Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖDÜL YÖNETİMİ İŞLETMELER AÇISINDAN DEĞER VE ÖNEMİ

Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 2, 271 - 295, 16.12.2019

Öz

Ödül yönetimi,
çalışanların adil ve tutarlı bir şekilde ödüllendirilmesi için örgütler
tarafından strateji ve politikaların oluşturulması ve uygulanması sürecidir.
Ödül yönetiminde örgütler, çalışanların
motivasyonlarını örgütsel hedefler doğrultusunda yönlendirmek amacıyla ödül
sistemlerini kullanır. Çalışanların performans göstermeye motive
edilebilmeleri, ödül sistemlerinin iyi tasarlanmasına ve bu sistemlerin tüm
çalışanlar tarafından benimsenmesine bağlıdır.

Ödül politikaları örgütlerin ödül uygulamalarına ilişkin
karar vermede kullandıkları prensiplerdir. Ödül stratejileri, ödül
politikalarının gerçekleştirilebilmesi için örgütlerin uzun vadede ne yapmayı
planladığını gösterir. Ödül felsefesi ise, ödül stratejileri, örgüt
stratejileri, İK stratejileri ve yönetimin bakış açısı çerçevesinde
geliştirilen ve çalışanların nasıl ödüllendirileceğine dair yol gösteren
ilkelerdir. Bunların tamamı, etkili bir ödül yönetiminin gerçekleştirilebilmesi
için üst yönetimin göz ardı etmemesi gereken son derece önemli konulardır.

Ödül yönetimi de, örgütün diğer yönetim ve İK
fonksiyonları gibi birçok bileşeni içinde barındıran bir süreç halinde
gerçekleşir. İşletme stratejisi ile bütünleştirilmiş bir ödül stratejisinin
geliştirilmesi ile başlayan bu süreç, iş değerlendirmesi ve pazar araştırması
ile devam eder. Ayrıca süreç dahilinde çalışanların katkılarının
değerlendirildiği performans yönetimi uygulamaları gerçekleştirilir.







Örgütlerin
çoğunda, tüm çalışanları kapsayan genel bir ödül sistemi bulunmaktadır. Ancak
bazı özel çalışan gruplarının ödüllendirilmesi, diğerlerinden farklı ödül
yöntemlerinin benimsenmesini gerektirmektedir. Bu çalışanlar grupları:
yöneticiler, üst düzey yöneticiler, satış ve müşteri hizmetleri temsilcileri,
bilgi çalışanları ve el işçileridir.

Kaynakça

  • Anku, Joycelyn Samatha and others (2018), “Concept of Reward Management, Reward System and Corporate Efficiency”, International Journal of Economics, Commerce and Management, (February 2018), 6(2): 621-637.
  • Armstrong, Michael (2006), A Handbook of Human Resource Management Practice, Tenth Edition, London and Philadelphia: Kogan Page.
  • Armstrong, Michael (2007), A Handbook of Employee Reward Management and Practice, 2nd Edition, London and Philadelphia: Kogan Page.
  • Armstrong, Michael and Helen Murlis (2007), Reward Management A Handbook of Remuneration Strategy and Practice, Revised 5th Edition, London and Philadelphia: Kogan Page.
  • Armstrong, Michael and Stephen Taylor (2014), Armstrong’s Handbook Of Human Resource Management Practice, Thirteenth Edition, Kogan Page.
  • Bosco, Betty Mkasia (2014), Reward Management Practices And Employee Performance At Nakumatt Holdings Ltd, A Research Project Submitted In Partial Fulfillment of The Requirements for The Award of The Degree of Master of Business Administration, University of Nairobi, School of Business.
  • Chandra, Ajita and others (2018), “Reward Management Practices and Its Impact on Employees Motivation: An Evidence From Some Service Organizations In Lucknow”, International Journal Of Research In Computer Applıcation & Management, (March 2018), 8(03): 1-6.
  • Chidinma A., Eze (2012), The Role of Reward Management In Organizational Performance (A Study of University of Nigeria Nsukka), University of Nigeria Enugu Campus, Department of Management Faculty of Business Administration.
  • CIPD (2013), Reward Management 2013, Annual Survey Report 2013.
  • David, Shine and others (2015), “Reward Management System”, International Journal Of Core Engineering & Management, (May 2015), 2(2): 1-15.
  • Demir, Sevda ve Firdevs Yaşar (2018), “Ödül Yönetiminin İşgücü Atikliği Üzerine Etkisi: Kahramanmaraş İli Tekstil Sektöründe Bir Araştırma”, Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, (Kasım 2018), 8(3): 705-719.
  • Erdemir, Erkan (2012), “Ödüllendirme Stratejisi”, (eds.) Serap Benligiray (2012), Ücret ve Ödül Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, içinde: 133-151.
  • Güngör, Pınar (2011), “The Relationship between Reward Management System and Employee Performance with the Mediating Role of Motivation: A Quantitative Study on Global Banks”, Procedia Social and Behavioral Sciences, 24: 1510–1520.
  • Karalar, Serol (2015), Ödül Yönetiminin Örgütsel Özdeşleşme İle İşgücü Atikliği Üzerine Etkisi ve Bir Araştırma, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı.
  • Karatepe, Selma (2005), “Ödüllendirme Yönetimi: Örgütlerde Güdülemeye Duyarlı Bir Yaklaşım”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 60(4): 117-132.
  • Kathombe, Mary Wambui and others (2018), “Reward Management Strategies and Employee Performance in Selected Universities in Nakuru County, Kenya”, Journal of Human Resource Management, 6(3): 95-102.
  • Korir, Isaack ve Dinah Kipkebut (2016), “The Effect of Reward Management on Employees Commitment in the Universities in Nakuru County-Kenya”, Journal of Human Resource Management, 4(4): 37-48.
  • Murphy, Brian (2015), The İmpact Of Reward Systems On Employee Performance, Dublin Business School, Masters of Business Administration.
  • Okotoh, Millicent A. (2015), The Perceived Effect of Reward Management Practices on Factors Influencing Employee Retention at Communications Authority of Kenya, A Research Project Submitted In Partial Fulfilment of The Requirements For The Award of The Degree of Master of Science, University of Nairobi, in Human Resource Management, School of Business.
  • Riaz, Haseeb and others (2018), “Total Rewards and Employee Performance: Investigating the Mediating Role of Employee Motivation in Telecom Sector”, Pakistan Administrative Review, 2(3): 342-356.
  • Rubino, A. John (1997), “A Guide To Successfully Managing Employee Performance: Linking Performance Management, Reward Systems, And Management Training”, Employment Relations Today, (Summer 1997), 24(2): 45-53.
  • Ryan, Alan J. ve Julia Pointon (2007), “Reward And Performance Management”, (eds.) Julie Beardwell ve Tim Claydon (2007), Human Resource Management A Contemporary Approach, Fifth Edition, Pearson Education, in: 487-522.
  • Thompson, Amanda ve Alan J. Ryan (2013), “Employee Reward”, (eds.) Julie Beardwell and Amanda Thompson (2013), Human Resource Management A Contemporary Approach, Pearson, in: 454-496.
  • Web 1: https://nscpolteksby.ac.id/ebook/files/Ebook/Business%20Administration/ARMSTRONGS%20HANDBOOK%20OF%20HUMAN%20RESOURCE%20MANAGEMENT%20PRACTICE/46%20-%20Reward%20Management.pdf
  • Web 2:https://www.business.tas.gov.au/__data/assets/pdf_file/0005/119327/Chapter-4-Motivate-Manage-Reward.pdf
  • Web 3:http://web.vdw.co.za/sara/file%20storage/Draft%203_1%20A%20Reward%20Strategy%20and%20Management%20Standards%201102007%202%20(1).pdf
Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 2, 271 - 295, 16.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Anku, Joycelyn Samatha and others (2018), “Concept of Reward Management, Reward System and Corporate Efficiency”, International Journal of Economics, Commerce and Management, (February 2018), 6(2): 621-637.
  • Armstrong, Michael (2006), A Handbook of Human Resource Management Practice, Tenth Edition, London and Philadelphia: Kogan Page.
  • Armstrong, Michael (2007), A Handbook of Employee Reward Management and Practice, 2nd Edition, London and Philadelphia: Kogan Page.
  • Armstrong, Michael and Helen Murlis (2007), Reward Management A Handbook of Remuneration Strategy and Practice, Revised 5th Edition, London and Philadelphia: Kogan Page.
  • Armstrong, Michael and Stephen Taylor (2014), Armstrong’s Handbook Of Human Resource Management Practice, Thirteenth Edition, Kogan Page.
  • Bosco, Betty Mkasia (2014), Reward Management Practices And Employee Performance At Nakumatt Holdings Ltd, A Research Project Submitted In Partial Fulfillment of The Requirements for The Award of The Degree of Master of Business Administration, University of Nairobi, School of Business.
  • Chandra, Ajita and others (2018), “Reward Management Practices and Its Impact on Employees Motivation: An Evidence From Some Service Organizations In Lucknow”, International Journal Of Research In Computer Applıcation & Management, (March 2018), 8(03): 1-6.
  • Chidinma A., Eze (2012), The Role of Reward Management In Organizational Performance (A Study of University of Nigeria Nsukka), University of Nigeria Enugu Campus, Department of Management Faculty of Business Administration.
  • CIPD (2013), Reward Management 2013, Annual Survey Report 2013.
  • David, Shine and others (2015), “Reward Management System”, International Journal Of Core Engineering & Management, (May 2015), 2(2): 1-15.
  • Demir, Sevda ve Firdevs Yaşar (2018), “Ödül Yönetiminin İşgücü Atikliği Üzerine Etkisi: Kahramanmaraş İli Tekstil Sektöründe Bir Araştırma”, Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, (Kasım 2018), 8(3): 705-719.
  • Erdemir, Erkan (2012), “Ödüllendirme Stratejisi”, (eds.) Serap Benligiray (2012), Ücret ve Ödül Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, içinde: 133-151.
  • Güngör, Pınar (2011), “The Relationship between Reward Management System and Employee Performance with the Mediating Role of Motivation: A Quantitative Study on Global Banks”, Procedia Social and Behavioral Sciences, 24: 1510–1520.
  • Karalar, Serol (2015), Ödül Yönetiminin Örgütsel Özdeşleşme İle İşgücü Atikliği Üzerine Etkisi ve Bir Araştırma, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı.
  • Karatepe, Selma (2005), “Ödüllendirme Yönetimi: Örgütlerde Güdülemeye Duyarlı Bir Yaklaşım”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 60(4): 117-132.
  • Kathombe, Mary Wambui and others (2018), “Reward Management Strategies and Employee Performance in Selected Universities in Nakuru County, Kenya”, Journal of Human Resource Management, 6(3): 95-102.
  • Korir, Isaack ve Dinah Kipkebut (2016), “The Effect of Reward Management on Employees Commitment in the Universities in Nakuru County-Kenya”, Journal of Human Resource Management, 4(4): 37-48.
  • Murphy, Brian (2015), The İmpact Of Reward Systems On Employee Performance, Dublin Business School, Masters of Business Administration.
  • Okotoh, Millicent A. (2015), The Perceived Effect of Reward Management Practices on Factors Influencing Employee Retention at Communications Authority of Kenya, A Research Project Submitted In Partial Fulfilment of The Requirements For The Award of The Degree of Master of Science, University of Nairobi, in Human Resource Management, School of Business.
  • Riaz, Haseeb and others (2018), “Total Rewards and Employee Performance: Investigating the Mediating Role of Employee Motivation in Telecom Sector”, Pakistan Administrative Review, 2(3): 342-356.
  • Rubino, A. John (1997), “A Guide To Successfully Managing Employee Performance: Linking Performance Management, Reward Systems, And Management Training”, Employment Relations Today, (Summer 1997), 24(2): 45-53.
  • Ryan, Alan J. ve Julia Pointon (2007), “Reward And Performance Management”, (eds.) Julie Beardwell ve Tim Claydon (2007), Human Resource Management A Contemporary Approach, Fifth Edition, Pearson Education, in: 487-522.
  • Thompson, Amanda ve Alan J. Ryan (2013), “Employee Reward”, (eds.) Julie Beardwell and Amanda Thompson (2013), Human Resource Management A Contemporary Approach, Pearson, in: 454-496.
  • Web 1: https://nscpolteksby.ac.id/ebook/files/Ebook/Business%20Administration/ARMSTRONGS%20HANDBOOK%20OF%20HUMAN%20RESOURCE%20MANAGEMENT%20PRACTICE/46%20-%20Reward%20Management.pdf
  • Web 2:https://www.business.tas.gov.au/__data/assets/pdf_file/0005/119327/Chapter-4-Motivate-Manage-Reward.pdf
  • Web 3:http://web.vdw.co.za/sara/file%20storage/Draft%203_1%20A%20Reward%20Strategy%20and%20Management%20Standards%201102007%202%20(1).pdf
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuncay Yılmaz

Zeynep Sözcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, T., & Sözcan, Z. (2019). ÖDÜL YÖNETİMİ İŞLETMELER AÇISINDAN DEĞER VE ÖNEMİ. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 271-295.

Twitter            Google Akademik              Academia.edu                                             

 21476                        21475                                22079

@DergisiBilgi        Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı           Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı             

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.