Allah, İslam’ın birinci kaynağı olan Kur’ân’ı kendi
muhafazası altına almasıyla, herhangi bir beşerî müdahale söz konusu değilken,
Kur’ân’ın tefsîr ve tebyîn görevini yapan hadîs, ilk asırlardan itibaren
müdahale ve saldırılara maruz kalmış ve bu müdahaleler günümüze kadar devam
etmiştir. Hadîsleri intikal ettiren sahabenin beşer ve beşerî za’fiyetlerle
malûl olmakla saldırılara açık olmalarının bu müdahalelerde rolü büyük
olmuştur.
Oysa, Allah,
Rasûlü ve icma-ı ümmetle tezkiye ve ta’dîl edilen sahabenin konumu çok
farklıdır. Zira sahabe vahye şahit olmuş, Rasûlullah (s)’ın sohbetlerine, vahyi
açıklama kriterlerine ve uygulama şekline mazhar olmuş, O’nun eğitiminden
geçmiş, O’nun ahlakıyle karakterize olmuş ve o disiplinle hem Kur’ân’ı, hem
hadîsleri rivayet etmiş; illet ve makasıdına göre hüküm istinbatında
bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |