılık Araştırmaları Dergisi, 1 (3-4): 4-15.
  • Özsoy, İ., Görmez, B. ve Mekik, S. (2013). Türkiye’de Katılım Bankalarının Tercih Edilme Sebepleri: Ampirik Bir Tetkik, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 20 (1): 187-206.
  • Rıza, E. T. (2003). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme, İzmir: Birleşik Matbaa.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2012). İnsan Kaynakları Yönetimi, 6. Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Sakarya Üniversitesi İslam Ekonomisi ve Finansı Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği, Resmi Gazete, 21 Temmuz 2014, 29067, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/07/20140721-3.htm [18.01.2020].
  • Sarı, R. (2002). Kazançlar ve Eğitim İlişkisi: İl Bazında Yeni Veri Tabanı ile Kanıt, ODTÜ Geliştirme Dergisi, 29(3-4): 367-380.
  • Schultz, T. P. (2002), “Why Goverment Should Invest More to Educate Girls,” World Development, 30 (2):207.
  • SEGEM, (2019). Sigortacılık Eğitim Merkezi - Hakkımızda, https://www.segem.org.tr/hakkimizda.asp [18.10.2019].
  • SPL, (2019). Sermaye Piyasası Lisanslama Sicili ve Eğitim Kuruluşu - Eğitim, https://www.spl.com.tr/icerik/egitim [18.10.2019].
  • Tan, A. vd. (2016). Algılanan Hizmet Kalitesinin Katılım ve Mevduat Bankalarında Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakati Üzerine Etkisi, International Journal of Academic Value Studies, 2(4): 45-59.
  • Tansel, A. (1999). Türkiye ve Seçilmiş Ülkelerde Eğitimin Getirisi, ODTÜ Gelişme Dergisi, 26 (3-4): 453-472.
  • Taş, U. ve Yenilmez, F. (2008). Türkiye’de Eğitimin Kalkınma Üzerindeki Rolü ve Eğitim Yatırımlarının Geri Dönüş Oranı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1): 155-186.
  • Taymaz, H. A. (1981). Hizmet İçi Eğitim Kavramlar, İlkeler, Yöntemler, Sevinç Matbaası, Ankara.
  • TBB, (2018). Türkiye Bankalar Birliği - Türkiye`de Bankacılık Sistemi (1958-2018), https://www.tbb.org.tr/Content/Upload/istatistikiraporlar/ekler/1234/61._Yilinda_Turkiye_Bankalar_Birligi.pdf [07.09.2019].
  • -------. (2019a). Türkiye Bankalar Birliği - Banka ve Sektör Bilgileri, https://www.tbb.org.tr/tr/bankacilik/banka-ve-sektor-bilgileri/4 [18.12.2019].
  • -------. (2019b). Türkiye Bankalar Birliği - TBB Eğitim Faaliyetleri, https://www.tbb.org.tr/tr/faaliyetler/egitim/6 [13.10.2019].
  • TKBB, (2019a). Türkiye Katılım Bankalar Birliği - Eğitim Raporu 2018-2019, http://www.tkbb.org.tr/Documents/Yonetmelikler/Egitim-Raporu-Haziran-2019.pdf [12.10.2019].
  • -------. (2019b). Türkiye Katılım Bankalar Birliği - Türk Finans Sisteminde Katılım Bankacılığı, https://www.tkbb.org.tr/Documents/Yonetmelikler/T%c3%bcrk%20Finans%20Sisteminde%20Kat%c4%b1l%c4%b1m%20Bankac%c4%b1l%c4%b1%c4%9f%c4%b1%20EYL%c3%9cL%202019.pdf [18.12.2019].
  • -------. (2020). Türkiye Katılım Bankalar Birliği - Tarihçe, https://www.tkbb.org.tr/tarihce [03.01.2020].
  • TSPB, (2019). Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği - Birlikte Eğitim, https://eys.tspb.org.tr/basvuru/ [18.10.2019].
  • Unesco, (2015). Malaysia Education for All 2015 National Review, https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000229719 [26.10.2019].
  • Uslu, E. E. (2016). Türkiye’de Beşeri Sermaye Kazançları: Ekonomik Faaliyet ve Mesleğe Göre Eğitimin Getirisi (Doktora Tezi), Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Uslucan, E. (2013). Katılım Bankalarında Bireysel Pazarlama Faaliyetleri ve Tüketicilerin Katılım Bankaları Tercihinde Etkili Olan Faktörler (Yüksek Lisans Tezi), Atılım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ünsal, H. (2004). Web Destekli Eğitim, Elektronik Öğrenme ve Web Destekli Öğretim Programlarındaki Çeşitli Ders Modelleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (3): 5-20.
  • Vesel, V. (2005). Virtual Learning Environment in the Age of Global Infonetworks, Institute of Informatics, http://www.ercim.org/publication/ws-proceedings/DELOS9/Pap8.pdf [18.07.2019].
  • Yanpar, Y. T. (2011). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yıldız, N. (2011). İnsan Kaynaklarında Eğitim ve Geliştirme Faaliyetlerinin Örgütsel Vatandaşlık Davranışına Etkileri Üzerine Uygulamalı Bir Araştırma (Yüksek Lisans Tezi), Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Yumuşak, İ.G. (2010), Kadın Eğitiminin İktisadi Analizi, Ankara: Nobel Yayınları
  • Yumuşak, İ.G. (2020), “Katılım Bankacılığında Üniversite-Sektör İşbirliği,” Katılım Finans Dergisi, Sayı: 18 (40-43) https://katilimfinansdergisi.com.tr/katilim-bankaciliginda-universite-sektor-isbirligi/ [15.04.2020].
  • Zengin, S. ve Çalı, H. (2012). Almanya Polis Eğitimi, Polis Eğitim Sistemleri, Ankara: Polis Akademisi Yayınları, 85-104.
Toplam 117 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Güran Yumuşak 0000-0003-1655-9872

Mehmet Çelikpençe 0000-0002-0617-8083

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yumuşak, İ. G., & Çelikpençe, M. (2021). KATILIM BANKACILIĞI PERSONELİNE YÖNELİK İSLAM EKONOMİSİ VE FİNANSI EĞİTİMİNİN ŞUBE PERFORMANSINA ETKİSİ: ÖRNEK BİR UYGULAMA. Bilgi Ekonomisi Ve Yönetimi Dergisi, 16(1), 39-73.