BibTex RIS Kaynak Göster

Level of Collective Unconscious in Novel "Oghuz Yurdu"

Yıl 2003, Sayı: 27, 71 - 83, 01.12.2003

Öz

Annaguli Nurmemmet, the novelist of Türkmenistan, tells the struggle of historical existence of Oghuz tribe in his first novel Oghuz Yurdu (Oghuz Homeland).
Oghuz Yurdu is a novel based on the values of collective unconscious. The novel tells both the outher world in horizontal dimension and a journey to explore the inner world of the human beings.
Oghuz Khan having the archetypel character represents the collective unconsciousness and at the present he is seen as Seljuk beg in this novel.
The collective unconsciousness of Oghuz tribe exist at conceptual framework as "giving name", " giving order to the world" and at
symbolic level as trivet (tagan), "golden bow" and "silver arrows"
Seljuk Beg the protoganist character of the novel connects mytical symbols of collective unconsciousness with the consciousness of the present time.
The novelist Annaguli Nurmemmet, wants to connect Oghuz tribe at different time and place around the consciousness of identity

Oğuz Yurdu Romanında Toplumsal Bilinçdışının Görüntü Düzeyleri

Yıl 2003, Sayı: 27, 71 - 83, 01.12.2003

Öz

Türkmenistanlı yazar Annaguli Nurmemmet'in ilk romanı olan Oğuz Yurdu (1999), Oğuz soyunun tarihsel varoluş mücade­lesini anlatır. Tarihsel dokusu, toplumsal bilinçdışının arketip değerleri üzerine kurulan Oğuz Yurdu, genel itibariyle simgesel anlamda yürünen bir yol romanıdır. Eser, yatay boyutta dış dünyaya, dikey boyutta ise, insanın kendi içine yaptığı yolculuğu konu edinir. Toplumsal bilinç dışı (collective unconscious)na ait yaşatıcı değer­leri arketip olarak temsil eden Oğuz Han, şimdi de, Selçuk Bey aracılığı ile görünür hâle gelir. Oğuz soyuna ait toplumsal bilinçdışı, kavramsal düzeyde 'ad alma', 'sefer kılma', 'dünyaya düzen verme' ile, simgesel düzeyde ise "ağan', ' altın yay' ve 'gümüş oklar' gibi nesnel değerlerle ortaya çıkar. Romanın baş kişisi Selçuk Bey, toplumsal bilinçdışının mitik sim­geleriyle şimdiki zaman bilincinin buluşmasını sağlar. Yazar Annaguli Nurmemmet, bu romanla farklı zaman ve mekan­lardaki Oğuz soyunu, aydınlık bir kimlik bilinci etrafında birleş­tirmek ister.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA79GJ38US
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ramazan Korkmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Korkmaz, R. (2003). Oğuz Yurdu Romanında Toplumsal Bilinçdışının Görüntü Düzeyleri. Bilig(27), 71-83.
AMA Korkmaz R. Oğuz Yurdu Romanında Toplumsal Bilinçdışının Görüntü Düzeyleri. Bilig. Aralık 2003;(27):71-83.
Chicago Korkmaz, Ramazan. “Oğuz Yurdu Romanında Toplumsal Bilinçdışının Görüntü Düzeyleri”. Bilig, sy. 27 (Aralık 2003): 71-83.
EndNote Korkmaz R (01 Aralık 2003) Oğuz Yurdu Romanında Toplumsal Bilinçdışının Görüntü Düzeyleri. Bilig 27 71–83.
IEEE R. Korkmaz, “Oğuz Yurdu Romanında Toplumsal Bilinçdışının Görüntü Düzeyleri”, Bilig, sy. 27, ss. 71–83, Aralık 2003.
ISNAD Korkmaz, Ramazan. “Oğuz Yurdu Romanında Toplumsal Bilinçdışının Görüntü Düzeyleri”. Bilig 27 (Aralık 2003), 71-83.
JAMA Korkmaz R. Oğuz Yurdu Romanında Toplumsal Bilinçdışının Görüntü Düzeyleri. Bilig. 2003;:71–83.
MLA Korkmaz, Ramazan. “Oğuz Yurdu Romanında Toplumsal Bilinçdışının Görüntü Düzeyleri”. Bilig, sy. 27, 2003, ss. 71-83.
Vancouver Korkmaz R. Oğuz Yurdu Romanında Toplumsal Bilinçdışının Görüntü Düzeyleri. Bilig. 2003(27):71-83.

Ahmet Yesevi Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanlığı