BibTex RIS Kaynak Göster

A PRACTICAL STUDY SUPPORTS ART EDUCATION BY DIGITAL WAYS IN PRESCHOOL PERIOD

Yıl 2017, , 123 - 133, 01.12.2017
https://doi.org/10.14514/BYK.m.21478082.2017.5/2.123-133

Öz

The main aim of art education given in pre-school period is to bring the creativity of the individual to the forefront. Art education is seen as a means of communication for individuals to have a stronger narrative. Transferring emotions and thoughts of an individual using concrete concepts shows that their skills have improved. Art education has begun to be shaped by practical activities besides the traditional method in pre-school individuals The development of technology is reflected in the field of education as it is in every area. The transfer of digital technology to art education using new methods accelerates the learning process. Working to support the artistic development of pre-school individuals will help to bring the creativity of the individual to the forefront. In the research, an application was developed to support art education. In the application, teaching through gaming has been applied to preschoolers. In this application, the visual perception of the artist and the work of the individual has been improved. It is aimed to develop physical and mental development in a short time by supporting active learning in the application. The results of the survey conducted at the end of the study are shown in the graphs and evaluated from the point of view of art education. As a result; the teaching of arts education in a digital way has been seen to benefit the development of the creativity of individuals and the creation of aesthetic value judgments.

Kaynakça

  • Acer, Dilek (2015). The Arts in Preschool Education. Arts Education Policy Rewiew, 116/1, s. 43-50.
  • Dizdar Terwiel, Canan (2010). Okulöncesi Sanat Eğitiminde Bir Malzeme Olarak ‘Kil’in Yeri, Ankara Üniversitesi Rektörlüğü Yayınları.
  • Etike, Serap (1995). Sanat Eğitimi. Öğretmen Dünyası, s. 234-24.
  • Kelekçi Olgun, Merva ve Kahraman, Mehmet Emin (2016). Okul Öncesi Dönemde Sanat Eğitiminin Farklı Teknikler Kullanılarak Öğretilmesi, Beykoz Akademi Dergisi, 4(2), s. 65-77.
  • Madeja, Stanley and Sheila Onuska (1977). Through The Arts To The Aesthetic: The CEMREL Aesthetic Education Curriculum, Eric.
  • Savva, Andri and Patrica Sanderson (2004). Artists in Cyrpriot Primary Schools: The Pupils’ Prspective. Music Education Research 6/1, s. 5-22.

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DİJİTAL YOLLA SANAT EĞİTİMİNİ DESTEKLEYEN ÖRNEK BİR ÇALIŞMA

Yıl 2017, , 123 - 133, 01.12.2017
https://doi.org/10.14514/BYK.m.21478082.2017.5/2.123-133

Öz

Okul öncesinde verilen sanat eğitiminin asıl amacı bireyin yaratıcılığını ön plana çıkarmasıdır. Sanat eğitimi, bireylerin daha güçlü bir anlatıma sahip olabilmesi için bir iletişim kurma aracı olarak görülür. Bireyin duygu ve düşüncelerini somut kavramlardan yararlanarak aktarması becerilerinin geliştiğini göstermektedir. Sanat eğitimi okul öncesi dönemde olan bireylerde geleneksel yöntemin yanında uygulamalı etkinliklerle şekillenmeye başlamıştır. Teknolojinin gelişmesi her alanda olduğu gibi eğitim alanına yansımıştır. Dijital teknolojinin sanat eğitimine doğru yeni yöntemler kullanılarak aktarılması, öğrenme sürecini hızlandırmaktadır. Okul öncesi dönemde sanatsal gelişimlerini destekleyecek çalışmalar, bireyin yaratıcılığını ön plana çıkarmaya yardımcı olacaktır. Araştırmada, sanat eğitimini destekleyecek bir aplikasyon geliştirilmiştir. Aplikasyonda oyun yoluyla öğretim yöntemi okul öncesi bireylere uygulanmıştır. Bu uygulamada bireylerin sanatçı ve eseri hakkındaki görsel algılarının gelişmesi sağlanmıştır. Aplikasyonda aktif öğrenme desteklenerek kısa sürede fiziksel ve zihinsel olarak gelişim sağlanması hedeflenmiştir. Uygulama sonunda yapılan anket çalışmasına ait sonuçlar grafiklerde gösterilmiş olup sanat eğitimi açısından değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; sanat eğitiminin dijital yolla öğretilmesi bireylerin yaratıcılıklarının gelişmesine ve estetik değer yargılarının oluşmasına yarar sağladığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Acer, Dilek (2015). The Arts in Preschool Education. Arts Education Policy Rewiew, 116/1, s. 43-50.
  • Dizdar Terwiel, Canan (2010). Okulöncesi Sanat Eğitiminde Bir Malzeme Olarak ‘Kil’in Yeri, Ankara Üniversitesi Rektörlüğü Yayınları.
  • Etike, Serap (1995). Sanat Eğitimi. Öğretmen Dünyası, s. 234-24.
  • Kelekçi Olgun, Merva ve Kahraman, Mehmet Emin (2016). Okul Öncesi Dönemde Sanat Eğitiminin Farklı Teknikler Kullanılarak Öğretilmesi, Beykoz Akademi Dergisi, 4(2), s. 65-77.
  • Madeja, Stanley and Sheila Onuska (1977). Through The Arts To The Aesthetic: The CEMREL Aesthetic Education Curriculum, Eric.
  • Savva, Andri and Patrica Sanderson (2004). Artists in Cyrpriot Primary Schools: The Pupils’ Prspective. Music Education Research 6/1, s. 5-22.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Merva Kelekçi Olgun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Olgun, M. K. (2017). OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DİJİTAL YOLLA SANAT EĞİTİMİNİ DESTEKLEYEN ÖRNEK BİR ÇALIŞMA. Beykoz Akademi Dergisi, 5(2), 123-133. https://doi.org/10.14514/BYK.m.21478082.2017.5/2.123-133
AMA Olgun MK. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DİJİTAL YOLLA SANAT EĞİTİMİNİ DESTEKLEYEN ÖRNEK BİR ÇALIŞMA. Beykoz Akademi Dergisi. Aralık 2017;5(2):123-133. doi:10.14514/BYK.m.21478082.2017.5/2.123-133
Chicago Olgun, Merva Kelekçi. “OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DİJİTAL YOLLA SANAT EĞİTİMİNİ DESTEKLEYEN ÖRNEK BİR ÇALIŞMA”. Beykoz Akademi Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2017): 123-33. https://doi.org/10.14514/BYK.m.21478082.2017.5/2.123-133.
EndNote Olgun MK (01 Aralık 2017) OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DİJİTAL YOLLA SANAT EĞİTİMİNİ DESTEKLEYEN ÖRNEK BİR ÇALIŞMA. Beykoz Akademi Dergisi 5 2 123–133.
IEEE M. K. Olgun, “OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DİJİTAL YOLLA SANAT EĞİTİMİNİ DESTEKLEYEN ÖRNEK BİR ÇALIŞMA”, Beykoz Akademi Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 123–133, 2017, doi: 10.14514/BYK.m.21478082.2017.5/2.123-133.
ISNAD Olgun, Merva Kelekçi. “OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DİJİTAL YOLLA SANAT EĞİTİMİNİ DESTEKLEYEN ÖRNEK BİR ÇALIŞMA”. Beykoz Akademi Dergisi 5/2 (Aralık 2017), 123-133. https://doi.org/10.14514/BYK.m.21478082.2017.5/2.123-133.
JAMA Olgun MK. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DİJİTAL YOLLA SANAT EĞİTİMİNİ DESTEKLEYEN ÖRNEK BİR ÇALIŞMA. Beykoz Akademi Dergisi. 2017;5:123–133.
MLA Olgun, Merva Kelekçi. “OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DİJİTAL YOLLA SANAT EĞİTİMİNİ DESTEKLEYEN ÖRNEK BİR ÇALIŞMA”. Beykoz Akademi Dergisi, c. 5, sy. 2, 2017, ss. 123-3, doi:10.14514/BYK.m.21478082.2017.5/2.123-133.
Vancouver Olgun MK. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DİJİTAL YOLLA SANAT EĞİTİMİNİ DESTEKLEYEN ÖRNEK BİR ÇALIŞMA. Beykoz Akademi Dergisi. 2017;5(2):123-3.