BibTex RIS Kaynak Göster

Glokal Reklam Kampanyalarında Yaratıcılığın Önemi

Yıl 2005, Sayı: 32, 65 - 82, 01.06.2005

Öz

Küreselleşmeyle beraber önem kazanan global reklam kavramı günümüzde uluslar arası alanda faaliyet gösteren işletmeler için tek ve geçerli reklam çeşidi olma özelliğini yitirmektedir. Çünkü ne kadar global düşünülse ve genel mesajlar verilmeye çalışılsa da aktarılmak istenen mesaj ülkeden ülkeye değişiklik gösterebilmekte ve anlaşılmasında bazı farklılıklar olmaktadır. Bunun sonucunda reklam çeşitleri içine glokal reklam kavramı girmiştir. Glokal reklamla, global anlamda genel bir konsept ve hedeften ayrılmadan reklamın yapıldığı ülkeye özgü lokal özellikleri de içinde barındıran reklamdan bahsedilmektedir. “Glokal Reklam Kampanyalarında Yaratıcılığın Önemi” isimli bu çalışmada da glokal reklam kavramı, glokal reklam çalışmalarında dikkat edilecek noktalar açıklanmış ve bunların en önemlisi olan yaratıcılık ve glokal reklam anlayışı ilişkisi üzerinde durulmuştur.

Kaynakça

  • ANHOLT, Simon (2003), Global Markaların Yerel Çuvallamaları, (çev:Gonca Canan), İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • ------------------- (Eylül 2003), Türk Tipi Reklam Olur mu?, Media Cat Aylık Pazarlama İletişimi Dergisi, Yıl:11, Sayı:104.
  • BURTON, Philip Ward (1990), Advertising Copywriting, Sixth Edition, Lincolnwood, Illinois U.S.A.: NTC Business Books, NTC Publishing Group.
  • CATEORA, Philip R. (1996), International Marketing, 8th Edition, U.S.A.: Irwin Inc.
  • ELDEN, Müge (2003), Reklam Yazarlığı, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • MAYNARD, Michael L. (2003), From Global to Local: How Gillette’s Sensor Excel Accommodates to Japan, Keio Communication Review No:25.
  • RUTHERFORD, Paul (1996), Yeni İkonalar, Televizyonda Reklam Sanatı, (çev. Mustafa K. Gerçeker), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • RING, Jim (1996), Reklam Dünyasının İç Yüzü, (çev: Şefika Komçez), İstanbul: Milliyet Yayınları.
  • TERPSTRA Vern, SARATHY Ravi (1993), International Marketing, 6th Edition, Dryden Press.
  • WELLS William, BURNETT John, MORIARTY Sandra (1995), Advertising, Principles and Practice, 3rd Edition, New Jersey: Prentice Hall, Englewoods Cliffs.

The Importance of Creativity in Global Advertising Campaigns

Yıl 2005, Sayı: 32, 65 - 82, 01.06.2005

Öz

Global advertising, which has gained popularity during the last years with globalism, is no longer the only type of advertising for the firms with international operations. However much globally thought and the same general message conveyed, the perception and interpretion of that message cahnge across the countries. Therfore, the concept of glocal advertisinghas been discovered. Glocal advertising means tailoring an advertising according to the local specifications of the country without distracting the global caocept and devaiting from the target. In “The Importance of Creavitiy in Glocal Advertising Campaigns” paper, the concept of glocal advertising, the critical issues in glocal advertising and the relationship between creavitiy and glocal advertising are discussed.

Kaynakça

  • ANHOLT, Simon (2003), Global Markaların Yerel Çuvallamaları, (çev:Gonca Canan), İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • ------------------- (Eylül 2003), Türk Tipi Reklam Olur mu?, Media Cat Aylık Pazarlama İletişimi Dergisi, Yıl:11, Sayı:104.
  • BURTON, Philip Ward (1990), Advertising Copywriting, Sixth Edition, Lincolnwood, Illinois U.S.A.: NTC Business Books, NTC Publishing Group.
  • CATEORA, Philip R. (1996), International Marketing, 8th Edition, U.S.A.: Irwin Inc.
  • ELDEN, Müge (2003), Reklam Yazarlığı, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • MAYNARD, Michael L. (2003), From Global to Local: How Gillette’s Sensor Excel Accommodates to Japan, Keio Communication Review No:25.
  • RUTHERFORD, Paul (1996), Yeni İkonalar, Televizyonda Reklam Sanatı, (çev. Mustafa K. Gerçeker), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • RING, Jim (1996), Reklam Dünyasının İç Yüzü, (çev: Şefika Komçez), İstanbul: Milliyet Yayınları.
  • TERPSTRA Vern, SARATHY Ravi (1993), International Marketing, 6th Edition, Dryden Press.
  • WELLS William, BURNETT John, MORIARTY Sandra (1995), Advertising, Principles and Practice, 3rd Edition, New Jersey: Prentice Hall, Englewoods Cliffs.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA78VD66PD
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Müge Elden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Elden, M. (2005). The Importance of Creativity in Global Advertising Campaigns. Bilig(32), 65-82.
AMA Elden M. The Importance of Creativity in Global Advertising Campaigns. Bilig. Haziran 2005;(32):65-82.
Chicago Elden, Müge. “The Importance of Creativity in Global Advertising Campaigns”. Bilig, sy. 32 (Haziran 2005): 65-82.
EndNote Elden M (01 Haziran 2005) The Importance of Creativity in Global Advertising Campaigns. Bilig 32 65–82.
IEEE M. Elden, “The Importance of Creativity in Global Advertising Campaigns”, Bilig, sy. 32, ss. 65–82, Haziran 2005.
ISNAD Elden, Müge. “The Importance of Creativity in Global Advertising Campaigns”. Bilig 32 (Haziran 2005), 65-82.
JAMA Elden M. The Importance of Creativity in Global Advertising Campaigns. Bilig. 2005;:65–82.
MLA Elden, Müge. “The Importance of Creativity in Global Advertising Campaigns”. Bilig, sy. 32, 2005, ss. 65-82.
Vancouver Elden M. The Importance of Creativity in Global Advertising Campaigns. Bilig. 2005(32):65-82.

Ahmet Yesevi Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanlığı