Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Consumer Response to Messages in Marketing Communication: An Analysis of the Gassal Series Campaign

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 2, 91 - 99, 30.10.2025
https://doi.org/10.38057/bifd.1782387

Öz

Marketing communication processes encompass all elements involved in delivering a message about a product, topic, or idea to the target audience through appropriate strategies and media. In marketing communication efforts, advertising and public relations are commonly used tools that focus on conveying messages related to the product, the brand, or the organization itself. Functionally, these tools aim to inform, shape attitudes, and persuade. From the consumer perspective, responses to marketing communication messages are conceptualized around factors such as attitudes toward the content, the advertisement, and the brand. Various studies have demonstrated significant relationships between consumer attitudes and outcomes such as purchasing behavior, brand image, and brand-related attitudes. Conversely, negative consumer attitudes toward messages may harm the brand’s image and reputation. This study, analyzes consumer/user reactions to promotional messages of the series Gassal, broadcast on the Tabii platform through user-generated content on Ekşi Sözlük, one of the most visited websites in Türkiye. The findings indicate that the reactions are primarily centered on three aspects: the public broadcaster as the message source, content of the message itself, and the use of medium.

Etik Beyan

Ethics committee approval and/or legal/special permission is not required due to the use of published information in the study.

Destekleyen Kurum

The article did not receive financial support from any institution, organization or funding source.

Kaynakça

  • Acemal. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171134723 adresinden erişilmiştir.
  • Akyüz, A. (2010). Reklama yönelik tutum: Belirleyici faktör olarak inançlar. Marmara İletişim Dergisi, 17, 214–227.
  • Alpal. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171079016 adresinden erişilmiştir.
  • Alphateam. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171103472 adresinden erişilmiştir
  • Aslantürk, G., & Turgut, H. (2013). 8284 Vakası: Ekşi Sözlük’te cinsiyetçi kamusallığın yeniden üretilmesi. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, 2(1), 45–76.
  • Atar, G. M., & İspir, N. B. (2019). Geleneksel ve sosyal medyada reklama yönelik tutum ve reklam değeri arasındaki ilişkinin karşılaştırılması. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 31, 305–322.
  • Avşar, Z. (2005). Kamu hizmeti yayıncılığı, uluslararası yaklaşımlar ve Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, 1, 93–124.
  • Babacan, M. (2005). Reklamcılık: Temel kavramlar. Detay.
  • Babypink. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171118045 adresinden erişilmiştir.
  • Başok Yurdakul, N. (2007). Bütünleşik pazarlama iletişiminde stratejik planlamanın önemi. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, 2, 391–398.
  • Baydakik. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171130641 adresinden erişilmiştir.
  • Belch, G. E., & Belch, M. A. (2003). Advertising and promotion: An integrated marketing communications perspective. McGraw-Hill.
  • Birdirbir Oynarken Sek Sek Seken Kedi. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171132228 adresinden erişilmiştir.
  • Birsen, Ö., & Kayador, V. (2011). TRT radyo prodüktörlerinin Türkiye’de kamusal radyo programcılığı ve popüler radyo programcılığı üzerine değerlendirmeleri. Selçuk İletişim, 6(4), 18–30.
  • Blakeman, R. (2018). Integrated marketing communication: Creative strategy from idea to implementation. Rowman & Littlefield.
  • Çakır, V. (2006). Reklamların beğenilmesinin tüketicilerin marka tutumlarına etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (15), 663–687.
  • Cankaya, Ö. (1993). Türkiye’de televizyonculuğun gelişimi ve bugünkü durumu. Marmara İletişim Dergisi, 2(2), 221-236.
  • Copley, P. (2004). Marketing communications management: Concepts and theories, cases and practices. Elsevier.
  • Davies, M. (1993). Developing combinations of message appeals for campaign management. European Journal of Marketing, 27(1), 45–63.
  • Dilsiz İcimdeki Ses. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171081702 adresinden erişilmiştir.
  • Duncan, T. R., & Everett, S. E. (1993). Client perceptions of integrated marketing communications. Journal of Advertising Research, May/June, 30–39.
  • Elden, M., & Bakır, U. (2010). Reklam çekicilikleri: Cinsellik, mizah, korku. İletişim Yayınları.
  • Elden, M., Ulukök, Ö., & Yeygel, S. (2004). Şimdi reklamlar. İletişim Yayınları.
  • Emesdos. (2024) Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171120172 adresinden erişilmiştir.
  • Enestak. (2024) Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171133403 adresinden erişilmiştir.
  • Eşiyok, E. (2017). Dergi reklamlarındaki reklam çekiciliklerine yönelik bir inceleme: All dergisi örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 641–656.
  • Ewing, M. T. (2009). Integrated marketing communications measurement and evaluation. Journal of Marketing Communications, 15(2–3), 103–117.
  • Fill, C., & Turnbull, S. (2023). Marketing communications. Pearson.
  • Gürel, E., & Yakın, M. (2007). Ekşi Sözlük: Postmodern elektronik kültür. Selçuk İletişim, 4(4), 203-219.
  • Hayes, D. C., Hendrix, J. A., & Kumar, P. D. (2013). Public relations cases. Wadsworth, Cengage Learning ALL.
  • Holalulu. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171238167 adresinden erişilmiştir.
  • İşleyen, A. (2019). İnternet, kamusal alan ve demokrasi : Ekşi Sözlük’te bedelli askerlik tartışmaları örneği. NOSYON: Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi, (2), 50-63.
  • İspir, N. B., & Suher, H. K. (2009). SMS reklamlarına yönelik tüketici tutumları. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5(4), 5–17.
  • Jagerpanzer. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171121342 adresinden erişilmiştir.
  • Jealousydb. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171124646 adresinden erişilmiştir.
  • Johnson, C. (2006, September 17). Cutting through advertising clutter. CBC News. https://www.cbsnews.com/news/cutting-through-advertising-clutter/
  • Johnson, S. (2014). New research sheds light on daily ad exposures. SJ Insights. https://sjinsights.net/2014/09/29/new-research-she-ds-light-on-daily-ad-exposures/
  • Justinianusuntorunuyumdediminanmadilar. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171106853 adresinden erişilmiştir.
  • Lane Keller, K. (2001). Mastering the marketing communications mix: Micro and macro perspectives on integrated marketing communication programs. Journal of Marketing Management, 17(7–8), 819–847.
  • Kitchen, P. J., & Burgmann, I. (2015). Integrated marketing communication: Making it work at a strategic level. Journal of Business Strategy, 36(4), 34–39.
  • Kitchen, P. J., Brignell, J., Li, T., & Jones, G. S. (2004). The emergence of IMC: A theoretical perspective. Journal of Advertising Research, 44(1), 19–30.
  • Kurk Mantolu Maradona. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171051632 adresinden erişilmiştir.
  • Lightofdesire. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171079053 adresinden erişilmiştir.
  • Matiati. (2024) Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171131545 adresinden erişilmiştir.
  • Muzmin Rocker. (2024) Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171114984 adresinden erişilmiştir.
  • Neuman, W. L. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches. Pearson.
  • Odabaşı, Y. (1989). Pazarlama iletişiminde mesaj. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(2), 77–86.
  • Opena, A., & Dudkiewicz, L. (2025). Ad blockers usage statistics [2025]: Who’s Blocking Ads & Why?. Croping. https://cropink.com/ad-blockers-usage-statistics
  • Raffreddore. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171104800 adresinden erişilmiştir.
  • Reklamcılar Derneği. (tarih yok). Uluslararası reklam uygulama esasları. 1 Ağustos 2025 tarihinde https://rd.org.tr/www/rd/assets/doc/icc-1.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Seviptekavusamayaninsan. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171123383 adresinden erişilmiştir.
  • Söğüt, F. (2020). İnternet sözlüklerinde mekânsal ötekileştirme üzerine bir araştırma: Ekşi Sözlük'te Esenyurt başlığı örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (e-gifder), 8(1), 45-68.
  • Şener, G., & Uztuğ, F. (2012). Reklamda cinsel çekiciliklerin iletişim etkisi ile ahlaki değerlendirmesine yönelik tutum araştırması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(3), 153–168.
  • Tiryaki, S. (2023). Ekşi sözlük kullanıcılarının kadına şiddeti önlemeye dair çözüm önerilerinin analizi. Marmara Üniversitesi Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları Dergisi, 7(2), 37-64.
  • The European Broadcasting Union. (tarih yok). What is public service media? 8 Mayıs 2025 tarihinde https://www.ebu.ch/about/public-service-media adresinden erişilmiştir.
  • Topal, O. (2021). TRT Genel Müdürü Eren: Yayın strateji merkezi sayesinde tüm kanallarımızın 5 yıllık planları hazır. Anadolu Ajansı. 8 Mayıs 2025 tarihinde https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/trt-genel-muduru-eren-yayin-strateji-merkezi-sayesinde-tum-kanallarimizin-5-yillik-planlari-hazir/2279132 adresinden erişilmiştir.
  • Tosun, N. B. (2008). Sosyal sorumluluk bağlamında reklamda etik anlayışı. İ. Sayımer & P. Eraslan Yayınoğlu (Eds.), Halkla ilişkiler ve reklam üzerine etik değerlendirmeler içinde (ss. 247–282). Beta.
  • Tosun, N. B. (2017). Marka yönetimi. Beta.
  • TRT. (tarih yok). Tarihçe dünden bugüne...1 Ağustos 2025 tarihinde https://www.trt.net.tr/kurumsal/tarihce adresinden erişilmiştir.
  • TRT. (2023). TRT 2023 faaliyet raporu. 8 Mayıs 2025 tarihinde https://cdn-o.pr.trt.com.tr/trtportal/pdf/20980600.pdf adresinden erişilmiştir.
  • TRT. (2024). TRT 2024 faaliyet raporu. 1 Ağustos 2025 https://cdn-o.pr.trt.com.tr/trtportal/pdf/21401240.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Tunalizade. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171134450 adresinden erişilmiştir.
  • Ünlü, T. T. (2024). Türkiye’ de Güney Kore dramaları: Ekşi Sözlük. Global Media Journal Turkish Edition, 14(28), 1–30.
  • Üstünbaş Erdoğan, B. (2021). Reklamlarda yaratıcılık ve özgünlük bağlamında reklam etiği: THY’nin reklam filminin karşılaştırmalı göstergebilimsel analizi. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2), 28–55.
  • Wernick, A. (1994). Promosyon kültürü reklam, ideoloji ve sembolik anlatım. Bilim Sanat.
  • Wilmshurst, J. (2005). How advertising works. A. R. Mackay (Ed.), The practice of advertising içinde (ss. 23-43). Oxford: Elsevier.
  • Zia, A., Javed, N., & Bilal, M. (2018). Copy writing elements and brand relationship: an analysis of print advertisements’ language. Global Social Sciences Review, 3(3), 410–430.

Pazarlama İletişiminde Mesaja Yönelik Tüketici Tepkisi: ‘Ölünce Beni Kim Yıkayacak?’ Mesajlarına Yönelik Bir İnceleme

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 2, 91 - 99, 30.10.2025
https://doi.org/10.38057/bifd.1782387

Öz

Pazarlama iletişimi süreçleri bir ürüne, konuya ya da fikre yönelik mesajın uygun stratejilerle ve uygun mecralarla hedef kitleyle buluşmasını içeren unsurların tümünü kapsamaktadır. Pazarlama iletişimi çalışmalarında yoğun olarak kullanılan reklam ile halkla ilişkiler, ürünü, markayı ya da kuruluşun kendisine ilişkin mesajları konu olarak belirlerken; işlevleri açısından bilgilendirme, tutum oluşturma, ikna etme noktalarına odaklanmaktadır. Tüketici perspektifinden yapılan çalışmalar incelendiğinde ise tüketicinin pazarlama iletişimi mesajlarına yönelik tepkileri içeriğin kendisine yönelik tutum, reklama yönelik tutum, markaya yönelik tutum gibi noktalarda kavramsallaşmaktadır. Farklı çalışmalar, tüketici tutumları ile satın alma davranışı, marka imajı, markaya yönelik tutum gibi noktalar arasında bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Tüketicilerin mesajlara yönelik olumsuz tutumları ise marka imajına ve itibarına zarar verebilecek bir durumu ortaya çıkartabilir. Bu çalışmada içerik analizi tekniği kullanılarak Tabii platformunda yayınlanmakta olan Gassal dizisinin tanıtımında mesaj olarak kullanılan “Ölünce Beni Kim Yıkayacak ?” sorusuna yönelik tüketicilerin/kullanıcıların tepkileri en çok ziyaret edilen web sayfalarından biri olan Ekşi Sözlük platformundaki içeriklerle incelenmektedir. Çalışmanın bulgularında kaynağın kamu yayıncısı olması, mesajın kendisi ve mecra kullanımı unsurlarında tepkilerin yoğunlaştığı görülmektedir.

Etik Beyan

Çalışmada yayınlanmış bilgilerin kullanımı nedeniyle etik kurul izni ve/veya yasal/özel izin gerekmemektedir.

Destekleyen Kurum

Makale, herhangi bir kurum, kuruluş veya fon kaynağından maddi destek almamıştır.

Kaynakça

  • Acemal. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171134723 adresinden erişilmiştir.
  • Akyüz, A. (2010). Reklama yönelik tutum: Belirleyici faktör olarak inançlar. Marmara İletişim Dergisi, 17, 214–227.
  • Alpal. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171079016 adresinden erişilmiştir.
  • Alphateam. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171103472 adresinden erişilmiştir
  • Aslantürk, G., & Turgut, H. (2013). 8284 Vakası: Ekşi Sözlük’te cinsiyetçi kamusallığın yeniden üretilmesi. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, 2(1), 45–76.
  • Atar, G. M., & İspir, N. B. (2019). Geleneksel ve sosyal medyada reklama yönelik tutum ve reklam değeri arasındaki ilişkinin karşılaştırılması. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 31, 305–322.
  • Avşar, Z. (2005). Kamu hizmeti yayıncılığı, uluslararası yaklaşımlar ve Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, 1, 93–124.
  • Babacan, M. (2005). Reklamcılık: Temel kavramlar. Detay.
  • Babypink. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171118045 adresinden erişilmiştir.
  • Başok Yurdakul, N. (2007). Bütünleşik pazarlama iletişiminde stratejik planlamanın önemi. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, 2, 391–398.
  • Baydakik. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171130641 adresinden erişilmiştir.
  • Belch, G. E., & Belch, M. A. (2003). Advertising and promotion: An integrated marketing communications perspective. McGraw-Hill.
  • Birdirbir Oynarken Sek Sek Seken Kedi. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171132228 adresinden erişilmiştir.
  • Birsen, Ö., & Kayador, V. (2011). TRT radyo prodüktörlerinin Türkiye’de kamusal radyo programcılığı ve popüler radyo programcılığı üzerine değerlendirmeleri. Selçuk İletişim, 6(4), 18–30.
  • Blakeman, R. (2018). Integrated marketing communication: Creative strategy from idea to implementation. Rowman & Littlefield.
  • Çakır, V. (2006). Reklamların beğenilmesinin tüketicilerin marka tutumlarına etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (15), 663–687.
  • Cankaya, Ö. (1993). Türkiye’de televizyonculuğun gelişimi ve bugünkü durumu. Marmara İletişim Dergisi, 2(2), 221-236.
  • Copley, P. (2004). Marketing communications management: Concepts and theories, cases and practices. Elsevier.
  • Davies, M. (1993). Developing combinations of message appeals for campaign management. European Journal of Marketing, 27(1), 45–63.
  • Dilsiz İcimdeki Ses. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171081702 adresinden erişilmiştir.
  • Duncan, T. R., & Everett, S. E. (1993). Client perceptions of integrated marketing communications. Journal of Advertising Research, May/June, 30–39.
  • Elden, M., & Bakır, U. (2010). Reklam çekicilikleri: Cinsellik, mizah, korku. İletişim Yayınları.
  • Elden, M., Ulukök, Ö., & Yeygel, S. (2004). Şimdi reklamlar. İletişim Yayınları.
  • Emesdos. (2024) Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171120172 adresinden erişilmiştir.
  • Enestak. (2024) Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171133403 adresinden erişilmiştir.
  • Eşiyok, E. (2017). Dergi reklamlarındaki reklam çekiciliklerine yönelik bir inceleme: All dergisi örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 641–656.
  • Ewing, M. T. (2009). Integrated marketing communications measurement and evaluation. Journal of Marketing Communications, 15(2–3), 103–117.
  • Fill, C., & Turnbull, S. (2023). Marketing communications. Pearson.
  • Gürel, E., & Yakın, M. (2007). Ekşi Sözlük: Postmodern elektronik kültür. Selçuk İletişim, 4(4), 203-219.
  • Hayes, D. C., Hendrix, J. A., & Kumar, P. D. (2013). Public relations cases. Wadsworth, Cengage Learning ALL.
  • Holalulu. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171238167 adresinden erişilmiştir.
  • İşleyen, A. (2019). İnternet, kamusal alan ve demokrasi : Ekşi Sözlük’te bedelli askerlik tartışmaları örneği. NOSYON: Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi, (2), 50-63.
  • İspir, N. B., & Suher, H. K. (2009). SMS reklamlarına yönelik tüketici tutumları. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5(4), 5–17.
  • Jagerpanzer. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171121342 adresinden erişilmiştir.
  • Jealousydb. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171124646 adresinden erişilmiştir.
  • Johnson, C. (2006, September 17). Cutting through advertising clutter. CBC News. https://www.cbsnews.com/news/cutting-through-advertising-clutter/
  • Johnson, S. (2014). New research sheds light on daily ad exposures. SJ Insights. https://sjinsights.net/2014/09/29/new-research-she-ds-light-on-daily-ad-exposures/
  • Justinianusuntorunuyumdediminanmadilar. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171106853 adresinden erişilmiştir.
  • Lane Keller, K. (2001). Mastering the marketing communications mix: Micro and macro perspectives on integrated marketing communication programs. Journal of Marketing Management, 17(7–8), 819–847.
  • Kitchen, P. J., & Burgmann, I. (2015). Integrated marketing communication: Making it work at a strategic level. Journal of Business Strategy, 36(4), 34–39.
  • Kitchen, P. J., Brignell, J., Li, T., & Jones, G. S. (2004). The emergence of IMC: A theoretical perspective. Journal of Advertising Research, 44(1), 19–30.
  • Kurk Mantolu Maradona. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171051632 adresinden erişilmiştir.
  • Lightofdesire. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171079053 adresinden erişilmiştir.
  • Matiati. (2024) Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171131545 adresinden erişilmiştir.
  • Muzmin Rocker. (2024) Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171114984 adresinden erişilmiştir.
  • Neuman, W. L. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches. Pearson.
  • Odabaşı, Y. (1989). Pazarlama iletişiminde mesaj. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(2), 77–86.
  • Opena, A., & Dudkiewicz, L. (2025). Ad blockers usage statistics [2025]: Who’s Blocking Ads & Why?. Croping. https://cropink.com/ad-blockers-usage-statistics
  • Raffreddore. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171104800 adresinden erişilmiştir.
  • Reklamcılar Derneği. (tarih yok). Uluslararası reklam uygulama esasları. 1 Ağustos 2025 tarihinde https://rd.org.tr/www/rd/assets/doc/icc-1.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Seviptekavusamayaninsan. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171123383 adresinden erişilmiştir.
  • Söğüt, F. (2020). İnternet sözlüklerinde mekânsal ötekileştirme üzerine bir araştırma: Ekşi Sözlük'te Esenyurt başlığı örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (e-gifder), 8(1), 45-68.
  • Şener, G., & Uztuğ, F. (2012). Reklamda cinsel çekiciliklerin iletişim etkisi ile ahlaki değerlendirmesine yönelik tutum araştırması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(3), 153–168.
  • Tiryaki, S. (2023). Ekşi sözlük kullanıcılarının kadına şiddeti önlemeye dair çözüm önerilerinin analizi. Marmara Üniversitesi Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları Dergisi, 7(2), 37-64.
  • The European Broadcasting Union. (tarih yok). What is public service media? 8 Mayıs 2025 tarihinde https://www.ebu.ch/about/public-service-media adresinden erişilmiştir.
  • Topal, O. (2021). TRT Genel Müdürü Eren: Yayın strateji merkezi sayesinde tüm kanallarımızın 5 yıllık planları hazır. Anadolu Ajansı. 8 Mayıs 2025 tarihinde https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/trt-genel-muduru-eren-yayin-strateji-merkezi-sayesinde-tum-kanallarimizin-5-yillik-planlari-hazir/2279132 adresinden erişilmiştir.
  • Tosun, N. B. (2008). Sosyal sorumluluk bağlamında reklamda etik anlayışı. İ. Sayımer & P. Eraslan Yayınoğlu (Eds.), Halkla ilişkiler ve reklam üzerine etik değerlendirmeler içinde (ss. 247–282). Beta.
  • Tosun, N. B. (2017). Marka yönetimi. Beta.
  • TRT. (tarih yok). Tarihçe dünden bugüne...1 Ağustos 2025 tarihinde https://www.trt.net.tr/kurumsal/tarihce adresinden erişilmiştir.
  • TRT. (2023). TRT 2023 faaliyet raporu. 8 Mayıs 2025 tarihinde https://cdn-o.pr.trt.com.tr/trtportal/pdf/20980600.pdf adresinden erişilmiştir.
  • TRT. (2024). TRT 2024 faaliyet raporu. 1 Ağustos 2025 https://cdn-o.pr.trt.com.tr/trtportal/pdf/21401240.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Tunalizade. (2024). Ölünce beni kim yıkayacak. Ekşi Sözlük. https://eksisozluk.com/entry/171134450 adresinden erişilmiştir.
  • Ünlü, T. T. (2024). Türkiye’ de Güney Kore dramaları: Ekşi Sözlük. Global Media Journal Turkish Edition, 14(28), 1–30.
  • Üstünbaş Erdoğan, B. (2021). Reklamlarda yaratıcılık ve özgünlük bağlamında reklam etiği: THY’nin reklam filminin karşılaştırmalı göstergebilimsel analizi. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2), 28–55.
  • Wernick, A. (1994). Promosyon kültürü reklam, ideoloji ve sembolik anlatım. Bilim Sanat.
  • Wilmshurst, J. (2005). How advertising works. A. R. Mackay (Ed.), The practice of advertising içinde (ss. 23-43). Oxford: Elsevier.
  • Zia, A., Javed, N., & Bilal, M. (2018). Copy writing elements and brand relationship: an analysis of print advertisements’ language. Global Social Sciences Review, 3(3), 410–430.
Toplam 67 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Pazarlama İletişimi, Reklam
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şükrü Güler 0000-0003-3482-5417

Erken Görünüm Tarihi 30 Ekim 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 11 Eylül 2025
Kabul Tarihi 12 Ekim 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güler, Ş. (2025). Pazarlama İletişiminde Mesaja Yönelik Tüketici Tepkisi: ‘Ölünce Beni Kim Yıkayacak?’ Mesajlarına Yönelik Bir İnceleme. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 8(2), 91-99. https://doi.org/10.38057/bifd.1782387