Misafir askerî personel ve öğrencilerin genel Türkçeyi öğreniminin yanı sıra Türkçe askerî terimleri, özellikle Türkiye’de Türkçe öğrenenlerin günlük yaşamlarında karşılaştıkları komut ifadelerini hazır bulunuşluk seviyelerine göre öğrenmeleri büyük önem arz etmektedir. Bu, mesleki Türkçeyi öğrenmenin yanı sıra eğitim sürecinde ast ve üst ilişkilerinde de farkında olmaları gereken bir alanı oluşturmaktadır. Askerî komutların özel amaçlı Türkçe öğretimi kapsamında misafir askerî personel ve öğrencilere öğretilmesini konu alan bu çalışmada, komutlar dil bilgisel açıdan bir tasnife tabi tutulmuş, sonuç olarak komutların öğrencilerin dil seviyelerini belirten kurlara göre dağılımı hakkında bir öneride bulunulmuştur. İncelenen askerî komutların genel itibariyle söz tasarrufu sayesinde doğrudanlığı ve yaptırım gücünü artırdığı anlaşılmaktadır. Bildirim ve yaptırım aşamalarına ait sözcüklerin yahut genel Türkçede kullanılan eklerin çeşitli kategorilerde kullanılmamış olması emirlerin genel olarak gerek tek kişi yerine bir askerî topluluğa verilmesi gerekse askerî bağlam içerisinde farkında olunması ve söz tasarrufuna gidilmesi gibi sebeplere bağlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 4 |