BibTex RIS Kaynak Göster

Art and Truth

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 139 - 150, 30.06.2013

Öz

The work of art as existing composed by human being keeps itself open to knowing for human being. In this knowing human being in fact uses his view on account of mainly having the precedence of knowing what produced itself, although receives help from instruments which he used for physical existing. When what I know becomes what I compose, that depending on me for its knowledge and that becoming subject-based for this kind of knowledge is self-transparent. This means that the principle of knowledge of art is subjective.

Kaynakça

  • Adorno, T.W. (1970). Ästhetische Theorie. Frankfurt am Main: Suhrkamp.
  • Hartmann, N. (1953). Asthetik. Berlin: De Gruyter.
  • Heidegger, M. (1980). Holzwege. Frankfurt am Main: Vittorio Klostermann. Nietzsche, F. (1922). Nietzsche’s Werke: Zweite Abtheilung, Band X. Stutgart: Alfred Kröner Verlag.
  • Soykan, Ö.N. (2000). Müziksel Dünya Ütopyasında Adorno ile Bir Yolculuk. İstanbul: Bulut Yayınları.
  • Soykan, Ö.N. (2003a). Bilgi Tarzlarını Bölümleme Denemesi. Türkiye’den Felsefe Manzaraları 2. İstanbul: İnsancıl Yayınları.
  • Soykan, Ö.N. (2003b). Sanat Öldü, Yaşasın Sanat. Arayışlar: Felsefe Konuşmaları 2. İstanbul: İnsancıl Yayınları.
  • Zimmerli, W.C. (1987). Wie Autonom Kann Kunst Sein? Photorealismus und Postmodern Ästhetik. Die unvollendete Vernunft: Moderne versus Postmoderne (ed. D. Kamper & W. van Reijen). Frankfurt am Main: Suhrkamp. Özet: İnsanın meydana getirdiği varolan olarak sanat yapıtı, kendisini insanın bilmesine açık tutar. Bu bilmede insan, fiziksel varolan için kullandığı araç gereçlerden zaman zaman yardım alsa da, başlıca olarak kendi yarattığını bilme ayrıcalığına sahip olması bakımından, asıl kendi bakışını kullanır. Benim bildiğim benim meydana getirdiğim şey olduğunda, o şeyin bilgisinin bana bağlı olması, bu tarz bilginin özne temelli olması, kendiliğinden anlaşılırdır. Bu, sanatın bilgisinin ilkesinin öznel olduğu anlamına gelir. Anahtar Kelimeler: Sanat, hakikat, kavram, bilgi, varlık, öznel, nesnel.

Sanat ve Hakikat

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 139 - 150, 30.06.2013

Öz

İnsanın meydana getirdiği varolan olarak sanat yapıtı, kendisini insanın bilmesine açık tutar. Bu bilmede insan, fiziksel varolan için kullandığı araç gereçlerden zaman zaman yardım alsa da, başlıca olarak kendi yarattığını bilme ayrıcalığına sahip olması bakımından, asıl kendi bakışını kullanır. Benim bildiğim benim meydana getirdiğim şey olduğunda, o şeyin bilgisinin bana bağlı olması, bu tarz bilginin özne temelli olması, kendiliğinden anlaşılırdır. Bu, sanatın bilgisinin ilkesinin öznel olduğu anlamına gelir.

Kaynakça

  • Adorno, T.W. (1970). Ästhetische Theorie. Frankfurt am Main: Suhrkamp.
  • Hartmann, N. (1953). Asthetik. Berlin: De Gruyter.
  • Heidegger, M. (1980). Holzwege. Frankfurt am Main: Vittorio Klostermann. Nietzsche, F. (1922). Nietzsche’s Werke: Zweite Abtheilung, Band X. Stutgart: Alfred Kröner Verlag.
  • Soykan, Ö.N. (2000). Müziksel Dünya Ütopyasında Adorno ile Bir Yolculuk. İstanbul: Bulut Yayınları.
  • Soykan, Ö.N. (2003a). Bilgi Tarzlarını Bölümleme Denemesi. Türkiye’den Felsefe Manzaraları 2. İstanbul: İnsancıl Yayınları.
  • Soykan, Ö.N. (2003b). Sanat Öldü, Yaşasın Sanat. Arayışlar: Felsefe Konuşmaları 2. İstanbul: İnsancıl Yayınları.
  • Zimmerli, W.C. (1987). Wie Autonom Kann Kunst Sein? Photorealismus und Postmodern Ästhetik. Die unvollendete Vernunft: Moderne versus Postmoderne (ed. D. Kamper & W. van Reijen). Frankfurt am Main: Suhrkamp. Özet: İnsanın meydana getirdiği varolan olarak sanat yapıtı, kendisini insanın bilmesine açık tutar. Bu bilmede insan, fiziksel varolan için kullandığı araç gereçlerden zaman zaman yardım alsa da, başlıca olarak kendi yarattığını bilme ayrıcalığına sahip olması bakımından, asıl kendi bakışını kullanır. Benim bildiğim benim meydana getirdiğim şey olduğunda, o şeyin bilgisinin bana bağlı olması, bu tarz bilginin özne temelli olması, kendiliğinden anlaşılırdır. Bu, sanatın bilgisinin ilkesinin öznel olduğu anlamına gelir. Anahtar Kelimeler: Sanat, hakikat, kavram, bilgi, varlık, öznel, nesnel.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Naci Soykan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Soykan, Ö. N. (2013). Sanat ve Hakikat. Beytulhikme An International Journal of Philosophy, 3(1), 139-150.