Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Abbas Hasan, en-Nahvü’l-Vâfî maa Rabtihi mi-Esâlibi’r-Refi’a ve’l-Hayati’l-Luğaviyye. Kahire: 4.bs, Dârü’l-Maârif, 1970-1976

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 1, 158 - 160, 15.06.2022
https://doi.org/10.53442/bider.vi.1125310

Öz

Son dönem nahiv-dil âlimi olan Abbas Hasan modern dönemde nahivde yenileşme çabalarına destek vermiştir. İyi bir dil eğitimi aldıktan sonra yıllarca Arap dili öğretmenliği yaparak dil öğretimi alanında tecrübe sahibi olmuştur. Modern dönem araştırmacılarına hitap edecek yeni bir eserin gerekliliğini fark ettiğinde zamanla kendisi için bir başvuru kaynağı olarak hazırladığı çalışmalarını en-Nahvü’l-vâfî adı ile yayınlamıştır. Eser müellifin tecdit düşüncesini bu eser ile somut hale getirmiştir. Yirmiyi aşkın baskısı bulunan eser lisansüstü öğrencilerine ve alanın uzmanlarına hitap edecek şekilde iki kısım olarak kurgulanmıştır. Eser tecdit düşüncesini geleneğe bağlı kalarak ele almıştır. Bu yüzden İbn Malik’in Elfiyye adlı eseri kitabın ana kaynağıdır.

Kaynakça

  • Çelik, Muhammet. Arap Dili Gramerindeki Yenileşme Hareketlerinin Teorik Temelleri. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019. Durmuş, İsmail. “Nahiv”. Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi. 32/300-306. İstanbul: TDV Yayınları, 2006. Hasan, Abbas. en-Nahvü’l-vâfî maa rabtihi bi-esâlibi’r-refi’a ve’l-hayati’l-luğaviyyeti’l-müteceddide. Kahire: Dârü’l-Maârif, 4. Basım, 1975. Mehîrî, Abdülkadir el-. “en-Nahvu’l-vâfî telif Abbas Hasan”. Havliyyâtu el-Câmiati’t-Tûnusiyye 2 (1965), 253-255.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat ve Edebiyat, Din Araştırmaları
Bölüm Kitap Tanıtımları
Yazarlar

Abdullah Bilin 0000-0002-8360-4226

Erken Görünüm Tarihi 10 Haziran 2022
Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Bilin, Abdullah. “Abbas Hasan, En-Nahvü’l-Vâfî Maa Rabtihi Mi-Esâlibi’r-Refi’a ve’l-Hayati’l-Luğaviyye. Kahire: 4.Bs, Dârü’l-Maârif, 1970-1976”. Bitlis İslamiyat Dergisi 4/1 (Haziran 2022), 158-160. https://doi.org/10.53442/bider.vi.1125310.